شهردار منطقه سه مشهد:

سرمایه گذاری شهروندان در پروژه های اقتصادی شهر یک ضرورت است...

تاریخ انتشار: 06 نوامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه سه در نشست پیگیری درخواست های شهروندان در مساجد منطقه؛
اداره شهرها در گذشته با توجه به وسعت و جمعیت کم آنها از طریق کمک های دولتی نظیر عوارض ممکن بود ولی گسترش شهرنشینی و بالارفتن توقعات از مدیریت شهری و ضرورت اجرای برنامه های جدید توسط مدیران شهری و استمرار ارائه خدمات به شهر و شهروندان نیازمند اعتبارات مالی جدیدی است.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، علی یوسف زاده که در مرحله دوم بازدیدهای مساجد میهمان مسجد قائم آل محمد(ص) و بلال حبشی بود، در مسجد بلال و در پی پیگیری شهروندان در مورد نحوه سرمایه گذاری در پروژه میدان امام حسین(ع) گفت: جذب سرمایه های بخش خصوصی و سرمایه های خارجی برای اجرای پروژه های شهرداری ها از روش های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری است. خصوصاً به دلیل گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش فعالیت های شهرداری ها و ضرورت ایجاد زیرساخت های شهری در موضوعات مختلف؛ اداره شهر صرفاً با عوارض که میزان آنها محدود است ، امکان پذیر نمی باشد و از این روست که ما در منطقه سه برای بسیاری از پروژه های عظیم سرمایه گذاری از جمله میدان امام حسین(ع) یا محور طبرسی به رسالت و… از سرمایه گذاران بزرگ دعوت به همکاری نموده ایم.
وی توسعه ی شهری را یک فرآیند و فعالیت جمعی دانست و تصریح کرد: نقش مشارکت شهروندان با نگرش توسعه پایین به بالا ، نیز ناظر به نقش هم افزایی مردم است و نقش مشارکتی مردم در فرآیند توسعه از جمله توسعه شهری واقعیتی انکار نا پذیر است که ما به آن عمیقاً اعتقاد داریم.
وی افزود: شهرداری ها همواره با اجرای پروژه های گوناگونی که بخش اعظمی از آن ها را سرمایه گذاران برعهده دارند در راستای تحول و توسعه شهری حرکت می کنند. مشارکت مردمی در برنامه ریزی شهری و به تبع آن سرمایه گذاری های شهری می تواند ضمن کاستن از هزینه های سربار به مدیریت شهری در ایجاد شهروندانی مشارکت جو و فعال نیز موثر باشد. از این رو امروز نیز به رغم رایزنی های گسترده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی اولویت ما تجمیع سرمایه های خرد شهروندان است چراکه اعتقاد ما این است که شهروندانی که غالباً در روند شتابان توسعه متحمل دشواری ها و سختی هایی می شوند محق بر آن هستند که بتوانند بیشترین بهره اقتصادی و انتفاع مالی را نیز از این پروژه ها داشته باشند.
یوسف زاده در پایان بار دیگر بر گسترش توسعه شهری همگام با نقش آفرینی شهروندان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ساماندهی معابر و فضاهای پراکنده ، ساماندهی حاشیه های شهر و بافت های فرسوده در کنار حفاظت از بافت و تقویت فرصت های موجود و کاهش تهدیدها در فضای شهری و ارائه خدمات ایده آل به شهروندان در فضاهای محلی با کیفیت که منجر به افزایش ارزش مکانی محله و توسعه مشارکت شهروندان می گردد از مهمترین دستاوردهای همراهی و همیاری شهروندان در مدیریت سرمایه گذاری شهری است.
اما در بخش دوم این نشست ها نیز موارد درخواستی شهروندان در این دو مسجد بررسی گردید.
یکی از موارد درخواستی پرتکرار در این چنین نشست هایی رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر این محدوده است که خصوصاً این مورد به گفته هیئت امنای مسجد قائم آل محمد(ص) درخواست اهالی بهمن ۴ بوده است که شهردارمنطقه سه نیز در این زمینه قول مساعد داد و آن را اقدام بعدی شهرداری پس از کانال سازی معابر و اتمام کانال انتقال آب این محدوده دانست که علاوه بر حل معضل روان آب های سطحی ناشی از نزولات جوی بتواند بخشی از دورریز آب خانگی منازل را که متاسفانه به دلیل عدم دفع صحیح آن به وسیله شهروندان به وجود آمده است را مرتفع سازد تا عمرآسفالت ها نیز افزایش یابد.
همچنین از دیگر موارد درخواستی در مسجد بلال هم می توان علاوه بر نیاز به نوسازی جداول فرسوده آن به ساخت پل بر روی کال دروی، ساخت فضاهای ورزشی، امتداد بلال ۹ به بزرگراه شهید میرزایی و جمع آوری نخاله های حاصل از تخریب میدان امام حسین(ع) اشاره نمود که یوسف زاده در پاسخ به این درخواست ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت ترافیکی این محدوده امتداد بلال ۹ به بزرگراه شهید میرزایی میسر نیست. اما در مورد ساخت پل بر روی کال دروی در طرح پارک خطی این موضوع دیده شده ولی نه ساخت پل سواره رو بلکه پلی ویژه عابرین پیاده؛ چراکه این موضوع نیز علاوه بر دشواری های ترافیکی می تواند موجب سلب آسایش خود اهالی محل نیز بشود. اما در همان محدوده و در بلال ۴ در پاسخ به درخواست شما شهروندان طی توافق با بیناد شهید زمینی مناسب برای ساخت سالن ورزشی سرپوشیده آماده شده است که به زودی در قالب ساخت سالن های ورزشی در حاشیه شهر کار عملیات اجرایی آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
وی همچنین در مورد نحوه تملک اراضی میدان امام حسین(ع) نیز گفت: عملیات خرید و استحصال املاک استمرار دارد هرچند ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از کمبود اعتبار در این زمینه این روند به کندی پیش رود. با این همه جمع آوری نخاله های تخریب این املاک بر عهده شهرداری است که این موضوع به زودی مرتفع می شود.
در پایان نیز هیئت امنا و امامان جماعت مسجد بلال حبشی به نمایندگی از شهروندان محله بلال با اعلام رضایت و تقدیر از اجرایی شدن پروژه راستگرد پل رسالت و امتداد پروژه پارک خطی فجر تا این پل، از قول مساعد شهردار منطقه سه در خصوص در اختیار گذاردن وسایل ورزشی مناسب در این مسجد برای بهره برداری عمومی جوانان ساکن در این محله قدردانی نمودند.

چاپ چاپ