تاریخ انتشار: 07 اکتبر 2014 - اخبار

طراحی و توزیع۴۰۰۰نسخه بروشور اطلاع رسانی بیماری سالک و تب کنگو...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

باهدف پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام؛
شهردار منطقه سه از طراحی و چاپ ۴۰۰۰ نسخه بروشورهای اطلاع‌رسانی شامل مطالبی دررابطه با راه های پیشگیری و مقابله با بیماری سالک و تب کنگو و توزیع در سطح منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با بیان این مطلب که توزیع این بروشورهای اطلاع رسانی در سطح منطقه سه صورت گرفته است، گفت: سالک یک بیماری مزمن پوستی بدون درد، تب و مشترک میان انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان است که توسط پشه خاکی از فرد بیمار، به دیگران انتقال می یابد، که مراحل درمانی آن عموماً زمانبر است. از این رو و با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان راهکارهای پیشگیرانه در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.
وی در مورد راههای پیشگیری سالک افزود: در راستای بهسازی محیط و ترمیم محل تجمع و رشد و تکثیر پشه ناقل، نصب توری فلزی درجلوی درب وپنجره ها، جمع آوری و درمان سگ‌های ولگرد، استفاده از پشه بند، جمع آوری و دفع صحیح زباله از محیط زندگی و جلوگیری ازتجمع زباله ها در محیط زیست و رها شدن فاضلاب‌ها در معابر از مهمترین نکاتی است که در بروشورهای توزیع شده نیز به عنوان راهکارهای پیشگیری ذکر شده است.
وی همچنین ادامه داد: این بروشورها حاوی مطالبی در مورد سالک و انواع آن، محل تکثیر و زندگی پشه ناقل، مراکز درمانی بیماری سالک در سطح منطقه می باشد که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی همچنین در خصوص اطلاعات کاربردی بروشورهای بیماری تب کنگو نیز تصریح کرد: یکی دیگر از بیماری های صعب العلاج که می توان با پیشگیری های ساده مانع از انتشار آن شد تب کریمه کنگو است. یک بیماری حاد همراه با تب و خونریزی، که ازطریق گزش کنه و یا تماس با خون دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.از این رو با توزیع بروشورهایی با محتوای آموزشی در سطح منطقه تلاش شد تا این بیماری و شرایط انتقال و ابتلا به آن به شهروندان شناسانده شود تا از این دریچه در ارتقای سلامت عمومی شهروندان نقش آفرینی مناسبی شده باشد.
یوسف زاده در پایان از شهروندان خواست تا با ساماندهی پساب خانگی و زباله ها و نخاله ها در کاستن از شرایط زندگی این گونه بیماری ها در فضای شهری بکوشند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.