از نقدهای علمی نخبگان استقبال می کنیم
شهردار سبزوار:

از نقدهای علمی نخبگان استقبال می کنیم

تاریخ انتشار: 15 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار سبزوار گفت: شهرداری برای رسیدن به اهداف والای توسعه نیازمند نقدهای علمی توام با رائه راهکار نخبگان است.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی صبح امروز در نشست خبری خود با جمعی از نخبگان سبزوار که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، بر نقد سازنده نخبگان و هنرمندان تاکید کرد و افزود: نقد سازنده باعث تعالی و پویایی شهر می شود و رهنمون ما به سمت و سوی توسعه و عمران شهری است.
وی با اظهار اینکه نقد امروز بسی مهمتر از نقد گذشته است، اظهار کرد: مدیریت شهری بسیار نیازمند نقدهای سازنده نخبگان در حوزه های مختلف شهری محیط زیست، پسماند، فضای سبز، عمران، ساخت و ساز و… است، ما از فکر، اندیشه و دانش نخبگان استقبال و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام می داریم.
دکتر طالبی تصریح کرد: مطالبات نخبگان به حق است ما آنها را به رسمیت می شناسیم اما آنچه که مهمتر به نظر می رسد پیگیری همراه با جدیت و خستگی ناپذیری مضاعف نخبگان است.
وی در ادامه با بیان اینکه از ۱۰ سال گذشته تحرک خوبی در بین مدیران شهرداری اغاز شده است، اظهار کرد: این مدیران که اکثرا دارای تحصیلات تکمیلی هستند، توسعه شهری را مهمترین هدف خود تلقی می کنند و تلاش های شبانه روزی را نیز برای تحقق این هدف آغاز کرده اند.
شهردار سبزوار حضور نخبگان در شهرداری را باعث توسعه و گسترش کمی و کیفی شهرداری دانست و گفت: شهرداری زمینه را برای ارتقا و توسعه خدمات شهری با کمک شما فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه برخی به فعالیت های خود در دهه ۶۰ به عنوان شهردار سبزوار کرد و افزود: در دهه ۶۰ که جمعیت سبزوار بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر بود بنده با ۳۰۰ نیرو و یک معاون به امور شهرداری می پرداختم اما امروز با حدود ۲ هزار نیرو و ۹ سازمان تابعه و ۴ معاون به جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر ارائه خدمات می دهیم.
وی بر تغییر نگاه مدیریتی در حوزه شهری نیز تاکید موکد کرد و افزود: خوشبختانه امروز در شهرداری نگاه های جدید در حال شکل گیری است چرا که تیم شهرداری دریافته برای توسعه بهتر و پیشبرد اهداف سازمانی خود می بایست از زوایای دیگر به مسائل نگاه کند.
شهردار سبزوار همچنین نخبگان سبزوار را مرود خطاب قرار داد و گفت: کارهای بزرگ را شناسایی و با تمام توان و بدور از نامیدی و خستگی آن را دنبال کنید، کارهای بزرگ شهر را بزرگ و توسعه یافته تر می کند، در واقع برخی امور هست که نتیجه آن مختص به امروز نیست و در آینده نتیجه خواهد داد.
وی به مثالی در این رابطه پرداخت و تاکید کرد: پروژه ۸ بهشت کمربند شرق که بزرگترین پروژه خدمات شهری و عمرانی شهر سبزوار از بدو تاسیس این نهاد مردمی تاکنون است نتیجه آن در ۲-۳ سال اینده برای شهر سبزوار مشهود خواهد بود.
دکتر طالبی در این نشست صمیمانه از تدوین آیین نامه برون سپاری امور شهرداری نیز خبر داد و گفت: این آیین نامه در حال حاضر برای طی مراحل قانونی در صحن شورای اسلامی شهر است، شهرداری در تلاش است اکثر امور خود را برای بدست اوردن نتایج بهتر برون سپاری کند و در این رابطه نیز نیارمند همراهی شماست.
وی همچنین با بیان اینکه شهرداری اولویت های کاری خود را در حوزه های عمران، فضای سبز، بهسازی و نوسازی، زیباسازی و آموزش شهروندی قرار داده است خواستار کمک و همراهی نخبگان شهرستان در این حوزه ها برای ارائه کارهای فاخر شهری در بخش های مختلف شد.
وی همچینین خواستار تشکیل ۳ کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف از بین نخبگان شهرستان برای کمک و همراهی این افراد برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری شد.
گفتنی است در این نشست ۲ ساعته نخبگان شهرستان سبزوار نیز به ارائه بیان نقطه نظرات، برخی انتقادات و پیشنهادات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

گزارشی از سومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه
عصر امروز سومین نشست خبری شهردار سبزوار با اصحاب رسانه شهرستان در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این نشست دکتر محمد علی طالبی شهردار سبزوار گفت: با تدوین آیین نامه احداث بنا در شهر سبزوار نظارت بر ساخت و سازها و تراکم های ساختمانی تشدید می شود.
وی افزود: در این ایین نامه که برای طی مراحل به شورای اسلامی شهر ارسال شده و در کمیسیون های مختلف در حال بررسی است، بسته های تشویقی و تنبیهی ویژه ای لحاظ شده است.
دکتر طالبی ادامه داد: این ایین نامه بگونه ای تدوین شده که تخلفات یا جرائم به صورت پلکانی منظور می شود و هر فردی که تخلفی در تراکم یا ارتفاع داشته باشد به طور طبیعی خود هزینه این بی قانونی را پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: دراین ایین نامه بهای تراکم ساختمانی در طبقات مختلف به رنگ های مختلف مشخص شده و هر پله ارتفاع هزینه های بسیار سنگینی در بردارد، در واقع با این تدبیر افراد خود کنترل بر ساخت و سازها را بر عهده می گیرند نه شهرداری.
شهردار سبزوار ادامه داد: در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی نیز بسته های تشویقی در نظر گرفته شده تا توازن شهری در هر نقطه از شهر اعمال شود.
نهضت عمرانی شهرداری اغاز شده
شهردار سبزوار گفت: در ۶ ماهه نخست در بحث امورمالی، تدوین برنامه، بودجه، استقرار نظام برنامه ریزی جدید در شهرداری دوره سختی را گذراندیم که رو به پایان است.
دکتر طالبی افزود: هرچند ۶ ماهه دوم جدای از ۶ ماهه اول نخواهد بود؛ اما شرایط به لحاظ سازمانی، مالی و کاری بهتر خواهد شد هر چند اقتصاد شهر در رکود است و گرایش به سمت کارتل های بزرگ اقتصادی است.
وی همچنین از تدوین اسناد مناقصه شهرداری خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ عنوان پروژه عمران شهرداری فراخوان مناقصه شده که ۱۵ عنوان آن را پیمانکاران در حال کار هستند.
نه هوا داریم و نه زمین…
شهردار سبزوار گفت: در صورتی که سنوات فعالیت شهرداری را به دو بخش تقسیم کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که عمده درآمد این نهاد مردمی در نیمه اول از فروش زمین بوده و شهرداری هر آنچه زمین تاکنون داشته فروخته است این دستگاه باید جزء موسساتی دارای املاک متعدد باشد که متاسفانه نیست.
دکتر طالبی با بیان اینکه در نیمه دوم فعالیت شهرداری بیش از ۵۰ درصد درآمد این نهاد از فروش تراکم بوده است، افزود: بنده زمانی وارد شهرداری شدم که این دستگاه نه زمین داشت و نه هوا؛ طبیعتاً باید مسیر دیگری رابرای کسب درآمد شهرداری طی می کردیم تا به یک درآمد سالم برای توسعه و آبادانی شهرستان برسیم.
وی صدور پروانه بافت امیریه به مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان، بورس طلا و نقره با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و.. را از جمله پروژه های کسب درآمد شهرداری بیان کرد و گفت: با این اقدام هم درآمد سالمی نصیب شهرداری خواهد شد و هم شهرسازی دچار خدشه نخواهد شد.
دکتر طالبی با تاکید بر اینکه شهرداری از سلامت مالی لازم ولی هنوز ناکافی برخوردار است ادامه داد: سر کیسه شهرداری تنگ است و جزء دست قانون در این کیسه نمی شود خوشبختانه درآمدها و حتی ساخت و سازها در سطح شهر به کنترل در آمده طلبکارهای شهرداری در حال وصول است و بگونه ای رفتار شده که یک نفر نمی تواند ادعا کند که فعل عدالت صرف نشده است.
شهردار سبزوار به بدهی ۲۲ میلیاردی شهرداری به صورت اسناد مالی از دوره های قبل به جز بخش عمران اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال پرداخت بدهی خود به پیمانکاران هستیم هنوز چک های بلا محل برخی از افراد رداخت نشده منتهی آرامش حاکم است بگونه ای که در سه ماه آینده دو سوم بدهکاری شهرداری را پرداخت خواهیم کرد.
