- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

ویژه برنامه های منطقه سه با هدف پاسداشت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران

خون شهدا، تجلی گر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است
نقطه اتکال ما در شهرداری پاسداشت و برجسته سازی مقام شامخ شهداست و سرکشی به خانواده شهدا صرفاً دلجویی از آنها نیست بلکه تلنگر زدن به خودمان است تا از یاد نبریم امروزه این خون شهداست که کشور ما را در تلاطم طوفان های داخلی و خارجی به پیش می برد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده که در کنار رئیس بنیاد شهید منطقه دو و در منزل شهیدان خضرائی راد حضور یافته بود، تکریم و دیدار با خانواده شهدا را مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص تصریح کرد:مقام معظم رهبری توصیه اکید داشته اند که آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهداء، این وظیفه اول ماست. از این رو نقطه اتکال ما در شهرداری پاسداشت و برجسته سازی مقام شامخ شهداست و سرکشی به خانواده شهدا صرفاً دلجویی از آنها نیست بلکه تلنگر زدن به خودمان است تا از یاد نبریم امروزه این خون شهداست که کشور ما را در تلاطم طوفان های داخلی و خارجی به پیش می برد.
وی وجود خانواده معظم شهدا و ایثارگران را که روایتگر خاطرات و حماسه آفرینی شهدای دوران سرنوشت ساز پیروزی انقلاب اسلامی است را یک غنیمت ملی دانست و افزود: شهدا از نعمت های کشور هستند و همه ی ما موظف هستیم ضمن سرکشی و دیدار از خانواده های معزز شهدا به عنوان خادم این عزیزان با تمام توان به پدران و مادران سرافراز ی خدمت کنیم که مایه و میوه زندگی شان را بی منت پیشکش اسلام و وطن کردند که این امر فراتر از ایثار است و آنان را در زمره صالحان سبیل الله قرار می دهد.
وی با تاکید بر اینکه امروز ما باید ادامه دهنده راه و مکتب شهداء باشیم، اظهار کرد: امروز نیز فرزندان و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان حامی و پشتیبان انقلاب و نظام مقدس اسلامی هستند و در تمام صحنه های دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی حضور دارند.
تقدیر از ۲۲۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران
همچنین در مراسمی با شکوه که با ابتکار شورای اجتماعی محله خواجه ربیع و باحضور فرماندهان حوزه ی ۴ ابوذر و ۵ نصر بسیج برگزار گردید از ۲۲۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار گردید تنی از چند از پدران و مادران شهید و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از جانفشانی های هشت سال دفاع مقدس یاد و خاطره آن روزها را زنده نمودند که با توجه به حضور گرم شهروندان این محله در کنار خانواده ایثارگران فضایی معنوی و پرشور را خلق نمود.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز ضمن گرامیداشت نام شهدای گرانقدر به خانواده های سربلند ایثارگر به رسم یادبود هدایایی اهدا گردید.