- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

با حضور معاون اول رییس جمهور تقاطع غیرهمسطح شهید فتاحی و بزرگراه شهید آنجفی افتتاح شد

صبح امروز ۶ مهر ماه سال جاری، تقاطع غیرهمسطح شهید علی اصغر فتاحی و بزرگراه شهید آنجفی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و هیات همراه، استاندار استان مرکزی و معاونین ایشان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اراک، معاونین و مدیران شهرداری، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح شهید فتاحی اراک (تقاطع بلوار مهارت- بلوار قدس) با ۶۹ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۵ هزار و ۲۸۱ تن آسفالت و اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال احداث و تکمیل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه مذکور از سال ۱۳۹۱ و ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شده گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تقاطع مذکور با پیشرفت ۹۹ درصدی مواجه است که یک درصد باقی مانده، تامین روشنایی قسمت میانی پل می باشد که آن هم ظرف ۱۰ روز آینده برطرف و شهروندان می توانند به صورت رسمی از این پل استفاده نمایند.
مهندس عباسی همچنین در خصوص سایر پروژه های عمرانی در دست اجرا گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بلوار میرزای شیرازی، خیابان امام خمینی (ره) ظرف ۶ شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید و بعد از آن مجموعه شهرداری عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی را به عنوان آخرین تقاطع از مجموع ۵ تقاطع در دست اجرا، به صورت جدی تر در دستور کار قرار خواهد داد.
شهردار اراک خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی خاتم تقریبا روبه اتمام است و در روزهای آینده همراه با ساختمان شورای اسلامی کلان شهر اراک مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
در خصوص نامگذاری این تقاطع به نام یکی از شهیدان عالی قدر دفاع مقدس نیز می توان گفت، شهید علی اصغر فتاحی در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نایل شده و وی از فرماندهان گردان ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) بوده است.