- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

کاشت ۲۱ هزار اصله درخت چنار در معابر منطقه ۱۰ تهران

در راستای اجرای کمپین آسمان آبی –زمین پاک صورت گرفت ؛
شهردار منطقه ۱۰ از اجرای طرح نهضت درختکاری و کاشت ۲۱ هزار اصله درخت در معابر و حاشیه بزرگراه ها با هدف توسعه فضای سبز، زیباسازی چهره عمومی منطقه و کاهش آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و فراهم سازی بستر مناسب برای کاهش آلودگی هوا از جمله اهداف اجرای کمپین ˈآسمان آبی، زمین پاکˈ است، گفت: توسعه فضای سبز شهری یکی از برنامه های محوری مدیریت شهری است و بر همین اساس، با تلاش های صورت گرفته از سوی دست اندرکاران فضای سبز معاونت امور شهری و محیط زیست، باتوجه به بافت متراکم و فرسوده منطقه و کمبود زمین، تدابیر و تهمیدات لازم برای ایجاد بستر مناسب کاشت ۲۱ هزار اصله درخت فراهم شد.
وی افزود: در این طرح سراسر فضای بکر پیاده رو خیابان آزادی ضلع شمال و جنوب از بزرگراه یادگار امام (ره) تا بزرگراه شهید شهید نواب صفوی به طول ۴ کیلومتر و همچنین بزرگراه یادگار امام (ره)، ضلع شرق و غرب بزرگراه شهید نواب حدفاصل خیابان آزادی تا خیابان قزوین، خیابان امام خمینی (ره) و سایر معابر اصلی و فرعی، بوستان ها و باغچه منازل شهروندان درختکاری می شود.
عظیمی یادآور شد: طرح نهضت درختکاری تا ۱۵ اسفند با هدف جلب مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی نگهداری و توسعه فضای سبز اجرا می شود.