- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

استقبال از فصل بارندگی با پاکسازی مسیررودخانه ها؛حفرولایروبی چاه های جاذب

شهردار منطقه یک خبرداد:
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت:با آغاز فصل بارندگی به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه؛رودخانه های سطح منطقه یک پاکسازی شد.
مهندس محمد علی پیراسته درادامه به اهمیت مسیل ها و رودخانه ها جهت مقابله با آبگرفتگی معابر و جلوگیری از دفع سیلاب ها اشاره نمود و افزود: ریختن زباله های شهری توسط ساکنان و زباله های ساختمانی در بستر کانال و اراضی پیرامون آن ضمن آلودگی زیست محیطی در شهرباعث ایجاد منظر نامناسب وآبگرفتگی مسیرهای رودخانه ها در مواقع بارندگی می شودکه این امر می تواند برای شهر خطرآفرین باشد.
شهردار منطقه یک اظهارکرد:در حال حاضر لایروبی و پاکسازی برخی از رودخانه های شهر در محدوده میدان شهیدان زارع مجرد؛بلوار ساحلی؛رودخانه های منتهی به جاده قمصر(کوچه میلاد بافت) و گازرگاه توسط ستاد پاکیزگی خدمات شهری منطقه انجام شده است.
پیراسته،خواستار مشارکت شهروندان درعدم تخلیه زباله؛نخاله و پسماندهای ساختمانی در انهار و مسیل های آب شد.وی حفر ولایروبی بیش از ۱۵۰حلقه چاه جاذب در یکسال گذشته را ازدیگر اقدامات انجام شده به منظور دفع و هدایت آبهای سطحی از سطح منطقه برشمرد و افزود:با انجام این اقدامات تا حدزیادی از آبگرفتگی معابر جلوگیری شده به گونه ای که با وجود بافت فرسوده و قدیمی در سطح منطقه یک ؛خوشبختانه در بارندگی های اخیر؛آبگرفتگی منجر به خسارت مشاهده و گزارش نشده است.
شهردارمنطقه یک خواستار اطلاع رسانی شهروندان ازوجود آبگرفتگی معابر دراطراف منازل و مناطق مسکونی آنها شدوگفت:ساکنان منطقه می توانند به محض مواجه شدن با این مشکل مراتب را ازطریق سامانه ۱۳۷ شهرداری کاشان و یاسامانه پیامک ۱۰۰۰۰۲۳۱روابط عمومی شهرداری منطقه یک جهت رفع مشکل اطلاع دهند.