سخنگوي شوراي شهر قم:

عملیات اجرایی پروژه مترو در قم سرعت گرفت/ثبت رکورد ۱۶٫۵ متر حفاری در روز...

تاریخ انتشار: 20 اکتبر 2014 - اخبار, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سخنگوی شورای شهر قم گفت: با پیگیری‌های انجام شده پروژه مترو در قم با رکورد ۱۶٫۵ متر حفاری به وسیله دستگاهTBM سرعت گرفت که این میزان حفاری قابل قبول است.
به گزارش شهرنیوز،‌ عباس ذاکریان با اشاره به جلسات مستمر و پیگیری برای دو پروژه بزرگ مترو و مونوریل ‌بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۵/۱۶ متر حفاری مترو با دستگاه TBM ‌، سرعت گرفت که این میزان حفاری رکوردی قابل قبول محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: جلسات پیگیری پروژه‌های مترو و منوریل به دلیل اهمیت زیاد با حضور استاندار، شهردار، ‌مدیر سازمان قطار شهری پروژه و دیگر دست اندرکاران امر برگزار شد و این پیگیری‌ها موجب شد با وجود مشکلات اقتصادی که تمام کشور با آن درگیر است ‌این پروژه سرعت بگیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: امیدواریم با پیگیری صورت گرفته منابع مالی تامین شده و شاهد کاهش سرعت اجرای پروژه مترو در قم نباشیم و عقب ماندگی‌های پیش آمده نیز به زودی جبران شود.
وی با اشاره به نگرانی مردم مبنی بر توقف پروژه مترو در قم تصریح کرد: این نوید را به مردم قم می‌دهیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با پیگیری‌های انجام شده پروژه مترو در قم به صورت دو نوبت مشغول کار است.
ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای پروژه مونوریل اشاره کرد و گفت: جلساتی با حضور مسئولان شرکت‌های مجری تشکیل شد و این شرکت‌ها متعهد شدند افتتاح فاز نخست این پروژه ‌را همانگونه که استاندار قم وعده داده است در دهه فجر به بهره‌برداری برسانند.
وی با بیان اینکه پروژه مترو در قم پنج ساله تدوین شده بود گفت: زمانی می‌توانستیم این پروژه را ظرف پنج سال عملیاتی کنیم که تامین منابع مالی صورت بگیرد و البته اکنون این پروژه شتاب بیشتری گرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ‌تامین منابع مالی باید از محل فروش اوراق مشارکت و فاینانس محقق شود گفت: اگر پیوستگی تامین منابع حفظ شود پروژه با شتاب پیشرفت خواهد کرد.
ذاکریان از حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور در شورای اداری استان روز دوشنبه خبر داد و گفت: امیدواریم با حضور ایشان بتوانیم به نتایج خوبی در اجرای این پروژه‌ها دست یابیم.

چاپ چاپ