اهدای لوح تقدیر توسط معاون عمران و توسعه ی امور شهری و روستایی وزارت کشور و ریاست سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور به معاونت خدمات شهر شهرداری زاهدان
تاریخ انتشار: 01 نوامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

اهدای لوح تقدیر توسط معاون عمران و توسعه ی امور شهری و روستایی وزارت کشور و ریاست سازمان شهرداریها و...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

چهارمین نشست شورای اداری شهرداری زاهدان با حضور معاون عمران و توسعه ی امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان ، اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار زاهدان و معاونین و مدیران این شهرداری برگزار شد .
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل؛ معاون عمران و توسعه ی امور شهری و روستایی وزارت کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین مدیران پرتلاش این خطه از خاک میهن اسلامی گفت : استان سیستان و بلوچستان در آغاز یک شیب بلند برای توسعه قرار گرفته است . تیمی ارزشمند و نیروهایی باقابلیت برای توسعه در استان وجود دارد که این بر ای دستیابی به توسعه ی منطقه بسیار مهم است .
مهندس خندان دل از شهر زاهدان به عنوان نقطه ی اصلی برای آغاز توسعه ی استان یاد کرد و افزود :شهر زاهدان نقطه ی اتکا برای توسعه ی استان است ، اصلی ترین محلی که باید آن را پشتیبانی کنید همین شهر است این شهر را باید برای توسعه آماده کنید.
وی گفت: قبل از اینکه به فکر منابع مالی باشیم باید ببینیم که آیا ازمنابع مالی به درستی و به نحو احسن استفاده می شود یا خیر چراکه امیدواری و اعتماد مردم به مسئولین در گروی درست مصرف کردن منابع مالی خواهد بود.
وی جلب اعتماد مردم را بسیار ضروری خواند وگفت: بالاترین محور و اصلی ترین موضوع در امور همانا بدست آوردن اعتماد عمومی مردم است که اگر خدشه ای به آن وارد شود جبران آن سخت و یا ناممکن خواهد بود .
مهندس خندان دل حس شهروندان نسبت به سلامت امور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این حس بسیار اهمیت دارد در واقع اگر شهروندان احساس کنند که این سلامت وجود دارد اعتماد آنها جلب خواهد شد و امور به نحو مطلوبی پیشرفت خواهد نمود .
وی با تاکید بر عدم تمرکزگرایی بیان داشت : گسترش روزافزون امور و تصدی گری لایه های پایین تر جامعه مهم است که باید به آن توجه شود و در این راستا شهرداریها نقش کلیدی دارند که باید به خوبی آن را ایفا کنند.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت : موضوع فضای سبز بسیار مهم است که باید تامین منابع آبی آن را در نظر بگیریم و یا منابع آبی جدیدی را بیابیم و یا در مصرف آن تجدید نظر کنیم بایستی از پسابی که وجود دارد حتماً در امر فضای سبز استفاده کنید ما هم کمک می کنیم و هر کاری که در حد توانمان باشد برای شما انجام می دهیم تا این امر محقق شود .
وی در ادامه به مبحث جمع آوری زباله در شهر پرداخت و گفت : با توجه به جمعیت شهر زاهدان و حجم بالای زباله ای که تولید می شود ضروری است که بخش خصوصی به این امر ورود پیدا کند همچنین تبدیل و بازیافت زباله را نباید فراموش کرد که می توان با حمایت از بخش خصوصی در این مسیر گام بردارید .
وی تصریح کرد : وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های مختلف که مبلغ قابل توجهی هم هست مورد توجه ما نیز قرار دارد و امسال در صدد هستیم تا بخشی از این مطالبات را وصول کنیم . زاهدان باید در راس شهرهایی که می تواند این مطالبات را وصول کند قرار بگیرد.
وی در پایان گفت : مردم استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اینکه مردمی نجیب و مستحق همه ی خدمات هستند ، گنجی هستند برای ایران اسلامی و این مرهون تلاش شما خواهد بود لذا باید زمینه های توسعه ی شهر زاهدان و استان را فراهم کنید ما نیز به این مسئله ورود پیدا خواهیم کرد و درکنار شما خواهیم بود .
شهردار زاهدان نی در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) گفت: نهضت عاشورا یکی از ماندگارترین نهضتها و جریانهای تاریخی است ضمن اینکه این نهضت متعلق به تمام مسلمین جهان است وحوزه ی اثربخشی آن فراتر از جهان اسلام رفته و پیام آن متعلق به کل بشریت است در واقع جریان عاشورا ریشه در وجود انسانها دارد و از زمان خلقت آدم تا خاتمه دنیا ادامه خواهد داشت .
