تاریخ انتشار: 08 نوامبر 2014 - اخبار

به ابتکار شورای اجتماعی محلات ناحیه۳ منطقه۳ رخ داد؛ اجتماع عظیم عزاداران حسینی در تاسوعا...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در پی نشست مشترک هیئات و مساجد ناحیه سه منطقه سه، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا و با حضور چندهزار نفری شهروندان و عزاداران حسینی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، اجتماع عظیم عزاداران تاسوعای حسینی در جوار آرامگاه خواجه ربیع برگزار گردید.
این مراسم باشکوه که بیش از ۳۰۰۰ عزادار حسینی در آن حضور یافته بودند به ابتکار شورای اجتماعی محلات ناحیه سه و با حضور هفت هیئت عزاداری بزرگ وابسته به مسجد این محدوده و به صورت تجمیعی صورت پذیرفت.
این تجمع در پی نشست مشترک مساجد ناحیه سه در مسجد مهدیه و با حمایت و دعوت موحدیان فرماندار سابق مشهد روی داد و با توجه به ضرورت همبستگی هرچه بیشتر هیئات مذهبی و تجمیع برنامه ها به منظور کاهش از هزینه های سربار و رعایت موارد اقتصاد مقاومتی انجام پذیرفت.
در این جلسه موحدیان فرماندار سابق مشهد با تقدیر از اقدام شورای اجتماعی محله در برپایی چنین جلسه ای اظهار داشت: : ماه محرم فرصتی برای پاسداشت حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و احیاء و زنده داشتن نهضت عاشورا سبب زنده نگه‏داشتن و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏‌ها و تربیت کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.
وی در ادامه بر حضور مردم در مساجد در ایام عزاداری تأکید کرد و یادآور شد: همانطور که امام راحل فرمود که مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نکنید امیدواریم مردم عزیزمان با حضور پرشور خود در مساجد، به مجالس وعظ و خطابه رونق ببخشند و مبلغان محترم نیز با آمادگی در این مجالس به ارائه محتوای دینی بپردازند.
وی به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در این ایام اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مهم این ایام ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.
وی مهم‌ترین اهداف در اجرای این ویژه‌ برنامه‌ها را معرفی مولفه‌های سبک زندگی حسینی و محور آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان در مناسبت عظیم عاشورای حسینی دانست که در کنار این موضوعات به آماده‌سازی‌ فضای عمومی شهر مشهد در طول‌ماه محرم و صفر نیز توجه ویژه گردد.
وی در خصوص نقش و اهمیت هئیت های مذهبی در ترویج سبک زندگی اسلامی می گوید: هیئت‌های مذهبی اصیل‌ترین کانون فرهنگی انقلاب اسلامی پس از مساجد و عامل مهم انسجام اسلامی و وحدت ملی ایران هستند و هیئت‌های مذهبی نماد الهام ‌بخش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی است و دشمن تلاش دارد سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی ایرانی کند، امروز یکی از نهادهایی که می‌تواند نجات‌بخش و مبیّن انتشار سبک زندگی اسلامی ایرانی باشد، همین هیئات مذهبی هستند و مداحان باید با اشاره به مصادیق امروزی فرهنگ عاشورا، میان حادثه عاشورا با شرایط کنونی پیوند برقرار کنند.
وی بار دیگر با تمجید از تلاش هیئات و مساجد این محدوده برای ایجاد وحدت رویه در عزاداری ها گفت: اینکه مساجد گرد هم بنشینند و در خصوص مواردی که می تواند به عظمت و شکوه عزاداری یاری رساند و در عین حال در شبه دیگرش می تواند به کاستن از هزینه های اضافه و رعایت منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین کاستن از موارد غیر بهداشتی و مغایر با محیط زیست یاری رساند امری پسندیده و راهگشا برای سایر محلات باشد.
گفتنی است اجتماع عظیم عزاداران حسینی در روز تاسوعا در جوار آرامگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و با همکاری آستان قدس رضوی و امور مساجد برگزار گردید که علاوه بر حضور عزاداران هیئات مذهبی شاهد حضور پرشور مردم در این مراسم نیز بود.

چاپ چاپ