در شش ماه سال جاری صورت گرفت؛

جلوگیری از ۵۱۰۴ مورد تخلف ساختمانی در منطقه سه

تاریخ انتشار: 06 اکتبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه سه مشهد گفت: از ۵۱۰۴ مورد تخلف ساختمانی در نیمه ابتدایی سال جاری جلوگیری شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با بیان این مطلب افزود: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام بنا و برهم خوردن نظام توسعه شهری که همواره یکی از دغدغه های شهرداری بوده است، ساخت و ساز هرگونه ابنیه در داخل محدوده شهری مستلزم رعایت برخی اصول و مقررات خاص مهندسی و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات موجود در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه در حاشیه شهر و سکونت گاه های غیر رسمی است، بیان کرد: اهمیت و تاثیر گذاری سوء این تخلفات در کیفیت زندگی شهری و توسعه شهر نگاه ویژه ای را می طلبد و بی تفاوتی امروز و عدم توجه به چنین مواردی در واقع اجحاف در حق آیندگان و نسل فردا ساکنان شهر مشهد خواهد بود.
یوسف زاده، همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۶ دیوار و تخریب پی غیر مجاز صورت گرفته و برای متخلفان آن پرونده تخلف تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی ۱۶۸۷ مورد ابزار و مصالح جمع آوری شده است که در صورت رفع مسائل قانونی آمادگی بازپس دهی آنها به این افراد وجود دارد.
شهردار منطقه سه مشهد یادآورشد: از دیگر فعالیت های اداره نظارت بر ساخت وسازها می توان به پیگیری جهت پلمپ ۲۲۵۲ واحد غیرمجاز، رفع پلمپ ۳۵ واحد از طریق مراج قانونی، پیگیری ۱۰۱۰ مورد فک پلمپ و تحویل به مراجع قانونی، ارسال ۲۹۶ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰، ابلاغ ۹۰۰ رای کمیسیون ماده صد، اجرای ۷ احکام کمیسیون ماده صد و… اشاره کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در شش ماه اول سال جاری ۱۴۵۰ ساخت و سازهای غیرمجاز ، نظیر احداث آلونک، دیوارکشی، احداث بنا رصد شده است که پیگیری های قانونی آن معمول شده است و ۳۸۵ مورد کنترل موارد مغایر پروانه نظیر احداث طبقات غیرمجاز، واحد غیرمجاز و پیشروی طولی و رسیدگی به مشرفیت و مزاحمت به تعداد ۲۶ مورد در سطح منطقه نیز در این مدت انجام شده است.
شهردار منطقه سه در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود و ارتقاء محیط شهری است، تصریح کرد: داشتن شهری زیبا، با سازه‌های مستحکم و مقاوم امری است که تنها با همکاری و همیاری شهروندان محقق خواهد شد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.