افتتاح اولین مرکز رشد خوشه فناوری های  لوازم خانگی در گروه صنعتی انتخاب
تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2014 - اخبار

افتتاح اولین مرکز رشد خوشه فناوری های لوازم خانگی در گروه صنعتی انتخاب...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با حضور رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت؛

اولین مرکز رشد خوشه فناوری‌های لوازم خانگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با حضور رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، در گروه صنعتی انتخاب افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، در مراسمی با حضور محمدحسین موسی زاده رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و امین منانی قائم مقام گروه صنعتی انتخاب، اولین مرکز رشد خوشه فناوری‌های لوازم خانگی، در گروه صنعتی انتخاب به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی کشور افتتاح شده و احکام اعضای این مرکز صادر شد.
در این مراسم، رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به وضعیت متفاوت جایگاه ایران در زمینه مقالات علمی و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تعداد بالای مقالات ISI که در کشور نوشته می‌شود، رتبه ایران از نظر فناوری در بین کشورهای مختلف دنیا چندان مناسب نیست و این موضوع، لزوم وجود مراکزی برای تبدیل علم به فناوری را در کشور ضروری کرده است.
وی انگیزه اصلی راه اندازی مراکز رشد فناوری را تبدیل علم به فناوری در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم این مرکز در کنار سایر مراکز رشد بتواند ایده‌های نو و خلاق را پرورش داده و به رشد فناوری در عرصه لوازم خانگی کمک کند.
موسی زاده خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف، جوانان خلاق و صاحب ایده در رده سنی پایین تر و در شرایطی که از نظر شرایط تصمیم گیری و تلاش دارای تفکر ریسک بالاتری هستند، به شرکت‌های تازه تاسیس و یا شرکت‌هایی که خود موسس آن هستند رفته و در این شرکت ها ایده‌های خود را به راهکارهایی عملی برای صنعت تبدیل می کنند.
وی به اهمیت راه اندازی مراکز رشد در کنار مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی با توجه به مولفه‌هایی از جمله حضور مراکز علمی در کنار صنعت، استقرار مرکز تحقیق و توسعه(R&D) قدرتمند و اهمیت دادن به ایده‌های خلاقانه از یک سو و همچنین جایگاه ویژه گروه صنعتی انتخاب در صنعت لوازم خانگی کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران، این گروه صنعتی را برای استقرار اولین مرکز رشد خوشه فناوری‌های لوازم خانگی انتخاب کرده و امیدواریم شاهد بازدهی این مرکز در سال‌های آتی و تاثیرگذاری آن در صنعت لوازم خانگی کشور باشیم.
همچنین در این دیدار، امین منانی قائم مقام گروه صنعتی انتخاب ضمن تاکید بر اهمیت کاربردی شدن علوم دانشگاهی در ایران و ایجاد نتایج ملموس برای صنایع اظهار داشت: گروه صنعتی انتخاب، آمادگی خود را برای استفاده از ایده‌های خلاقانه، افکار نو و کاربردی اعلام می‌کند و مرکز تحقیق و توسعه گروه به این منظور، وب سایت دریافت ایده را راه‌اندازی کرده است.
در پایان این مراسم، احکام آقایان دیانی، منانی، حاج کاظمیان، خاتم سازان، جنتیان، صاحبان و ندیم به عنوان اعضای شورای مرکز رشد خوشه فناوری‌های لوازم خانگی و صنایع وابسته اصفهان توسط رئیس شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تقدیم شد.
گفتنی است مرکزآموزش علمی کاربردی گروه انتخاب تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف ارتقاء مهارت و دانش کاربردی در افراد، انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا به دانش آموختگان، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، فعالیت خود را در شهریور ۸۹ آغاز نمود و هم اکنون از واحدهای دانشگاهی فعال استان اصفهان محسوب می شود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.