- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شهردار منطقه پنج از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در منطقه پنج خبر داد .

یک لقمه نان حلال در غالب نمایشگاه مشاغل خانگی در شهرداری منطقه پنج به اجرا در آمد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه پنج حسن هدایتی شهردار منطقه پنج گفت : در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین با توجه به شعار امسال از سوی معظم له که سال فرهنگ و اقتصاد و مدیریت جهادی نامگذاری نمودند به همت امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی منطقه پنج نمایشگاه یک لقمه نان حلال برگزار می گردد .
حسن هدایتی ضمن بیان خبر فوق افزود : ایجاد و گسترش فعالیت ها و ارائه خدمات اجتماعی مناسب به شهروندان از اهداف مهم و سازنده مدیریت شهری بوده و به ویژه این موضوع در کلان شهرهایی همچون شهر مشهد همواره در دستورکار برنامه ریزان و کارشناسان قرار گرفته است . اهمیت این موضوع به گونه ای است که در اسناد فرادستی شهرداری مشهد همانند سند چشم انداز بیست ساله شهرداری نیز درذیل محورهای استراتژیک همچون ” امنیت انسانی و عدالت اجتماعی و زندگی سالم” به آن پرداخته است و همچنین تقویت جایگاه اجتماعی شهرداری نزد مردم ، باور به حضور ، مشارکت و نقش ایشان در رشد و توسعه شهر و همکاری متقابل و افزایش خدمات اجتماعی به ایشان از سوی شهرداری از مهمترین اهداف و طرح های برنامه ریزان مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.
وی افزود : با عنایت به ابلاغ شاخص های اولویت دار منتخب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد و همچنین با در نظر گرفتن محوریت شاخص های برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در “عرصه اجتماعی” دستورالعمل برنامه های طرح محله ما محله زندگی در شهرداری منطقه پنج مشهد به مرحله اجرا در آمده است که یکی از برنامه های اجرایی طرح محله ما محله زندگی برپایی نمایشگاه مشاغل است که در حال اجرا است .
وی هدف از اجرای نمایشگاه مشاغل خانگی را توانمند سازی مشاغل خانگی بیان نمود و اضافه کرد : امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… اشاره نمود.
حسن هدایتی افزود : نمایشگاه مشاغل خانگی با اسم یک لقمه نان حلال در محل پارک امت از ۲۲ شهریور لغایت ۲۸ شهریور از ساعت ۱۷ الی ۲۱ به مدت هفت روز برپاست .
وی خاطر نشان کرد : این نمایشگاه شامل ۲۰ غرفه است که مشاغلی مانند تولیدی خوشکبار ، سفال ، صنایع دستی ، خیاطی تولیدی لباس ورزشی و …. به معرض دید زائرین و مجاورین گذاشته شده است .
وی در ادامه گفت : رادیو شهروند هر شب از شاغلین این مشاغل در غرفه های موجود مصاحبه تهیه میکنند وبه صورت زنده درحال پخش می باشد .