- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

به ابتکار شورای اجتماعی محله خواجه ربیع صورت می گیرد؛ طنین «زنگ محرم» در منطقه سه

در آستانه ورود به ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر مراسم سیاه پوشان و استقبال از ماه محرم در جوار مقبره خواجه ربیع برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: الگوی لسانی و عملی قیام امام حسین (ع) باید در قالب معرفت و مودت برای مسلمانان بیان شود و آگاهی از مکتب امام حسین(ع) سرمایه اصلی و اعتقادی و موضوع بسیار مهمی می باشد و از این رو آموزه های قیام عاشورا باید بیشتر از گذشته در کنار عزاداری ها برای مردم تبیین و تشریح نمود. یکی از راههای مناسب انتقال چنین آموزه هایی جوانان و نوجوانان هستند که همواره در پی الگویی شاخص برای طی طریق زندگی هستند.
وی به مراسم نمادین زنگ محرم اشاره نمود و در این خصوص تصریح کرد: این مراسم با مشارکت شورای اجتماعی محله خواجه ربیع و به نام زنگ محرم برای تحقق اهداف فوق ساماندهی شده است و دانش آموزان مقطع دبستان و راهنمایی این محدوده با حضور در این مراسم که همراه با برنامه های گروه های سینه زنی، نوحه سرایی عربی و … می باشند وارد حال و هوای محرم شوند.
وی یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این محدوده را سیاه پوشان عنوان کرد و تصریح کرد: طبق سنوات گذشته مراسم سیاه پوشان اهداء شال عزا به مداحان و پیرغلامان و هیئات‌های مذهبی برگزار می گردد که زمان آغاز این مراسم ۲ آبان ماه ساعت ۱۵ در محله خواجه ربیع خواهد بود.
علی یوسف زاده همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری هیات های مذهبی همانند سالهای گذشته افزود: در سالهای اخیر خوشبختانه ساماندهی مناسبی در هیئات مذهبی وجود داشته است و امسال نیز مانند سال گذشته که شورای اجتماعی محله طبرسی موفق به تجمیع هیئات مذهبی آن محدوده تحت عنوان مجمع مذهبی آل الله شدندف به همت شورای اجتماعی محله بهمن بناست مراسم مشابهی بین هیئات عزاداری محلات بهمن و خواجه ربیع به عمل آید تا این عمل پسندیده که هم به بهبود کیفی مراسم عزاداری و هم به عمل کردن به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی های مالی یاری می رساند صورت پذیرد که شهرداری نیز با تمام توان آمادگی حمایت از این طرح را دارد.
وی در خصوص ویژگی های دیگر این اجتماع هیئات گفت: رونق بیشترمراسم عزاداری هیات های مذهبی، ترویج آموزه های اخلاقی قیام عاشورا درمراسم عزاداری امام حسین(ع) هماهنگی وبرنامه ریزی لازم برای برگزاری منظم وشایسته مراسم سینه زنی وعزاداری درماه محرم از مهترین دغدغه های مشترک هیئات مذهبی این محلات برای ایجاد یک مجمع بزرگتر است.
وی در پایان از عزاداران حسینی خواست تا با رعایت حقوق سایر شهروندان در این ایام از رعایت مسایل بهداشتی و نظم عمومی غافل نشوند تا همه بتوانند در آرامش و نظم از فیوضات معنوی شرکت در مراسمات مذهبی این ماه بهره مند شوند.