برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان
تاریخ انتشار: 29 اکتبر 2014 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌, یادداشت

برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اجرای تعزیه خوانی با همکاری کانونهای هنری
برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان
فاطمه ذبیح پور مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر با تسلیت ایام شهادت وسوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) با اهتمام به برگزاری برنامه های مذهبی وفرهنگی برای کودکان و نوجوانان گفت:
مهمترین اهداف ما در اجرای این ویژه برنامه ها معرفی مولفه های سبک زندگی حسینی با محوریت آموزه های عاشورایی ،تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی ،هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورایی است که در کنار این موضوعات به آماده سازی فضای عمومی شهر در طول ماه محرم و صفر نیز توجه ویژه داشته ایم.

مسئول روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر تصریح کرد
اجرای این ویژه برنامه ها با تاکید بر برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهیل اجرای برنامه های مردمی در ماه های محرم و صفر و تعامل و مشارکت جدی با مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی صورت می گیرد.

وی با اشاره به تدوین راهبردهایی برای پاسداشت و زنده نگهداشتن قیام عاشورا و ماه محرم، گفت:
برجسته نمودن عناصر حماسه و عزت ، منطق و عقل و عاطفه در قیام حسینی ، تاکید بر حفظ آداب و شیوه های سنتی و مردمی عزاداری حسینی ،تاکید ویژه برنقش برجسته زنان در انتقال پیام های انقلاب و با تاکید بر حفظ آداب و شیوه های سنتی عزاداری حسینی از جمله موضوعاتی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمه ذبیح پور به ویژه برنامه های متمرکز شهرداری و شورای اسلامی بهشهر اشاره و اظهارکرد:
اجرای تعزیه خوانی با همکاری کانونهای هنری ، اجرای ویژه برنامه آئینی مذهبی ، مسابقات نقاشی ،برپایی ایستگاه های صلواتی، پرده خوانی عاشورا، خواندن شعر عاشورایی ، مد یحه سرایی کودکان و نوجوانان ،اجرای نمایش و معرفی آیین ها ی عزاداری در گذشته میباشد .

وی خاطرنشان کرد : همچنین بازخوانی نقش کودکان در کربلا با هدف درک کودک امروزی از واقعه کربلا ، اجرای نمایش هنری با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه های نمایشی شهرداری بهشهر در ایام محرم و صفر میباشد ..

در پایان گفتنی است این مجموعه نسبت به سیاهپوش نمودن شهر اقدام نموده است.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر

چاپ چاپ