- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

برگزاری نمایشگاه عکس عاشورائیان در منطقه سه

اقدامات شوراهای اجتماعی محلات منطقه سه مشهد؛
برگزاری نمایشگاه عکس عاشورائیان در منطقه سه
همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، نمایشگاه فرهنگی « عاشورای حسینی» به همت اعضای شورای اجتماعی محلات و موسسه زمزمه نور در محل شهرداری منطقه، در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با اشاره به تعداد آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه که بالغ بر ۵۰ عکس است اظهار کرد: در این نمایشگاه حادثه خونین عاشورا به نمایش گذاشته شده و سخنان آموزنده سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در قالب عکس و پوستر در دید علاقه مندان قرار گرفته است.
وی همچنین عنوان کرد: هدف و انگیزه از برگزاری این نمایشگاه ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر مردم و گسترش فرهنگ عاشورایی و انتقال پیام های آن به نسل جوان و نوجوان است.
ودر خصوص محتوای این نمایشگاه گفت: محتوای این نمایشگاه تکاپوی عزاداران در ایام محرم و شعائر دینی و فرهنگی عاشورایان امام حسین(ع از دریچه دوربین به تصویر کشیده است.
وی همچنین به اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اجتماعی محله طبرسی در ایام ماه محرم با توجه به موقعیت خاص این محدوده اشاره نمود و گفت: با توجه به بافت خاص این محدوده ضرورت برگزاری برنامه های ویژه مناسبتی در این محدوده بیش از پیش حیاتی است از این رو سرمایه گذاری ویژه ای در زمینه گستراندن فرهنگ علوی و شیعی در دستور کار قرار گرفته است که از جمله اقدامات روزهای اخیر شورای اجتماعی محله طبرسی شمالی می توان به برگزاری مراسم شام غریبان حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد که طی آن تعدادی از هیئات و مساجد فعال محلی با راه اندازی هیئت های مذهبی به ویژه کودکان و نوجوانان از طبرسی ۵۶ به سمت طبرسی ۴ به صورت دسته های سینه زنی با در دست داشتن شمع به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.
گفتنی است مراسم شام غریبان امام حسین (ع) با روایت وقایع عاشورا و شهادت آن امام مظلوم و همچنین فضاسازی صحنه عاشورا در نمایشگاهی ویژه تا روز گذشته استمرار داشت که با استقبال شهروندان این محدوده نیز همراه بوده است.