تاریخ انتشار: 08 نوامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

مهندس موسوی، شهردار اهواز: هرگونه مقاومتی در برابر شفاف شدن سیستم را می شکنیم...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مهندس موسوی، شهردار اهواز: هرگونه مقاومتی در برابر شفاف شدن سیستم را می شکنیم
دومین جلسه هماهنگی مدیران شهری و هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور رییس، اعضای هیات رییسه شورا، شهردار و شهرداران مناطق هفتگانه اهواز برگزار شد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز در این جلسه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسمات سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در سال جاری گفت: انقلاب اسلامی تداوم نهضت امام حسین(ع) است که انشاالله به حرکت عدالت گستر و جهانی امام عصر(عج) متصل خواهد شد.
شهردار اهواز افزود: شهرداری به عنوان قطره ای از دریای بیکران عشق حسینی در قالب حمایت، مشارکت و همکاری با هیاتهای عزاداری فعالیتهای گسترده ای انجام داد که کسب رضایتمندی نماینده محترم ولی فقیه در استان سند افتخار خادمین مردم در کلانشهر اهواز است.
مهندس موسوی با تقدیر از ابتکار رییس شورای اسلامی شهر در برگزاری چنین جلساتی که موجب تعامل و تفاهم بیشتر بین شورا و شهرداری برای پیشبرد امور و خدمت رسانی جهادی است، اظهار داشت: نشست های مشترک کاری، ابهاماتی را که به دلیل عدم ارتباط یا گستردگی خدمات و تنوع تکالیف بوجود می آید را برطرف خواهد کرد.
شهردار اهواز اضافه کرد: دیگر نقش سازنده این جلسات بیان واقعیت های موجود و در نتیجه تطبیق قوانین شهری با واقعیت های درآمدی و هزینه ای در شهر است که با برقراری ارتباط نزدیک بدنه ی کارشناسی و فنی با حوزه قانون گذاری ایجاد خواهد شد.
مهندس موسوی بر تکریم ارباب رجوع در فرایندهای کاری و سیستم اداری شهرداری اهواز تاکید کرد و توضیح داد: غیر از مناطق ۶ و ۸ سایر مناطق به سیستم جامع شهرسازی متصل شده اند که این فرایند تحول مهمی در عرصه ی خدمت رسانی به شهروندان بوجود آورده است چرا که با ضابطه مند و الکترونیک شدن فرایند اداری امکان وقوع خطای انسانی را به نحو قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
موسوی در ادامه به برخی مقاومتها و مخالفت هایی که در جهت شفاف شدن سیستم مالی و شهرسازی شهرداری صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: هرگونه مقاومتی در برابر شفاف شدن سیستم شهرداری را خواهیم شکست.
شهردار اهواز از احداث تاسیسات اداری در مناطق ۲ و ۸ شهری را از دیگر اقدامات شهرداری در جهت رعایت حقوق و کرامت شهروندان دانست و در خصوص اقدامات عمرانی صورت گرفته در مناطق شهرداری گفت: تا این لحظه ۹۲۱ پروژه عمرانی در سطح مناطق برابر بودجه ابلاغی شورای شهر با ۲۶۶ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است که در حال فعالیت می باشد.
مهندس موسوی تصریح کرد: تمام تلاش ما تخصیص اعتبارات به شکل برابر بین مناطق بوده است. در نگاه شهرداری مناطق شمالی، جنوبی، متن و حاشیه وجود ندارد و همه تلاش ما رفع تبعیض و محرومیت در همه نقاط شهر است و در همین راستا انتظار داریم شورای محترم شهر با درخواست متمم بودجه موافقت نماید تا بتوانیم سهم مناطق محروم را براساس عدالت توزیعی افزایش دهیم.
وی برگزاری منظم جلسات ملاقات مردمی را از راه های کسب رضایتمندی عمومی دانست و گفت: بخش قابل ملاحظه ای از درخواست های مراجعه کنندگان به شورا و شهرداری بحث اشتغال می باشد که معتقدم اگرچه وظیفه شهرداری کاریابی نیست و در دوره جدید ۴۴۰ نفر کاهش نیرو داشته ایم اما در عین حال شهرداری می تواند با بستر سازی جلب مشارکت خصوصی و سرمایه گذاری ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال در استان ایجاد کند.
موسوی ادامه داد: با ارائه تمهیدات و برنامه ریزی هایی که در دست اقدام هست، سعی می کنیم سیستم سنتی شهرداری را به سیستمی مدرن و علمی تبدیل کنیم.
شهردار اهواز با قدردانی از برخی نظرات انتقادی اعضای محترم شورای شهر خاطر نشان کرد: وظیفه مدیر، برنامه ریزی با امکانات محدود برای انتظارات نامحدود است و باید از فرصت محدود خدمت، نهایت بهره را برد.
موسوی در پایان در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده گفت: تا کنون به عنوان شهردار اهواز یک مورد مجوز ماده واحده صادر نکرده ام و حساب جداگانه ای نیز برای درآمد ناشی از پارکینگ ها ایجاد شده است.
کد: ۲۲۵۳۷

چاپ چاپ