- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی بانوان محلات منطقه سه

با هدف توسعه ورزش همگانی در میان اقشار جامعه؛
شهردار منطقه سه مشهد،از برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان در سالن یاس واقع در طبرسی شمالی ۱۰ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اعلام این خبر افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه سه با هدف توسعه ورزش همگانی در میان تمام اقشار جامعه و ایجاد نشاط و شادابی اقدام به برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی برای بانوان در سطح منطقه سه نموده است.
وی ضمن کلیدی دانستن نقش زنان در سلامت خانواده و جامعه، تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع و مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نیازمند می‌باشند بنابراین تامین سلامت آنان علاوه بر تامین سلامت نیمی از جامعه، سبب حفظ و ارتقاء سلامت خانواده و در نهایت سلامت کل جامعه می شود.
وی به اهمیت ورزش کردن در بین بانوان اشاره کرد و افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا، ورزش به عنوان عاملی ضروری برای سلامتی جسمانی و روانی شناخته شده است و میزان مشارکت عمومی مردم و زنان در ورزش، وضعیتی به مراتب بهتر از میزان مشارکت مردم در کشورهای جهان سوم دارد.
وی به شرایط برگزاری این دوره از مسابقات اشاره نمود و گفت: این مسابقات با حضور۱۰۰ نفر شرکت کننده در ۶ رده سنی ۱۵تا ۱۹سال،۲۰ تا ۲۴ سال، ۲۵تا ۲۹سال، ۳۰تا ۳۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال و۴۰ تا ۴۵ سال به مدت یک روز در دو بخش ایستگاهی و استقامت توانایی برگزار گردید. همچنین در بخش ایستگاهی این مسابقات نیز ۶ ایستگاه طناب زنی، دوی مارپیچ ، جابجایی توپ مدیسن بال، لی زدن، پرتاب توپ، دوی رفت و برگشت انجام گرفت که فضایی شاد و جذاب را در پی داشت.
وی در ادامه افزود: توجه به توسعه سلامت روحی و جسمی بانوان بوسیله ورزش علاوه بر ایجاد روحیه نشاط وشادابی، باعث احساس آسودگی و آرامش بیشتر و در تقویت خود باوری نقش خواهد داشت بانوان همچنین با ورزش کردن از فشارها و تنش های روحی دور خواهند بود و با بحران های زندگی بهتر مقابله خواهند نمود. از این رو سلامت زن باید در ابعاد مختلف تأمین و دیدگاه های متفاوت به نقش این موجود استثنایی به گونه ای معطوف شود که جایگاه واقعی خود را بیابد.
شایان ذکر است در پایان به نفرات برتر هر رده سنی با اهدا جوایز نفیسی تقدیر به عمل آمد.