تاریخ انتشار: 07 اکتبر 2014 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌

برگزاری کارگاه اموزشی تخصصی مهندسی روابط عمومی و ارتباط با رسانه در تبریز...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

کارشناسان و مدیران روابط عمومی بهزیستی سارسر کشور در تبریز
دکتر حمید صبری در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان بهزیستی سراسر کشور: خود سازی و خودشناسی برای روابط عمومی ضرورت است.
به همت اداره اموزش و اداره روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اذربایجان شرقی کارگاه آموزشی تخصصی تحت عنوان مهندسی روابط عمومی و ارتباط با رسانه­ها و با حضور کارشناسان و مدیران روابط عمومی بهزیستی استانهای سراسر کشور در تبریز و سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان طی روزهای دوم و سوم مهرماه سال ۹۳ برگزار شد.
مدرس این کارگاه تخصصی استاد دکتر حمید صبری متخصص علوم ارتباطات و روابط عمومی ایران بودند.
در مراسم افتتاحیه این کارگاه تخصصی محسن ارشد زاده مدیر کل ادراه کل بهزیستی استان طی سخنانی با خوش آمدگویی به همه مدیران و کارشناسانی که از سراسر ایران اسلامی در تبریز جمع شده اند ابراز امیدواری کرد که عزیزان روابط عمومی با عنایت به رسالت و نقش برجسته­شان در پیشبرد اهداف سازمانها و اینکه آینۀ تمام نمای سازمان باشند.
سید ایمان عبدالحسینی زاده نیز بعنوان معاون ادارۀ کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی با بیان اینکه آموزش راهی است برای تعالی و توانمندسازی مدیران و کارشناسان روابط عمومی و می بایست بهترین بهره را از این جلسات آموزشی بگیریم.
مهندس عبدالحسینی زاده در ادامه صحبت های خود ایجاد دانایی را در بین کارگزاران روابط عمومی یک اصل عنوان کرد و افزود ما این نوع کارگاه ها را بطور مرتب اجرا خواهیم کرد و در آینده شاهد گردهمایی مدیران روابط عمومی در تهران و سازمان مرکزی خواهیم بود.
دکتر حمید صبری کارگاه آموزشی تخصصی خود را در ۵ مقطع طی دو روز اجرا نمود.
این استاد برجسته روابط عمومی در سطح ملی و بین المللی آخرین یافته های خود را در حوزۀ مهندسی روابط عمومی و سواد روابط روابط عمومی و روابط عمومی ـ بومی ایران اسلامی که برای اولین بار در کشور مطرح می شد. در اختیار مدیران و کارشناسان روابط عمومی های بهزیستی کشور قرار داد.
وی طی جلسه روز اول کارکردهای روابط عمومی ـ ویژگی های کارشناسی روابط عمومی ـ ضوابط روابط عمومی ـ روابط عمومی تخصصی و تخصص گرایی در روابط عمومی ـ چالش های روابط عمومی و آسیب شناسی آن در ایران اسلامی ـ توانمند سازی روابط عمومی و قوانین طلایی روابط عمومی.
از نکات جالب توجه اولین جلسه بخش بحث آزاد و حلقه معرفت روابط عمومی برگزار گردید که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. دکتر صبری اضافه نمود که حوزه روابط عمومی یک حوزه تاریخی است و به دلایل مختلف تغییرو تحولات بسیاری را در جوامع تجربه کرده است این حوزه برای فعالیت در شرایط اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی محیطی که در آن فعالت دارد تا حد زیادی تحت تاثیر فرهنگ بومی است و کاملا ایدئولوژیک است این استاد روابط عمومی که در مورد مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی سخن می گفت روابط عمومی را بعنوان یک مفهوم و یک فعالیت ارتباطی مستقیم با محیط دانست که در آنها افکار عمومی بر فعالیت تلاشگران اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی از ارکان اصلی آن است مولف کتاب روابط عمومی در هزاره سوم ابراز امیدواری کرد که معیار نتایج مسئولیت های اجتماعی نشان می دهد که سازمان های متعالی در رابطه با جاری ساختن موفق استراتژی و خط مشی ها و اجرای رویکرد تعالی به منظور تحقق مسئولیت اجتماعی به چه نتایجی دست یافته اند افزود در جهان امروز ارتباطات بین انسان ها ارزش فزاینده ای پیدا کرده و به جایگاه اول تبدیل شده است. و دیگر حاکمیت ماشین و فناوری بپایان رسیده بدیهی است نقش روابط عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن نقش اساسی را بر عهده دارند.
دکتر حمید صبری در بعد از ظهر روز اول کارگاه آموزشی موارد زیر را مطرح و مورد بحث قرار داد.
روابط عمومی و رسانه ها ارتباط با رسانه ـ آرشیو و مستند سازی روابط عمومی و نقد پذیری ـ روابط عمومی و تشریفات ویژگی های روابط عمومی کار آمد و … بودند.
این استاد در روز دوم عناوین بومی سازی ـ مهندسی روابط عمومی ـ سواد روابط عمومی و توصیه های اثرگذار در روابط عمومی مورد بحث و بررسی قرار داد.
تدوین گر دایره المعارف روابط عمومی ایران در بخشهای پایانی کارگاه تدوین دانش بزرگترین و بروز ترین مجموعه مربوط به روابط عمومی را به حاضران معرفی کرد.
گفتنی است که این مجموعه بی نظیر در ۶۰۰ مدخل و با بهره گیری از صدها منبع علمی تدوین شده و از هزار قطعه عکس و تصویر گرافیکی استفاده شده است.
دکتر صبری در پایان مطالبی را در قالب تذکرات ارئه نمود.
از جمله:
ـ روابط عمومی ها کار را رسالت را برای خدا انجام دهند که بیشتر موفق خواهند بود.
ـ روابط عمومی ها هیچ وقت از آموزش دست برندارند و خود را بروز و آماده نگهدارند.
ـ خودسازی و خود شناسی برای کارگزاران روابط عمومی یک اصل اساسی است.
وی مواردی را از درسهایی که می توان از داستان کشتی نوح در قرآن گرفت اشاره نمود از جمله:
ـ از قایق جا نمانند(حرکت بسوی تعالی)
ـ برنامه ریزی داشته باشند
ـ آینده خود را در جای مرتفع بنا کنید
ـ از نقد سازنده نهراسید
در پایان کارگاه آموزشی و بخش اختتامیه معاون امور بین المللی سازمان بهزیستی طی سخنانی از برگزاری موفق و علمی این جلسات آموزشی در تبریز تشکر و از زحمات آقای احمدیان مدیر روابط عمومی بهزیستی استان و تمامی مدیران قدردانی کرد معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان آقای بهرام کیخسروی نیز توصیه های لازم و تذکرات تجربی و علمی را برای کارشناسان روابط عمومی سراسر کشور ارائه نمود و از همه آنها تشکر نمود. گفتنی است که این کارگاه آموزشی با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل بهزیستی استانهای سراسر کشور و تهران برگزار گردید.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.