تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2014 - اخبار

افتتاح بزرگترین فرهنگسرای قرآنی کشور در منطقه ۳ مشهد

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

فرهنگ سرای قران و عترت مشهد مقدس افتتاح شد؛
بزرگترین فرهنگسرای قرآنی در جوار منحصر به فردترین پل کابلی و در دل بزرگترین بوستان شرق کشور افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، فرهنگسرای قران و عترت مشهد مقدس روزگذشته با حضور آیت الله تقوی رئیس ائمه جماعات کشور، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، حسین شادکام، معاون فرهنگ و اجتماعی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسن علی اخلاقی، عضو شورای شهر مشهد و حجت الاسلام کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افتتاح شد.
فرهنگ سرای قران وعترت مشهد مقدس در منطقه سه شهرداری مشهد و در بوستان بزرگ بهاراحداث شده است و از ابتدای سال جاری نیز فعالیت خود را به طور غیر رسمی آغاز کرده است.
بر این اساس فرهنگ سرای قرآن و عترت، بزرگترین فرهنگ سرای سطح شهر مشهد است و یک مرکز تخصصی ترویج معارف قرآن و مکانی برای ترویج فضائل اخلاقی زائران و مجاوران خواهد بود و برنامه های ویژه ای را به مردم مناطق کم برخوردار ارائه خواهد کرد.
در این مراسم شهردار مشهد در سخنانی با تاکید بر پیروی از منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد در عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ نمره قابل قبولی را اخذ می‌کند.
سید صولت مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شهرداری مشهد در بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت: در این اقدام در سال جاری دو فرهنگسرای سلامت و قرآن و عترت در مشهد به بهره‌برداری رسیده که فرهنگسرای قرآن و عترت با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.
شهردار منطقه سه نیز در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به موقعیت مناسب این فرهنگسرا در یکی از مذهبی ترین بافت های شهر مشهد، راه اندازی آن را فرصتی مغتنم برای شهروندان این محدوده دانست و عنوان کرد: خوشبختانه افتتاح این فرهنگسرا بار عظیمی را از دوش شهرداری منطقه سه برداشته است چراکه یکی از نیازها و مطالبات همیشگی شهروندان در این محدوده نبود فرهنگسرایی مناسب بوده است که افتتاح بزرگترین فرهنگسرای قرآنی شرق کشور نوید بخش ایجاد تحول و توسعه اجتماعی در این منطقه است.
وی همچنین هم پوشانی بین برنامه های قرآنی این منطقه و راه اندازی این فرهنگسرا را به فال نیک گرفت و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بخش اعظمی از اقدامات فرهنگی منطقه به موضوعات قرآنی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی اختصاص یافته بود که تکمیل و راه اندازی این فرهنگسرا می تواند به پیشبرد این اهداف در سالهای آتی بیش از پیش یاری رساند.
علی یوسف زاده، در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی اسلامی ایرانی برای پیشرفت، این فرهنگسرا را مکانی مناسب برای تشکیل حلقه های فکری و نشست های اجتماعی با همکاری اساتید برجسته حوزه و دانشگاه عنوان کرد و تاکید کرد: شهرداری منطقه سه همت خود را برای ساخت شهری همسو با الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و در راستای توسعه اجتماعی در مناطق کم برخوردار شهری به کار بسته است که امیدورایم با مشارکت روزافزون شهروندان به این مهم دست یابیم.
گفتنی است فرهنگسرای قرآن و عترت بالغ بر ۹۰۰۰ مترمربع مساحت دارد که از جمله بخش‌های آن قرائت خانه مجزا برای خواهران و برادران، کلاس‌های قرآنی، سالن آمفی تاتر و… است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.