دلبری در جلسه علنی شورای شهر مطرح کرد

اصلاح لوایح شهرداری به جای رد اصل آنها/ لزوم تعیین ضوابط ارائه تخفیف در عوارض شهری...

تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2014 - اخبار, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار قم گفت: شایسته است اگر اعضای شورا ایراداتی به لوایح شهرداری دارند اصلاحات لازم را بیان کنند نه اینکه اصل لایحه را رد نمایند.
محمد دلبری امروز در نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه تفاهم‌نامه میان شهرداری قم و انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی استان قم و درخواست ۱۰ درصد تخفیف در عوارض و هزینه‌های اخذ پروانه اظهار کرد: مجموعه این انجمن، تشکلی است که در راستای مسائلی که مربوط به ساخت و سازهای سطح شهر انجام می‌شود از جمله موارد مربوط به پیمانکاران و انبوه‌سازان فعالیت می‌کند.
وی افزود: شهرداری قم تفاهم‌نامه‌ای با این انجمن داشته که خدماتی متقابل را دریافت و ارائه کند؛ یکی از این خدمات این بود که در زمان بروز حوادث غیر مترقبه، تمام پیمانکاران به منظور امدادرسانی امکانات خود را در اختیار شهرداری بگذارند.
شهردار قم با بیان اینکه اگر اتفاقی بزرگ در سطح شهر بیفتد امکانات شهرداری پاسخگو نخواهد بود گفت: این بند از تفاهم‌نامه می‌تواند چنین مشکلی را حل کند البته در ازای چنین خدماتی، مشوق‌هایی از جمله تخفیف ۱۰ درصدی در عوارض پیشنهاد شده است.
وی ادامه داد: اینکه ضوابطی برای این تفاهم‌نامه ایجاد و انجمن از تخفیف برخوردار شود شایسته است زیرا انجمن شرکت‌های ساختمانی دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند کمک خوبی به شهرداری در موضوعات گوناگون از جمله طراحی، سیما و منظر شهری و بسیاری از سیاست‌‌های شهری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری داشته باشند.
دلبری ضمن درخواست از اعضای شورا به منظور ضابطه‌مند کردن این تخفیف به انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: اینکه لایحه به صورت کلی رد شود صحیح نیست.
شهردار قم افزود: شایسته است اگر اعضای شورا ایراداتی به لوایح شهرداری دارند اصلاحات لازم را بیان کنند نه اینکه اصل لایحه را رد نمایند.
وی همچنین در مورد لایحه اخذ مجوز خرید یک واحد ملک در خیابان سمیه به منظور پرداخت خسارت تخریب واحد آپارتمانی در پهنه ویلایی گفت: سیاست ما بر این است که طرح تفصیلی تصویب شده، حتما اجرایی شود ولی ممکن است مالک با قیمت پیشنهادی در لایحه موافقت نکند.
دلبری خاطرنشان کرد: اگر آپارتمان‌هایی در نزدیکی خیابان شهید رجایی دیده می‌شوند در محدوده پهنه ویلایی نیستند.
شهردار قم با بیان اینکه اگر این واحد مسکونی خریداری نشود باید به دنبال تغییر پهنه ویلایی باشیم گفت: با این حال تاکید ما این است که منطقه مذکور ظرفیت پهنه ویلایی را دارد و به همین دلیل باید تصمیمی گرفت که اهتمام شهرداری نسبت به اجرای طرح تفصیلی نشان داده شود.

چاپ چاپ