شهردار سبزوار یادآور شد: برخی از بدهکاری های شهرداری از جمله مشارکت مردم در حوزه آسفالت دارای اسناد نیست منابع مالی حدود ۱۲۰ کوچه و خیابان از دوره های قبل از شهروندان اخذ و در جای دیگر صرف شده که باید اکنون جوابگو باشیم.
سبزوار شهر گردشگری می شود
شهردار سبزوار در ادامه گفت: فاز دوم موزه شهر هفتم مهرماه به بهره برداری می رسد ، موزه شهر در بهسازی ساختمان به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، تلاش می کنیم برای نخستین بار مزایده یا خرید اثار عتیقه از استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، اصفهان و یزد را هر شش ماه در این موزه انجام دهیم.
دکتر طالبی طرح های رستم و سهراب، موزه شهید فرومندی و بازپیرایی گلزار شهدا را از دیگرهای طرح های گردشگری سبزوار بیان کرد که در حال طرح های مطالعاتی و توصیب برای آماده شدن است و از ابتدای سال اینده کارها آغاز می شود.
وی همچنین از اقدامات اولیه برای عقد قرارداد تفاهم نامه جهت سایت موزه تپه دامغانی ها خبر داد گفت: قرا است شهرداری تملکات را در این حوزه انجام و مشاوران تهرانی طرح سایت موزه روباز این تپه را ارائه دهند.
شهردار سبزوار با بیان اینکه ۷ اثر تاریخی در شعاع ۳۰۰ متری میدان کارگر در شهر سبزوار موجود می باشد که باید به عنوان یک طرح گردشگری مطرح شود، از انجام برخی اقدامات برای تحقق این طرح کلان گردشگری خبر داد.
وی همچنین از امادگی طرح ها و مطالعات پیاده راه های شریعتمداری، گل افشانی، راه اندازی و ایجاد موزه مبارزان سیاسی قبل از انقلاب، باغ پرندگان و … خبر داد.
هشت بهشت بزرگترین پروژه تاریخ ۸۰ ساله شهرداری
وی از پروژه هشت بهشت (کمربند شرق) به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری سبزوار یاد کرد و افزود: این پروژه که دارای ۱۲۰ هکتار می باشد دارای ۸ مسیر ریلی، پیاده، اسب سواری، دوچرخه سواری،ابنما ،تفرجگاهی است از ۳ ماه قبل اغاز شده و با تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری تا یک ماه اینده با اتمام زیرسازی ها با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان اسفالت می شود.
بازار شریف نماد معماری امیریه است
دکتر طالبی با بیان اینکه فاز نخست بافت امیریه از چندی پیش اغاز شده است، گفت: این طرح دارای ۵ بلوک است که خاکبرداری فاز نخست ان در حال اتمام است و بلوک های بعدی آن نیز در حال جذب اوراق مشارکت می باشند.
وی با اظهار اینکه ۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بافت امیریه استف گفت: در حال حاضر با کارگزار در حال رایزنی هستیم و از ابتدای سال اینده عملیات ۳٫۲ هکتار ان اغاز می شود.
رسما از شهروندان عذرخواهی می کنم
شهردار سبزوار در ادامه گفت: در بحث فضای سبز و پارک ها باید رسما از شهروندان عذرخواهی کنم گرمای هوا و عمل نکردن همکاران فضای سبز به تعهدات خود سبب خشک شدن این تعداد اصله درخت در سایت ۳۸ هکتاری مسکن مهر شده است.
طالبی تصریح کرد: قرار نیست هزینه های سوء مدیریت همکاران بنده را شهروندان پرداخت کنند فضای سبز متاسفانه در یک دوره به حال خود رها شد و هر چند پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسید امیدواریم یک جهش مطلوبی دراین بخش با مدیریت مناسب آن اعمال شود و بیش از این شرمنده شهروندان نباشیم.
وی گفت: در پاسخ به مشکلات مردم از جمله نبود ناوگان اتوبوسرانی در مسیرسایت ۳۸ هکتاری نیز گفت: تاکنون این منطقه به شهرداری تحویل داده نشده اما خدمات موردی را نیز دریغ نکرده ایم عوارضات مسکن های مهر در شهر ای دیگر توسط دولت پرداخت شده در صورتی که شهرداری به اینگونه سایت ۳۸ هکتاری را تحویل گیرد شهروندان باید در قبال خدمات شهرداری عوارض پرداخت کنند.
