تاریخ انتشار: 16 اکتبر 2014 - اخبار

زیباسازی محیطی نیازمند مشارکت فعال شهروندان است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه سه؛
بیش از ۳۶۵۰۰ تن زباله و انواع پسماند از ابتدای سال جاری تاکنون از سطح منطقه جمع آوری شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اعلام این خبر افزود: محیط زیبا و تمیز در آرامش روحی شهروندان تاثیر به سزایی دارد و زیباسازی فضاهای عمومی بدون تعامل و همکاری شهروندان به عنوان بهترین ناظران اجتماعی میسر نخواهد شد.
علی یوسف زاده اهتمام در کاهش میزان زباله تولید شده شهروندان از طریق فرهنگ ‌سازی، تفکیک زباله از مبدا و توسعه آموزش‌های عمومی را از راهکارهای کاهش زباله عنوان کرد و ضمن تشکر از همیاری همیشگی شهروندان در ساختن محیط زیست شهری مناسب تصریح کرد: جمع آوری بیش از ۱۲ هزار تن خاک و نخاله از سطح معابر این منطقه به منظور زیباسازی محیط صورت گرفته است که این امر رضایت شهروندان را به همراه داشته است چراکه آنان خود نیز در چرخه صحیح و به موقع این فرایند نقش کلیدی را ایفا نموده اند.
وی همچنین در خصوص هزینه جمع آوری زباله اشاره کرد: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون ریال انجام شده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت موضوع بهداشت عمومی و نظافت محیطی برای شهرداری منطقه سه است و نتیجه مورد انتظار نیز ارائه خدمات مطلوب شهری به شهروندان می باشد.
وی ادامه داد: مهمترین عامل در ساماندهی نخاله های ساختمانی شناخت منابع تولید و دفع اصولی و صحیح آن است، چرا که دفع نادرست در محیط شهری علاوه بر آسیب به منظر شهری، سبب پدیدار شدن مشکلات متعدد بهداشتی می شود.
وی همچنین با بیان اینکه انباشت غیر اصولی نخاله های ساختمانی آلودگی محیط شهری را به دنبال دارد، افزود: ریختن نخاله‌های ساختمانی در معابر علاوه بر ایجاد اختلال در نظم و انظباط شهری، باعث از بین رفتن زیبایی چهره شهر می شود.
شهردار منطقه سه مشهد در انتها خاطر نشان ساخت: زیبایی شهر نشانه زیبایی و زیبا خواهی روح شهروندان است و سامان و نظم و تعادل شهر، نشانه سامان و نظم و تعادل روحی و روانی اهل شهر است که این بزرگترین خواسته ما به عنوان خادمان شهر بهشت است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.