تاریخ انتشار: 02 نوامبر 2014 - اخبار

ازمهمترین وظایف مدارس تقویت هوش اجتماعی و فرهنگ شهروندی است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اهدای بسته های حمایتی به دانش آموزان حاشیه شهر مشهد؛
آیین جشن عاطفه‌ها با حضور شهردار منطقه سه در دبستان دخترانه عترت واقع در محله دروی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با تمجید از تلاش های مدارس در نهادینه کردن فرهنگ همیاری همنوع گفت: یکی از مهمترین وظایف مدارس تقویت هوش اجتماعی، مهارتهای زندگی و فرهنگ شهروندی در بین کودکان و نوجوانان است. دانش آموزان باید یاد بگیرند بتوانند با دیگران بهتر ارتباط برقرار بکنند، اجتماعی بشوند، عقاید وسبک های مختلف زندگی را تحمل بکنند و چگونگی زیستن در شهرها را بیاموزند.
وی در ادامه افزود: یکی از شایسته ترین مهرات های شهروندی همیاری همنوع است. این موضوع امروزه و در عصری که مدرن شدن زمان را برای انسا نها محدود ساخته از اهمیت دوچندانی برخوردار است از این رو تلاش در جهت تشویق و ترویج این نگاه مثبت است. خوشبختانه امروزه مدارس به این حوزه نیز توجه دارند و نگاه به فرزندان همشهریانی که از توانایی اقتصادی محدودتری برخوردارند نشان دهنده دقت آموزش و پرورش به موضوع آموزش های فرهنگ شهروندی است.
در ادامه این آیین که با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش انجام پذیرفت، بر برگزاری این گونه مراسم ها که مولد فرهنگ دوست‌داشتن، نوع‌دوستی و کمک به دیگران است تاکید شد و بر نهادینه کردن آن در جامعه تاکید شد.
یوسف زاده همچنین گفت: تقویت بنیه فکری و تحصیلی دانش آموزان بستگی به تأمین نیازهای اولیه تحصیلی دارد تا به این ترتیب با آرامش فکری بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند و مدرسه باید دانش آموزانی متفکر، نقاد، پرسشگر تربیت کند و مدرسه مطلوب باید فرهنگ خلاقیت و گفتگو مدار را بیاموزد.
وی در پایان تربیت این دانش‌آموزان را از اهداف اصلی آموزش و پرورش دانست و ابراز امیداوری کرد: فرهنگ اصیل نوع‌دوستی از طریق دانش‌آموزان در تمام کشور نهادینه شود.
شایان ذکر است شهرداری منطقه سه نیز در حرکتی نمادین با هدف ترویج این فرهنگ حسنه، بسته های حمایتی فرهنگی را شامل لوازم التحریر و لوازم ضروری بهداشتی در اختیار دانش آموزان بی بضاعت این مدرسه قرار داد.

چاپ چاپ