- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

با حضور آیت الله شفیعی صورت گرفت: آغاز روند محرومیت زدایی از ملاشیه اهواز

آئین کلنگ زنی۴۲ میلیارد ریال پروژه های عمران شهری شهرداری اهواز با حضور آیت الله شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مهندس سیدخلف موسوی شهردار اهواز در منطقه ملاشیه اهواز انجام شد.
حضرت آیت الله شفیعی در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمران شهری در ملاشیه طی سخنانی با تاکید بر اهمیت خدمت جهادی در مناطق محروم شهر اهواز گفت: اهالی محترم منطقه ملاشیه از محبین اهل بیت، دوستداران نظام، انقلاب و رهبری معظم می باشند.
ایشان با اشاره به تدین و ولایتمداری مردم منطقه ملاشیه گفت: با حضور در این منطقه متوجه می شویم که باید کار و تلاش بسیاری برای رفع محرومیت این منطقه انجام داد.
آیت الله شفیعی اظهار داشت: در دیدارهای مکرر خود با شهردار عزیز اهواز بارها به انجام برنامه ریزی برای رفع مشکلات مناطق حاشیه ای در شهر اهواز تاکید کرده ام تا امکانات اولیه رفاهی و حداقل ها برای زندگی راحت مردم این مناطق فراهم شود.
استاد عالی حوزه های علمیه استان در مراسم کلنگ زنی پروژه های عمرانی شهرداری اهواز گفت: وظیفه و رسالت مدیران و مسئولان تامین رفاه شهروندان و آسایش حال آنها فارغ از هرگونه اختلافی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم ملاشیه بر حل مشکل فاضلاب این منطقه تاکید ویژه نمود و تصریح کرد: باید به مشکلات مناطق حاشیه ای اهواز که علاقه مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری هستند ، توجه شود.
آیت الله شفیعی افزود: الحمدالله شاهد حضور شهردار اهواز در مناطق محروم هستیم. خود ایشان به مشکلات ، کمبودها و محرومیت های این مناطق آگاه هستند و برای رفع این مشکلات قدم بر می دارند و تلاش می کنند.
نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری ، حضور خود در مراسم کلنگ زنی پروژه های شهرداری در ملاشیه را به واسطه علاقه به شهردار اهواز و احترامی دانست که برای مردم شهید داده و ولایتمدار ملاشیه قائل است و در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: همه مسئولین باید برای رفع محرومیت از مناطق حاشیه ای شهر اهواز بسیج شوند.
سیدخلف موسوی شهردار اهواز نیز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های عمران شهری در ملاشیه ابتدا از حضور پربرکت حضرت آیت الله شفیعی عالم وارسته و از اساتید برجسته حوزه های علمیه و از افتخارات استان که همواره توجه و عنایت ویژه ای به موضوع عمران شهری در مناطق محروم شهر اهواز دارند تشکر و قدردانی می نمایم.

شهردار اهواز اظهار داشت: در دوره کاری جدید شهرداری اهواز ، حاشیه و متن و شمال و جنوب برای خدمت رسانی دارای اولویت خاصی نیست و شهرداری نگاه یکسانی به همه مناطق شهر دارد گرچه معتقدیم می بایست موضوعات عمرانی در مناطق محروم با سرعت و اهتمام بیشتری پیگیری شود.
مهندس موسوی مجموع اعتبارات مربوط به پروژه هایی که در ملاشیه کلنگ زنی شد را ۴۲ میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: تکمیل جاده کمربندی ملاشیه با اعتبار ۶ میلیارد ریال که شامل آسفالت ، سطوح کلی جاده ملاشیه با ۶۴۴ مترمربع جدول گذاری و طول ۱۰۲۴ متر و احداث ۹۲۰ متر جوی روباز از جمله این اقدامات است
وی با اشاره به پیاده روسازی در ضلع شمالی و جنوبی خیابان انقلاب به مبلغ ۲ میلیارد ریال به مساحت ۵۰۴۰ مترمربع و جدول گذاری ۲۸۰۰ متر طول و همچنین احداث سپتیک دفع آبهای سطحی در خیابان ۶۸ متری به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال تصریح کرد: بهسازی معابر خاکی عین دو شامل آسفالت معابر و خیابان های این منطقه به مساحت ۳۵ هزار مترمربع و ارزش ۲۲۰ میلیارد نیز در دستور کار شهرداری اهواز قرار دارد.
مهندس موسوی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی عملیات بهسازی معابر کوی گل بهار با مساحت ۳۵ هزار متر مربع و ۱۱ میلیارد ریال خبر داد و افزود: عملیات بهسازی معابر کوی گلدشت با مساحت ۳۵ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸میلیارد ریال و با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
مهندس موسوی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات اصلاح هندسی کوی ۲۲ بهمن ، گلدشت، شهرک اهواز با ۵ میلیارد ریال اعتبار خاطرنشان ساخت: اجرای بهسازی معابر کوی سیاحی نیز با وسعت ۵۷ هزار متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار است. شهردار اهواز از بهره برداری پروژه بهسازی ۵۷ هزار متر مربع از معابر و خیابان های عین دو با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و در تشریح پروژه های در دست اجرای شهرداری اهواز در مناطق محروم توضیح داد: احداث کانال دفع آبهای سطحی در خیابان ۶۸ متری کوی علوی با بودجه بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست اجراست.
مهندس موسوی مشکل عمده منطقه ملاشیه را نبود شبکه فاضلاب دانست که مشکلات زیادی در راه خدمت رسانی شهرداری اهواز ایجاد کرده است و گفت: البته شهرداری نمی تواند در برابر محرومیت و مشکلات منطقه در حوزه فاضلاب بی تفاوت بماند و از همین رو ایجاد شبکه دفع آب های سطحی را در منطقه در دستور کار داریم.

روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز