- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو؛ ۲۸ تا ۳۰ بهمن

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران صبح امروز در نشست خبری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با بیان اینکه روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون مسافر با مترو جابجا می شوند، تصریح کرد: با وجود این تعداد جمعیت، نیاز به گسترش مترو با ظرفیت های بالا داریم.

گزارش خبرنگار ” تهران سما” ، نایبی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو در سال جاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی فعالیت کرده است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای قطعات، نیاز به گسترش این صنعت داریم و این مهم در شرایطی که کشور با تحریم روبرو است، قرار دارد و ما همچنان خدمات خود را به سایر شهرها ارائه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مترو از ۵ هزار قطعه الکترونیکی و مکانیکی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در بهره برداری از مترو با حجم بالایی از قطعات روبرو هستیم که با برگزاری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو که از ۲۸ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن ماه به مدت ۳ روز در برج میلاد برگزار می شود، این قطعات در داخل کشور ساخته می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه مترو از سیستم های حریق و هشدار دهنده تا تهویه و سیستم اطلاع رسانی با قطعات الکترونیکی و مکانیکی را جهت رفاه شهروندان مهیا کرده است ، اظهار کرد: شرکت بهره برداری مترو تصمیم به کاهش ارتباط با خارج از کشور از طریق ایجاد نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در خصوص ساخت قطعات مترو گرفت تا به توان داخلی اطمینان پیدا کنیم و مبتکران داخلی ما به ساخت این قطعات بپردازند.

نایبی نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو را حرکتی نو و رو به جلو دانست و تصریح کرد: این حرکت در واگن سازی تهران رویکرد مناسبی است تا از قطعاتی که مغفول مانده، استفاده کنیم.

وی ادامه داد:حدود ۷۰ کشور خارجی آمادگی حضور خود را در این نمایشگاه اعلام کرده اند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص برق رسانی مترو گفت: با توجه به اینکه مترو با برق عمل می کند، نیاز به تامین کنندگان قطعات برق رسانی دارد که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

نایبی در ادامه با بیان اینکه شرکت داخلی مترو وظیفه تامین پله های برقی را دارد، تصریح کرد: پله های برقی متروی تهران پرکار است و هر شرکتی که در راستای تامین پله فعالیت کند، در سایر خدمات نیز از آن شرکت استفاده می کنیم.

وی در پایان توسعه متروی تهران را اولویت کاری شهرداری تهران و شورای شهر دانست و اظهار کرد: از سال ۷۴ تاکنون ۱۵۲ کیلومتر مترو ساخته شده است و امسال شاهد افتتاح بیش از ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر مترو هستیم و بنا داریم به توسعه این صنعت بپردازیم.