با تبادل تفاهم نامه بین شهردار اهواز و رئیس دانشگاه چمران صورت گرفت: ورود دانشگاه شهید چمران به عمران شهری اهواز
تاریخ انتشار: 06 اکتبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

با تبادل تفاهم نامه بین شهردار اهواز و رئیس دانشگاه چمران صورت گرفت: ورود دانشگاه شهید چمران به عمرا...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با تبادل تفاهم نامه بین شهردار اهواز و رئیس دانشگاه چمران صورت گرفت: ورود دانشگاه شهید چمران به عمران شهری اهواز
تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی شهرداری اهواز و دانشگاه شهید چمران طی مراسمی با حضور مهندس موسوی و دکتر رعایایی مبادله و منعقد گردید.
مهندس سید خلف موسوی شهردار اهواز در این مراسم گفت: نقش مراکز علمی در توسعه جوامع انسانی بی بدیل و حائز اهمیت است.
وی افزود : بدون ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی، فکری و حوزه های علمیه نمی توان به ارتقاء فرهنگی و اجتماعی دست یافت.
شهردار اهواز اظهار داشت: اصل توسعه از مراکز علمی نشات می گیرد و پایداری توسعه در نتیجه تلاش های فکری، محققانه و پژوهشی مراکز علمی تحقق می یابد.
مهندس موسوی تصریح کرد: از دیدگاه ما، شهر موجودی زنده و پویاست و از این منظر است که مردم و شهروندان از مدیریت شهری انتظار تغییر و تحول در فضای شهر را دارند، بنابراین اگر شهر در حال سکون باشد عکس العمل منفی افکار عمومی را در پی خواهد داشت.
شهردار اهواز ایجاد تغییرات عمرانی و بهبود وضعیت سرانه ها را از اهداف شهرداری اهواز در دوره کاری جدید عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تغییر، تولید فکر و اندیشه است. از این جهت مجموعه شهرداری اهواز نیاز شدیدی به همکاری علمی با دانشگاه شهید چمران اهواز به ویژه و سایر دانشگاه های استان دارد.
وی افزود: باید با روحیه جهادی، همکاری های متقابل علمی را با رویکرد حل معظلات عمومی سامان داد.
شهردار اهواز با بیان این مطلب که انگیزه ورود اساتید و نخبگان علمی را به حوزه مسائل مدیریت شهری باید افزایش داد، گفت: از سال ۹۰ تا ۹۳ ، ۷ پروژه تحقیقاتی بین دانشگاه شهید چمران و شهرداری اهواز انجام شده است، در حال حاضر نیز ۵ پروژه تحقیقاتی در حال اجراست.
وی ارزش قراردادهای تحقیقاتی اجرا شده بین شهرداری و دانشگاه چمران را در سال جاری؛ ده میلیارد ریال دانست و ارزش قرارداد فعلی را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم اهواز توسعه پیدا کند باید از توان و ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی شهر استفاده کنیم.
وی تحقق شعار سال را منوط به ایجاد حرکت جهادی در دانشگاه های استان برای حل مشکلات عمرانی دانست و خاطر نشان ساخت: ظرفیت های بسیاری در بحث عمران و خدمات شهری وجود دارد که می توان با همکاری های دو جانبه از این ظرفیت ها برای توسعه و عمران شهر استفاده کرد.
مهندس موسوی در پایان با بیان این مطلب که محیط شهرداری برای کارها و طرح های علمی مهیاست، خواستار همکاری بیشتر دانشگاه شهید چمران در پروژه های عمران شهری شد.
در ادامه این جلسه دکتر رعایایی با استقبال از انعقاد قرارداد همکاری های پژوهشی بین شهرداری و دانشگاه شهید چمران گفت: وقتی زمینه پرورش استعداد های نخبگان فراهم نباشد شاهد پدیده فرار نخبگان خواهیم بود.
وی در پایان افزود: ثمره کار دانشگاه ها را باید در سطح جامعه دید و اگر دانشگاه فعال شد، صنعت و جامعه نیز متحول می شود.
گفتنی است دانشگاه شهید چمران اهواز از دانشگاه های مادر استان با ۱۷ هزار دانشجو ، ۵۳۱ عضو هیئت علمی و ۱۱۰۰ دانشجو در مقطع دکتری و ۴۲۶۰ دانشجو در مقطع ارشد می باشد که همکاری علمی این دانشگاه با شهرداری اهواز می تواند بسیاری از موانع توسعه در کلانشهر اهواز را برطرف نماید.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.