شهردار تصریح کرد: طبق بازدیدهایی که چند روز گذشته از این سایت صورت گرفته ۳۰۰ متر از این منطقه بررسی و اعلام هزینه شده تا تردد چند دستگاه اتوبوس به داخل منطقه فراهم شود.
بودجه محلات سبزوار در بودجه شهرداری لحاظ می شود
شهردار سبزوار با بیان اینکه ۷ شهریار محله از هفته دولت فعالیت خود را در سبزوار اغار کرده اند، افزود: این شهریاران در واقع شبکه های اجتماعی هستند که در درون خود انجمن محلات را شکل می دهند.
وی با اظهار اینکه پهنه بندی محلات شهریار محله با همکاری دانشگاه فناوری های نوین سبزوار در حال شکل گیری است اظهار کرد: سال اینده بودجه محلات سبزوار در بودجه شهرداری لحاظ و اعتبارات ویزه ای دریافت می کنند.
دکتر طالبی با بیان اینکه شهریار محلات سبزوار نخستین شبکه های اجتماعی در کشور خواهند بود، افزود: انجمن توسعه محلات پیشنهاد شده و در اینده احکام شهریاران انان توسط فرماندار، شهردار، رئیس شورا و رئیس شورای شهرستان ابلاغ و صادر خواهد شد.
اتاق کنترل ترافیک شهرداری راه اندازی می شود
شهردار سبزوار همچنین گفت: اتاق کنترل ترافیک سبزوار در دست اقدام است، مشاور مشخص، نصب دوربین ها در مکان های مورد نظر تعبیه شده نیازمند مصوبه از مشهد بودیم که تایید شد.
قنوات خطر جدی برای سبزوارند
شهردار سبزوار گفت: قنوات خطر جدی برای سبزوار هستند، ما مشروط عهده دار قنوات سبزوار شدیم، اما تاکنون استانداری و دیگر ادارات این شروط را حتی برای گرفتن مشاور اعمال نکرده اند.
وی تصریح کرد: برای قنوات به شدت در حال پیگیری هستیم اما تاکنون نتیجه نگرفتیم.
کشتارگاه سبزوار نیمه صنعتی می شود
شهردار سبزوار خبر از نیمه صنعتی شدن کشتارگاه فعلی دام سبزوار داد و گفت: تا یک ماه اینده این طرح به بهره برداری می رسد.
وی به کشتارگاه صنعتی سبزوار که در سال ۸۳ قرارداد آن با بخش خصوصی منعقد شده بود نیز اشاره کرد و افزود: در ان دوره برای پیشبرد سریعتر طرح اب موجود کشتارگاه فعلی را در اختیار سرمایه گذار قرار داده بودند که چندی پیش این قرارداد ابطال و با جلسه ای که در استانداری گذاشته شد اعلام شد ما به سرمایه گذار اعتماد نداریم .
شهرداری هزینه سوء مدیریت را پرداخت نمی کند
شهردار سبزوار گفت: شهرداری هزینه سوء مدیریت برخی مدیران را پرداخت نخواهد کرد.
دکتر طالبی با اظهار اینکه سازمان های شهرداری طبق قانون تجارت اداره می شوند، ادامه داد: سازمان های ارامستان، تاکسیرانی و میادین خود هزینه هایشان را پرداخت می کنند و به سمت و سوی خودکفایی در حرکت اند.
وی همچنین گفت: تاکنون به جز ۷۰۰ میلیون تومانی که برای خرید قیر وام گرفته ایم،هیچ وام دیگری نگرفته ایم و غیر از این را کذب محض و در امدهای شهرداری را درامدهای قانونی اعلام می کنیم.
وی همچنین یاداور شد: شهرداری در بحث وصول مطالبات از ادارات مطالبات بسیاری دارد، به طور مثال جهاد کشاورزی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میون تومان باید به شهرداری پرداخت کند که با توافق، تعامل و همدلی در حال کار هستیم.
تقویت شورا تقویت نظام جمهوری اسلامی است
شهردار سبزوار گفت: نگاهم به شورا ایدئولیژیکی است، به نظر بنده تقویت شورا تقویت نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه تعامل شهرداری و شورا بسیار خوب است ادامه داد: شورا را یک ناظر می دانم، قانونا زیر نظر شورا کار می کنم، ما در متن قانون شورا وارد می شویم اما مداخلاتشان نه.
شهردار سبزوار گفت: ما بر مدار قانون می چرخیم و از آن عدول نمی کنیم.
گفتنی است این جلسه که ۲ ساعت و نیم به طول انجامید در ساعت ۱۹ و ۳۰ به پایان رسید.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.