- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

کارویژه ایستگاههای صلواتی شبیه سازی سنت های عاشورایی در سیمای شهری است

برپایی ایستگاههای صلواتی در هنگامه مراسم عزاداری حسینی(ع) هویت بخشی به سیمای شهری است و ایجاد نمادین و شبیه سازی یک فرهنگ و سنت عاشورایی در سطح شهرهاست .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، به مناسبت دهه اول محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و شعائر مذهبی مجوز ۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح منطقه سه به هیئات مذهبی و مساجد داده شد.
علی یوسف زاده شهردار منطقه سه با اعلام این موضوع خاطرنشان ساخت: ماه محرم فرصتی برای پاسداشت حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و انتظار ما از هیئات و مساجد توجه به این مضامین عمیق است.
وی افزود: با این همه نگاه اصلی در خصوص برپایی ایستگاههای صلواتی در هنگامه مراسم عزاداری حسینی(ع) هویت بخشی به سیمای شهری است و ایجاد نمادین و شبیه سازی یک فرهنگ و سنت عاشورایی در سطح شهرهاست. که امید داریم هیئات برپا کننده این ایستگاهها به حفظ و بازنشر این ارزش ها توجه و تدقق ویژه ای داشته باشند.
وی در خصوص نحوه ارائه مجوز به ایستگاههای صلواتی نیز گفت: برای ارائه مجوز به این ایستگاهها پس از ارائه معرفی نامه از امور هیئت های مذهبی استان و دریافت استعلام از نیروی انتظامی،آتش نشانی و مرکز بهداشت مشهد و با رعایت همه موارد ایمنی و شهری از جمله اینکه این ایستگاه‌ها باید در مکانی برپا شود که مزاحمتی اعم از صوتی یا بهداشتی برای ساکنان آن محدوده فراهم نکند با برپایی آن موافقت می شود.