شهردار کرمان:

کرمان به شهر بدون متکدی تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر : اداره ی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان از عزم جدی مسئولان شهری برای تبدیل کرمان به عنوان شهر بدون متکدی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تمهیدات ویژه‌ای برای اجرای این طرح در سطح شهر کرمان برنامه‌ریزی شده است.
ابوالقاسم سیف‌الهی با اشاره به اینکه کرمان در حال طی کردن مسیر‌ توسعه است، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در شهر کرمان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها این شهر به معیارها و ضوابط کلان‌شهرهای کشور نزدیک‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه گام‌های مهمی برای زیباسازی و رونق محورهای تاریخی و نیز پرتردد شهر کرمان برداشته شده است، گفت: بازسازی بازار بزرگ کرمان و متمرکز کردن بیشتر پروژه‌های شهری و سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان از جمله این اقدامات است.
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه به تازگی تفاهم نامه اجرای پروژه شهر شش دروازه در محل میدان شهدای کرمان با بخش خصوصی منعقد شده است، افزود: در کنار اقدامات عمرانی، فرهنگ‌سازی‌هایی برای عدم کمک مردم به متکدیان در سطح شهر کرمان آغاز شده است.
سیف‌الهی با بیان اینکه کرمان در آینده‌ای نزدیک به یکی از شهرهای زیبای ایران تبدیل می‌شود، تصریح کرد: بدون شک وجود افراد متکدی چهره این شهر را مخدوش و نازیبا می‌کند که باید فرهنگ عدم متکدی‌پروری و کمک به این قبیل افراد از اکنون در میان شهروندان نهادینه شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم قابل توجهی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر کرمان به مقوله فرهنگ‌سازی و عدم کمک به متکدیان اختصاص یافته، بیان کرد: تا زمانی که مردم از گدایان با پرداخت کمک مالی حمایت می‌کنند، این افراد در سطح شهر کرمان جولان می‌دهند.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه در چند سال گذشته همه روش‌ها برای برخورد با مقوله تکدی‌گری در شهر کرمان اجرا شده است، گفت: متاسفانه به دلایل متعددی از جمله عدم همکاری نهادهای مرتبط به موفقیت‌های مورد انتظار دست نیافتیم.
سیف‌الهی با بیان اینکه با این وجود شهرداری کرمان همچنان کار برخورد با افراد متکدی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ متکدی در شهر کرمان جمع‌آوری می‌شوند که به سبب عدم همکاری نهادهای مرتبط این افراد پس از ۲۴ ساعت آزاد می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری کرمان در کنار سایر مقوله‌های مقابله با معضل تکدی‌گری بحث فرهنگ‌سازی را به طور جدی در دستور کار قرار داده، افزود: اگر امروز در انتظار بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی در شهر کرمان هستیم، باید از هم اکنون به فکر مقابله با معضلات شهری باشیم تا در آینده‌ با رشد نامتوازن در حوزه‌های مختلف مواجه نشویم.
شهردار کرمان با بیان اینکه از عموم شهروندان انتظار می‌رود فریب روش‌های ترحم‌آمیز متکدیان حرفه‌ای را نخورند، خاطرنشان کرد: مردم باید کمک‌های خود را از طریق نهادهای مرتبط به دست نیازمندان واقعی برسانند.

شهردار کرمان:
بیشتر پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمان در بافت قدیم متمرکز شده است

شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان در دور جدید فعالیت‌های خود بیشتر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در بافت قدیم متمرکز کرده است گفت: در شرایط فعلی بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است.
ابوالقاسم سیف‌الهی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بافت تاریخی کرمان در حال انجام است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با هدف احیا و رونق بخشیدن به این بافت تاریخی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه انجام هر پروژه اقتصادی با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: بدون شک حتی یک آجر بدون هماهنگی با کارشناسان میراث جابه‌جا نمی‌شود.
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های عمرانی و یا سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان به سبب وجود ضوابط و شرایط خاص خود با مسائلی همراه است، بیان کرد: به طور قطع فعالیت در بافت‌های جدید بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از انجام هرگونه فعالیت در بافت تاریخی به سبب وجود ضوابط و معیارهای خاص خود است.
سیف‌الهی با اشاره به اینکه در بافت‌های جدید شهرداری به راحتی می‌تواند روی پروژه‌های عمرانی مانور دهد، تصریح کرد: اما در بافت تاریخی این شرایط وجود ندارد و باید بسیار ضابطه‌مند و براساس مقررات میراث فرهنگی عمل کرد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان در دور جدید فعالیت‌های خود بیشتر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در بافت قدیم متمرکز کرده است، گفت: در شرایط فعلی بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است، زیرا در غیر این شرایط در آینده‌ای نه چندان دور به یک بافت مخروبه تبدیل می‌شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه باید با ایجاد ارزش افزوده به بافت تاریخی کرمان رونق بخشید، اظهار کرد: در غیر این شرایط این بافت به محل سکونت اتباع بیگانه و یا معتادان تبدیل می‌شود.
سیف‌الهی با اشاره به اینکه باید با متمرکز کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان زمینه ترغیب گردشگران به حضور در این بافت را فراهم کرد، گفت: در حال حاضر تفاهم نامه اجرای پروژه شهر شش دروازه در میدان شهدای شهر کرمان با بخش خصوصی منعقد شده که با اتمام آن بافت تاریخی کرمان رونقی مضاعف می‌یابد.
وی با بیان اینکه آثار تاریخی کرمان عمدتا در بافت قدیم کرمان متمرکز شده‌اند، افزود: شهرداری کرمان در نظر دارد یک محور گردشگری در این بافت تعریف کند تا گردشگران بتوانند از این آثار به بهترین نحو ممکن بازدید کنند.
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه کف‌سازی بازار بزرگ کرمان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: از این پس گردشگران می‌توانند بازدید از محور گردشگری کرمان را از این بازار آغاز کرده و از سایر آثار تاریخی نیز که در امتداد این بازار و در سایر محورهای بافت تاریخی قرار دارند، دیدن کنند.

جلسه کارگروه ساماندهی خطوط تاکسی‌های درون شهری کرمان برگزار شد

سرویس خبر: اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
جلسه کارگروه ساماندهی خطوط تاکسی‌های درون شهری کرمان با حضور قائم مقام سازمان تاکسیرانی، اعضای کارگروه تخصصی و رانندگان فعال تاکسی‌های مسیر میدان شهدا به خیابان فیروزآباد و بلوار شهدای خانوک در محل سالن اجتماعات فرهنگسرای جان جهان شهرداری کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان، در اجرای طرح ساماندهی خطوط تاکسیرانی ضمن دعوت از رانندگان فعال مسیر یاد شده، فرم جمع آوری اطلاعات اشخاص و سوابق فعالیت رانندگان تاکسی در مسیرهای درون شهری بین آنها توزیع شد.
پس از بررسی اولویت‌های اعلام شده از سوی کارگروه تخصصی ساماندهی خطوط نسبت به مشخص کردن تاکسی‌های ویژه‌ای که چندین سال سابقه فعالیت در مسیرهای مورد نظر را دارند، تصمیم گیری می‌شود.
لازم به ذکر است اولین اولویت بررسی درخواست تاکسی‌های ویژه جهت ساماندهی در مسیرهای درون شهری، داشتن بیمه تامین اجتماعی توسط سازمان تاکسیرانی است که یکی از اولویت‌های مهم کاری آنها محسوب می‌شود.
همچنین در این جلسه در خصوص منشور حقوق مسافر و رعایت مسائل فرهنگی، اجتماعی و اسلامی آموزش‌های لازم به رانندگان ارائه شد.

اجرای ورزش صبحگاهی ویژه پرسنل سازمان عمران شهرداری کرمان
سرویس خبر:اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان
به گزارش روابط عمومی سازمان عمران شهرداری کرمان برنامه ورزش صبحگاهی هر روز صبح در بخش ها و واحدهای مختلف این سازمان برگزار می شود.
بر اساس این گزارش این برنامه هر روز صبح به مدت یک ساعت از ساعت ۵:۳۰ برای پرسنل اجرا می شود.
گفتنی است با توجه به اینکه اجرای ورزش صبحگاهی به طور منظم و روزانه نقش بسیار مهمی در کسب آمادگی جسمانی،روانی،نشاط و شادابی کارکنان دارد،از این رو برنامه ورزش صبحگاهی به صورت منظم در سازمان عمران برگزار می گردد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.