زیباسازی فضای سبز شهری رامسر
تاریخ انتشار: 18 اکتبر 2014 - اخبار

زیباسازی فضای سبز شهری رامسر

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

روابط عمومی شهرداری رامسر/
شهری زیبا است که در آن، انسان هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس آرامش و راحتی کند. این زیبایی به عوامل و عناصری مثل کیفیت طراحی شهری، کیفیت مصالح به کار رفته در نمادها، رنگ، فرم، معماری نور، روشنایی در شب، ضوابط معماری نما، افق دید و کیفیت و کمیت فضای سبز، المان ها، پاکیزگی شهر، ترافیک بستگی دارد. کارشناسان مسائل شهری همواره از دو بعد کارکردی و بصری زیباسازی شهر را مطالعه کرده اند، بعد کارکردی به جنبه های عملکردی عناصر محیط و بعد بصری نیز به مقوله رنگ، فرم و ترکیب فضا و محیط می پردازد. بعد عملکردی عناصر، المان و طراحی منظر شهری بیشتر بر جسم شهروندان تاثیر می گذارد.
هدف از طراحی شهری و مبلمان ،ایجاد محیطی خلاق و بالنده برای مردمی است که در آن زندگی می کنند.محیطی با گوناگونی بسیار، به افراد آزادی انتخاب می دهد، زمینه خلاقیت را فراهم و حداکثر ارتباط را با مردم و زیستگاه پیرامون خود برقرار می سازد. زیباسازی شهری می تواند از طریق فرهنگ سازی، رشد و بالندگی جامعه شهری، به اعتلای کیفیت محیط زیست و زندگی شهری کمک کند.
در همین راستا واحد فضای سبز شهرداری رامسر در سال اقتصاد و فرهنگ اقدام به طراحی کتاب مملو از گل های زیبا در ابتدای بلوار معلم و طرح دسته گلی از طبیعت در سه راه فلسطین با هدف نشاط و شادابی فضای سبز شهری نموده است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.