دکتر سید مسلم سید الحسینی در ادامه با ارائه ی توضیحاتی در خصوص برنامه ها ورویکردهای شهرداری گفت : شهر زاهدان شبه شهری است پرجمعیت با انبوهی از مشکلات و موانع بر سر راه توسعه که برای رسیدن به یک شهر زیبا، خلاق، پویا و دوست داشتنی نیاز به همکاری همه ی بخشهای دولتی و خصوصی و مردم به شدت احساس می شود.
وی نقش مشارکت مردم در امر توسعه ی شهری را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: شهرداری زاهدان با هدف استفاده از مشارکت مردم در امور، طرح ناحیه محوری را به عنوان یک پروژه عظیم در امر توسعه ی اجتماعی شهر زاهدان در دستور کار خود قرار داد و ماامروز در چهارمین نشست شورای اداری این طرح را به شهرداران مناطق ۵گانه ی زاهدان ابلاغ می نمائیم و ان شاءا… از ابتدای آذرماه عملیاتی خواهد شد.
وی اذعان داشت:با اجرای این طرح علاوه بر استفاده از ظرفیتهای خوب مردمی می توان مردم را در تمامی مراحل توسعه ی شهری سهیم کنیم.
وی مشارکت مردم در امور را اساس توسعه ی شهر ذکر کرد وگفت: اجرای این طرح باعث ایجاد نگاه محله محوری ، ایجاد ظرفیتهای جدید ، کاهش تصدی گری، حفظ هویت و تقویت بعدفرهنگی و اجتماعی محلاتو همچنین تشکیل شورای توسعه ی محلات با همکاری شورایاران و شهرداران افتخاری در محله ها خواهد شد .
وی اظهار داشت: محور قرار گرفتن ارائه ی خدمات شهری، فراهم آمدن تسهیلات لازم به منظورتحقق سیاست مذکوربه عنوان گام اول در اجرای طرح ناحیه محوری می باشد که شهرداران مناطق با نظارت مستقیم خود به صورت آزمایشی این طرح را طی یک دوره ی سه ماهه اجرا خواهند کرد.
شهردار زاهدان اضافه کرد: درست است که زاهدان دارای مشکلات زیادی است اما این ناشی از اینست که ما از فرصتها به خوبی استفاده نکرده ایم لذا ضرورت دارد تا این فرصتها کشف و از آنها در فرایند توسعه ی شهری استفاده شود .
وی تصریح کرد : راهبرد اساسی برای درآمد پایدار و مانا برای شهرداری بحث پروژه های سرمایه گذاری مشارکتی و توسعه ی فعالیتهای شهری و اشتغال برای شهروندان است که در همین راستا تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری در شهرداری و مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها را تا کنون انجام داده ایم .
وی به برخی دیگر از برنامه ها و طرح های شهرداری اشاره کرد و گفت : ایجاد و توسعه ی فضای سبز و اجرای شبکه ی آبرسانی جز برنامه های در دست اقدام ماست که نیاز به همکاری تمام دستگاه های ذیربط دارد همچنین گسترش و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی ، تجهیز سامانه ی کنترل ، هوشمندسازی و راه اندازی سیستمهای ماهواره ای، بهسازی معابر ، آسفالت ، تکمیل مسیل شیرآبادنیزاز دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد : رویکرد شهرداران مناطق باید به سمت وصول درآمدهای شهرداری و تلاش جدی آنها جهت تحقق این امر باشد ضمن اینکه سازمانهای زیرمجموعه ی شهرداری نیز بایستی در این مسیر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده تلاش مضاعفی به عمل آورند .
وی در ادامه به بیان مطالبی پیرامون بهبود وضعیت حال حاضر پرداخت و گفت : افزایش درآمد و کاهش هزینه ها ، اصلاح ساختار اداری ، ارتقای سطح کیفی خدمات ، ارتقای سیما و منظر شهری به عنوان ۴ رویکرد اساسی هستند که در سال۹۳ کل مجموعه ی شهرداری زاهدان را مکلف به اجرای آنها کرده ایم ضمن اینکه ارزیابی مدیران نیز بر اساس همین ۴ عامل صورت خواهد پذیرفت .
شهردار زاهدان در پایان سخنانش ضمن تشکر از تمامی حوزه ها و همکارانی که در راستای تحقق اهداف شهرداری تلاش کرده اند به معرفی حوزه های برتر پرداخت و گفت : تعدادی از معاونتها ، سازمانها و ادارات زیرمجموعه ی شهرداری زاهدان که در راستای تحقق اهداف و ارائه ی خدمت به مردم شریف زاهدان نهایت تلاش خود را انجام داده اند به عنوان حوزه های برتر شناخته شده اند و در این میان معاونت خدمات شهر ، اداره ی روابط عمومی و امور بین الملل ، سازمان پایانه های مسافربری و سازمان آرامستانها در ردیف برترین حوزه های شهرداری زاهدان قرار گرفتند .
در پایان این نشست تقدیرنامه ای توسط معاون عمران و توسعه ی امور شهری و روستایی وزارت کشور به نمایندگی از حوزه های برتر تقدیم معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان شد.
گفتنی است: در اثنای این نشست شهردار منطقه ی دو ، مدیران عامل سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان حمل و نقل و ترافیک گزارش جامعی را در خصوص اقدامات انجام شده ، برنامه ها و طرح های در دست اقدام و همچنین مشکلات و معضلات حوزه ی تحت امر خود ارائه نمودند .

چاپ چاپ