- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

راهبرد شهرداری در دستیابی به سهم ۷۰ درصدی عمران در بودجه است

شهردار اهواز در جلسه مشترک با هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز :
راهبرد شهرداری در دستیابی به سهم ۷۰ درصدی عمران در بودجه است

جلسه مشترک هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز با شهردار ، معاونین و مدیران مستقل شهرداری اهواز برگزار شد.
شهردار اهواز ضمن تقدیر از تلاش و مساعی شورای اسلامی شهر در دوره چهارم گفت : ارسال و تصویب ۲۳۶ لایحه در مــدت یکسال گذشته نشانه عـزم و اراده جدی شورا و شهــرداری برای رسیدگی به امور مردم ، رفع تنگنا ها و بهبود فضای خدمت رسانی است.
مهندس موسوی افزود : راهبرد شهرداری اهواز مبتنی بر تصمیم سازی شورای اسلامی شهر ، افزایش و حجم اعتبارات عمــرانی برای جبران کمبـــودهای تاریخی شهــر در حوزه عمران ، شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک است.
بر همین اساس سهم فعالیت های عمرانی در بودجه سال جاری به ۵۷ درصد رسیده و دورنمای دستیابی به سهم ۷۰ درصدی را برای بودجه عمرانی در نظر داریم که با تحقق این سهم شاهد ایجاد تحولات زیر ساختی در شهر اهواز خواهیم بود.
شهردار اهواز راه اندازی و فعالیت هیأت عالی سرمایه گذاری را یکی از اقدامات مهم شهرداری در توسعه عمران شهری دانست و اظهار داشت : در نظر داریم ۴ مگا پروژه بزرگ را با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی ، و در صورت تأیید شورای اسلامی شهر ، کلید بزنیم که به طور قطع چهره شهر را نغییر خواهد داد.

موسوی حلقه مفقود توسعه در شهــر اهواز را سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و در زمینــه پروژه های مشارکتی شهرداری گفت : احداث شهرک سلامت برای اولین بار در سطح کشور ، احداث اهواز مال در ده هکتار ، بازار مبل اهواز با صد هزار متر مربع زیر بنا و مجتمــع بزرگ اداری سروش و هتل بزرگ پنج ستاره با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی از اقدامات برجسته شهرداری در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی است که البته همه این پروژه ها با تأیید و نظـارت اعضــای محترم شورای شهر به مرحله اجرا خواهد رسید.
شهردار اهواز به اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات شهری اشاره و با بیان این مطلب که کلیه فعالیتهای ما بر اساس بودجه بود که سند توسعه ما محسوب می شود، خاطر نشــان کرد : در حوزه خدمات شهری در مجموع ۱۲۸ پروژه در حال اجرا داریم که پروژه های مهمی در بخش جمع آوری آبهای سطحی نیز در قالب این پروژه ها در حال اجرا است و به توسعه ۳۵۰ هکتاری فضای سبز ، اهتمام به موضوع اجراییات و رفع سد معبر و وانت بارها و تسریع در مراحل اجرایی پروژه کشتارگاه اشاره و تصریح کرد : ساماندهی و کاهش ۴۴۰ نفر از نیروی انسانی شهـــرداری نیز در این مـــدت با هدف چابک سازی خدمت رسانی صورت گرفته است .
سید خلف موســوی در ادامه افــزود : عملکرد یکــساله شهــرداری در بحث تحقق درآمـــدها ، ۴۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته که این رقم ۴۲۳ میلیارد تومان بوده رشد محسوسی نشان می دهد که با توجه به اینکه در سال رکود اقتصادی قرار دشتیم و سال های قبل ، سال های طلایی درآمدی بود نشان دهنــده تلاش جدی در زمینه تحقق درآمدهای پایدار شهری است که البته هنوز برای ما راضی کننده نیست .

در ادامه این جلسه که با حضور اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار و مدیران مستقل برگزار شد ، حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا رئیس شورای اسلامی شهر با تأکید بر استمرار این نشست های کارشناسی به شکل ماهانه خواستار حل مشکلات بر اساس تعامل و مشورت فی مابین حوزه اجرا و نظارت شد وگفت : مسئولیت ، امانت است و اعضای شورا به نیابت از شهروندان این مسئولیت را بر عهده شهردار گذاشته اند ، لذا باید بدانیم و فراموش نکنیم که مــردم درباره ما قضاوت می کنند و خدا بر کلیه ی امور ناظر است .
سعادت نیا در ادامه با اشاره به حمایت شورا از شهردار و مدیران شهرداری اضافه کرد : باید مطالبات مردم و تکالیف نظام را رعایت کنیم.
گفتنی است در ادامه این جلسه ، مهندس سواری نایب رئیس شورا ، حجت الاسلام و المسلمین سواری ، دکتر سلحشور ، مهندس سبز علی و خانم زمان پور مواردی را خطاب به شهردار و دیگر مدیران شهری مطرح کردند و معاونین شهردار گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند.