شهردار آبادان خبر داد

نصب تمثال شهدا در بلوار ورودی آبادان به مناسبت هفته دفاع مقدس...

تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار آبادان از نصب ۱۱ تابلو تمثال شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در بلوار ورودی شهر آبادان از سمت اهواز خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی افزود: این اقدام با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان و به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان به اجرا در آمده است.
وی یادآور شد: این تابلوها مربوط به شهدایی است که از یک خانواده بوده اند و به عبارت دیگر دو یا سه شهید سرافراز از خود به یادگار گذاشته اند و شامل تصاویر ۲۵ شهید دفاع مقدس است.
مدیر ارشد شهری آبادان در ادامه با اشاره به اینکه این تابلوها در ابعاد ۵ متر در ۲ متر و بر روی پایه های دو متری نصب گردیده، افزود: یکی از اقدامات ارزشی شهرداری در سال های اخیر نصب تمثال شهدا در سطح شهر آبادان است که رضایتمندی و استقبال شهروندان به ویژه خانواده بزرگوار شهدا را به همراه داشته است.
شیرازی با بیان اینکه شهدا شخصیت‌های ولایتمدار و با بصیرتی بودند که برای حفظ انقلاب از همه چیز خود گذشتند، خاطرنشان کرد: شهدا با اعتقاد راسخ در عرصه اجتماع حضور پیدا کردند و این مهم برای نسل امروز الگوست.
وی در پایان با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدا همواره جاویدان خواهد ماند، ‌خاطرنشان کرد: آسایش و امنیت امروز جامعه مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام بوده و امروزه وظیفه ماست که تمام توان خود را در جهت زنده نگهداشتن یاد شهدا به‌کار ببریم، در این راستا ساخت تندیس، تابلو و نامگذاری خیابان ها به نام شهدا از راهکارهای اساسی مدیریت شهری برای شناساندن شخصیت شهدا به نسل امروز می باشند.
گفتنی است این تابلوها شامل تصاویر شهدای ذیل است:
اکبر و مهران جلالی دهکردی، سید حسن و سید رسول صالح نیا، مسعود، احمد و علیداد بیرم وند، علیرضا، محمدرضا و حمیدرضا پرورش، عاتی و عقیل بچاری، محمدرضا و شیرمحمد کنارکوب، حسین و فریدون اعیانی، علی، حسن و عبدالزهرا غابشی، احمد و مسعود صمیمی، عبدالنبی و عبدالرحیم شولی، سرلشکر علیرضا و رضا یاسینی.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.