- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اولین همایش آموزش رانندگان سرویس مدارس در کرمان برگزار شد

سرویس خبر: اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
اولین همایش آموزش رانندگان سرویس مدارس با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان، جانشین پلیس راهور مرکز استان، رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و رانندگان سرویس مدارس در فرهنگسرای کرمان برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان ظهر امروز در این همایش گفت: هر ساله در این همایش‌ها چگونگی برخورد رانندگان با دانش‌آموزان، مسائل امنیتی، پلیسی و امدادرسانی به رانندگان سرویس مدارس آموزش داده می‌شود.
مجید عسکری با اشاره به اعلام نرخ کرایه سرویس‌دهی به دانش‌آموزان از طریق شورای شهر، افزود: با تمام متخلفان در این زمینه به شکل جدی برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: اگر نرخ‌ها با نرخ مصوب شده در شورای شهر تفاوت داشته باشد، به کار راننده برای سرویس‌دهی مدارس خاتمه داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد در سال آینده شرکت‌های ویژه‌ سرویس مدارس را ثبت و برای فعالیت به آنان مجوز قانونی اعطا کند.
عسکری با بیان اینکه ۲۸۵ باب موسسه حمل و نقل در کرمان وجود دارد ، تصریح کرد: شرکت‌هایی که در زمینه‌ ساماندهی سرویس‌های مدارس فعالیت می‌کنند، حق ندارند بیش از مبلغ مشخص‌شده از رانندگان دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان سرویس‌های مدارس که کارت تردد و برچسب ندارند، تا اول آبان‌ماه فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند، در غیر این صورت خودروی آنان به مدت ۷۲ ساعت متوقف می‌شود.
جانشین پلیس راهور مرکز استان کرمان نیز در این همایش، با اشاره به ماده ۹۸ قوانین راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه همه افرادی که در بحث ترافیک مشارکت دارند، ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند، اظهار کرد: این قانون تنها برای رانندگان نیست، بلکه عابران پیاده نیز باید این قوانین را رعایت کنند.
سرهنگ ناصر کریمی تصریح کرد: هر فردی که در این جامعه زندگی می‌کند، باید با قوانین و مقررات آشنایی کامل داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث سرویس‌دهی مدارس نیز قوانین و مقرراتی برای رانندگان سرویس مدارس لحاظ شده است، بیان کرد: چند سالی است که کارگروه ماده ۱۸ برای ساماندهی سرویس مدارس تشکیل شده است.
جانشین پلیس راهور مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه سرویس مدارس باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، اظهار کرد: با متخلفان در زمینه سرویس‌دهی مدارس به شدت برخورد می‌شود.
سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: به ازای هر مسافر اضافه در سرویس مدارس، رانندگان آنها ۱۵ هزار تومان جریمه نقدی و این تخلفات در سوابق آنها ثبت می‌شود که در سال آینده برای مشارکت در سرویس‌دهی مدارس با مشکل مواجه می‌شوند.
رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این همایش، اظهار کرد: اگر یک دانش‌آموز دچار مشکل شود، جامعه در آینده دچار مشکل می‌شود.
نورالله شیخ‌پور با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع در ارتباط با کودکان ویژگی‌های روانشناختی آنها را نمی‌دانیم، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی کودک این است که هنوز به تفکر انتزاعی نرسیده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به ابزارهای تنبیه نیست، افزود: جایگزینی که آموزش و پرورش در این زمینه در نظر گرفته است، برآورده کردن محرومیت‌هایی است که کودک دارد.
رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه همیشه باید دانش‌آموزان را با نام صدا زد، گفت: زمانی که دانش‌آموزان را با اسم کوچک صدا می‌زنید، بیشتر به مسائل مطرح شده، توجه می‌کنند.
شیخ‌پور خاطرنشان کرد: برخی از رفتارهای بد رانندگان سرویس مدارس با دانش‌آموزان سبب کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی دانش‌آموزان و سایر مسائل می‌شود، زیرا رفتارهای منفی روی آنها تأثیر می‌گذارد.
وی اظهار کرد: رانندگان سرویس مدارس نباید به دانش‌آموزان به خاطر پولی که والدین آنها پرداخت نکرده‌اند، حرفی بزنند، زیرا فرزندان از حساب مالی والدین خود اطلاع ندارند.
رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید زیرساخت‌های تکنولوژی برای رانندگان درون شهری از طریق کارت‌خوان‌های بی‌سیم فراهم شود، زیرا این امر از استرسی که راننده به مسافر برای نداشتن پول خرد وارد می‌کند، جلوگیری می‌کند.
شیخ‌پور با اشاره به اینکه باید از سرزنش و تحقیر کردن کودکان پرهیز شود، افزود: گاهی برخی از رانندگان تاکسی دانش‌آموزان را با القاب بدی صدا می‌زنند که باید از این کار خودداری کنند.
وی تصریح کرد: برخی از رانندگان سرویس مدارس از دانش‌آموزان سوء استفاده‌های بدنی و لمسی می‌کنند که باید از این کار پرهیز شود، زیرا در آینده دانش‌آموز دچار مشکلات روانی حادی می‌شود.