- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

خاستگاه فرهنگ عمومی دانشگاه است

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب گفت: بحث فرهنگ عمومی باید در دانشگاه ها طرح و بررسی شود و در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

محسن حاج کاظمیان با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری ….. گفت: محموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزشها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه فرهنگ عمومی است و جنبه‌های عام در یک جامعه بزرگ یا ملت را به عنوان فرهنگ عمومی آن جامعه می‌توان مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

وی افزود: ایران اسلامی از دیرباز دارای فرهنگ اصیل و غنی بوده است و در حال حاضر تدوین، بررسی و پژوهش این فرهنگ باید به عنوان رسالت دانشگاهیان و مجامع علمی مدنظر قرار داده شود.

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب با بیان اینکه روز فرهنگ عمومی در سال ۱۳۸۷ به تصویب رسید گفت: فرهنگ عمومی در ایران مبتنی بر اصول، عقاید و ارزش های اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدا تحولات می دانستند و امروز می توانیم در زمینه فرهنگ عمومی حرکات مثبت و تاثیرگذار را از دانشگاه ها آغاز کنیم و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنیم و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تاکید بر سبک زندگی اسلامی ارتقاء فرهنگ عمومی را لازم دانسته اند

محسن حاج کاظمیان افزود: پرورش ذهنیت جامعه و ارائه اطلاعات مناسب به مردم می‌تواند صفات اسلامی را در فرهنگ عمومی کشور احیا نماید و اعتقاد و عمل نمودن گروههای مرجع و پایه ( همانند دانشگاه ها) در جامعه به مصادیق فرهنگ اسلامی می‌تواند از جمله مهمترین ابزارهای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی و الگوهای رفتار اسلامی در فرهنگ عمومی جامعه باشد.

رییس مرکز علمی کاربردی گروه انتخاب تصریح کرد: فرهنگ عمومی در ایران اسلامی بر پایه همزیستی، مودت، محبت، همکاری، همیاری و کمک و دستگیری از یکدیگر است و عدالت اجتماعی و ظلم ستیزی از محوری ترین اصول اسلام در فرهنگ عمومی جامعه است.