- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

شهردار منطقه ۷ قم: ۱۶۷ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های پروژه شهید کاظمی هزینه شده است

شهردار منطقه ۷ قم از تملک ۹۷ درصدی پروژه شهید کاظمی با مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان خبر داد.

جهانبخش نجف‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به پروژه شهید کاظمی اظهار کرد: در این طرح ۱۶۷ پلاک قرار داشت که بیش از ۹۷ درصد این پلاک‌ها تملک شده و مابقی آن نیز در حال تملک است.

وی افزود: پروژه شهید کاظمی تنها پروژه شهری است که از نظر منابع مالی هیچ مشکلی ندارد و پس از اینکه قیمت زمین توسط کارشناس مشخص شود به سرعت مبلغ زمین به مالک داده می‌شود.

شهردار منطقه ۷ قم با اشاره به مشکلات نقدینگی گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی ۷۰ درصد این پروژه به یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار واگذار شده است و تنها ۳۰ درصد این پروژه زیر نظر شهرداری در حال آماده سازی است.

نجف زاده تصریح کرد: اگر پروژه شهید کاظمی به شرکت سرمایه‌گذار واگذار نمی‌شد به طور قطع تملک زمین‌های این طرح ۱۰ سال طول می‌کشید.

وی با اشاره به احداث سه طبقه پارکینگ زیرزمینی در پروژه شهید کاظمی گفت:‌ ۳ هزار پارکینگ در سه طبقه زیرزمینی در این پروژه ساخته خواهد شد که به طور قطع مشکلات ترافیکی این منطقه را کاهش خواهد داد.

شهردار منطقه ۷ قم خاطرنشان کرد: برای تملک زمین‌های پروژه شهید کاظمی تا کنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نجف زاده با اشاره به ادامه پروژه شهید کاظمی گفت: پروژه شهید کاظمی به پروژه شهید اوسطی منتهی خواهد شد که این پروژه در پنج فاز از سمت مجتمع ناشران آغاز شده و به میدان سپاه منتهی می‌شود و در تلاش هستیم این پروژه را نیز به شرکت‌های سرمایه گذاری واگذار کنیم.

mrchitsaz@qom.ir محمدرضا چیت‌ساز
۱۳۹۳/۱۱/۲۶
اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم