- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شورای اجتماعی محلات عاملی موثر در ارتقای دانش شهروندی

نشست هم اندیشی مدیران مدارس عضو شورای اجتماعی محلات منطقه سه؛

نشست هم اندیشی مدیران مدارس عضو شورای اجتماعی محلات با حضور شهردارمنطقه سه و رئیس آموزش و پرورش تبادکان در سالن جلسات این منطقه برگزار گردید تا از نزدیک به شیوه های تقویت تعامل شهرداری و مدارس در حوزه شورای اجتماعی محله و آموزش های شهروندی پرداخته شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده در این نشست اظهار کرد: خاستگاه اصلی زندگی اجتماعی در تمامی افراد خانواده و مدرسه است و ساختن شهری آباد با شهروندانی آگاه و موثر با تعامل سازنده مدیریت شهری و مدیریت آموزشی شهر امکان پذیر می گردد.
وی در ادامه عنوان کرد: همکاری مدیران مدارس و حضور پر رنگ و مشارکت جدی در راهبری و هدایت شورای اجتماعی محلات که امروزه به عنوان نمادی از خدمت رسانی عمومی در محلات می توان از آن یاد کرد، موجب کاهش سطح آسیب های اجتماعی در محلات شهر شده است. در این میان نقش آفرینی شما مدیران مدارس می تواند به تسریع این فرآیند یاری رساند خصوص آنکه این دانش آموزان آتیه ساز، در آینده ای نه چندان دور تبدیل به شهروندان جدید شهرمشهد می شوند و بایستی با مقتضیات زندگی شهری به نحوی مطلوب تری به ساخت شهری شهروندمدار کمک نمایند.
شهردار منطقه سه افزود: تعلیم و تربیت نسل‌های آینده فریضه‌ بزرگی است که به همت مدیران، معلمان و مربیان عزیز بستگی دارد و ما زمانی شاهد رسیدن به آرمان‌های والای انسانی، اجتماعی و اخلاقی خواهیم بود که در مسیر تعلیم و تعلم گام‌های موثرتری برداریم و برای رسیدن به این مهم شهرداری خود را موظف به همراهی با آموزش و پرورش می داند.
وی در زمینه قرآن و عترت و این که چگونه می توان قرآن را در بستر زندگی شهری جاری کرد تصریح کرد: یکی از آسیب های جامعه ما این است که موضوعاتی را که به آموزه های دینی بر می گردد از آن فاصله گرفته ایم، یکی از ای مسائل قرآن است که این روزها خلاء عمومیت یافتن آن در جامعه محسوس است. اقدامات ما در این حوزه به عنوان متولی غیرمستقیم تنها پراکندن احساس نیاز این موضوع است فلذا بار اصلی این موضوع نیز می تواند بر دوش مدارس به عنوان محل آموزش اصلی جامعه باشد که در این خصوص نیز ما از شما میخواهیم تا حضور خود را در این زمینه تقویت نمایید و شوراهای اجتماعی محلات نیز می تواند در گسترش آن به شما یاری رسان باشد.
در ادامه این نشست جمعی از مدیران مدارس عضو شورا نیز به ایراد سخنانی در خصوص راهکارهای ارتقای سطح عملیاتی مصوبات شوراهای اجتماعی در محلات پرداختند و با طرح ایده ها و نظرات خود خواهان رفع پاره ای از مسائل در روند اجرایی کردن آن شدند.
دکتر خدابنده رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک نیز که میهمان این جلسه بود در سخنانی حل مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را ورای دستورالعمل و مصوبه دانست و گفت: بعضی اوقات مسئولین در خواب هستند و فرهنگ کشور راه خود را می رود و این که عده ای تحت عنوان شورای اجتماعی محله برای بیدارکردن مسئولین و جامعه از خطرات و حملات فرهنگ آگاهی سازی می نمایند یک امر پسندیده است.
وی در ادامه به موفقیت های مدیریت شهری در سالهای اخیر گریزی زد و گفت: باید پذیرفت که همگام با بالارفتن سطح خدمت رسانی در حوزه خدمات شهری یا فضای سبز و … سطح توقعات عمومی نیز افزایش یافته و پاسخ دادن به انها نیازمند بهره گیری از ظرفیت های خود مردم است.
وی در انتهای ساخت شهر مطلوب را منوط به شهروندانی هوشمند و آگاه کرد و تاکید کرد: آینده سازان کشور در دست ما هستند که به هر شکلی که ما بخواهیم می توانیم آنها را در آتیه تحویل جامعه دهیم بنابراین برای حصوص به شیوه ای صحیح برای آموزش نیازمند مشورت و شورا هستیم چراکه اصلاح مسیری که در پیش داریم می تواند در پیشبرد بهتر هدف فوق به شهر ما کمک کند.
همچنین در بخش پایانی این نشست نیز خوش نیت رئیس آموزش و پرورش ناحیه تبادکان در سخنانی تعامل آموزش و پرورش با شهرداری را بسیار ضروری و موثر ارزیابی کرد و تاکید کرد: ما می توانیم از طریق همکاری آموزش و پرورش با شهرداری یک هم افزایی گسترده در سطح آموزشی ایحاد نماییم و مشکلات و آسیب های اجتماعی را با همکاری دو طرفه مرتفع سازیم چراکه قطعاً مدرسه یک نهاد مورد اعتماد جامعه است و اعتماد خانواده ها به مدرسه می تواند در تعالی و رشد اجتماعی شهروندان موثر باشد. ظرفیت های شهرداری در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد.
وی همچنین در خصوص شورای اجتماعی محلات اظهار کرد: شوراهای اجتماعی محلات و مدیران مدارس در این شوراها حلقه های اتصال بین شهرداری و مدارس هستند که موجب نزدیکی بیش از پیش این دو نهاد شده اند و بعضی از فعالیت های ارزشمندی در جامعه انجام می شود که اگر مشکلات و آسیب هادر محلات شناسایی شود همه ارگان ها هم سو با هم حرکت می کنند و از طریق شورای اجتماعی محلات اقداماتی عالی برای شهر صورت پذیرد.
وی در پایان این نشست معلمی را شغل انبیاء دانست و افزود: مدیر موفق کسی است که توانمند در عرصه رهبری مدارس و تعلیم وتربیت باشد. اندیشیدن و نوآوری، از ویژگی های معلمی است که همگام با علم روز پیش می رود، معلم موفق کسی است که به اطلاعات پیشین خود بسنده نکرده، با فراگیری همیشگی دانش، در شکوفایی علمی دانش آموزان خود نقش مهمی ایفا کند. مجموعه این مسائل می تواند منجر به توسعه اجتماعی در شهر زیارتی مشهد شود.