- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

تقویت زیر ساخت ها و نوسازی خط کشی معابر و علائم ترافیکی در منطقه ۱۰

با اجرای طرح کمپین آسمان آبی ، زمین پاک صورت می گیرد؛
تقویت زیر ساخت ها و نوسازی خط کشی معابر و علائم ترافیکی در منطقه ۱۰
معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۰ از تقویت زیر ساخت ها و نوسازی خط کشی معابر و علائم ترافیکی همزمان با اجرای طرح کمپین آسمان آبی، زمین پاک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سید رضا تربت جو معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: همزمان با اجرای طرح کمپین آسمان آبی-زمین پاک، مسائل زیرساختی و ترافیکی پیگیری می شود و بر اساس این بررسی، علائم ترافیکی و تابلوها نونوار می شوند.
وی با بیان این که بخشی از فعالیت ها از ۶ ماهه دوم سال جاری آغاز شده و فقط مختص به طرح کمپین آسمان آبی-زمین پاک نیست اما روند اجرای آن ها در کمپین سرعت بیشتری گرفته است افزود: از ۶ ماهه دوم سال تاکنون اقدامات گسترده ای را در رفع نیازهای ترافیکی منطقه و نوسازی آن انجام داده ایم که بخش اصلی آن در محورهای اصلی منطقه که پر رفت و آمد هستند انجام شده و همچنان ادامه دارد.
تربت جو نوسازی زیر ساخت های شهری منطقه را با توجه به حجم بالای بافت فرسوده مهم برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده یادآور شد: بهبود وضع خط کشی های عابر پیاده تا ۲۰درصد، رفع نیازهای علائم ترافیکی تا ۴۰ درصد، پیوستگی گذرگاه عابر پیاده تا ۳۰ درصد، جانمایی برای دسترسی ایمن به ایستگاه های حمل و نقل عمومی تا ۳۰درصد و هوشمند سازی چراغnهای راهنمایی، رانندگی تا ۲۰درصد انجام شده است.
وی با اشاره به تاثیر ترمیم خط کشی معابر با نصب علائم ترافیکی در سلامت هوای شهر خاطر نشان کرد: همین علائم ساده اما کاربردی گاهی می تواند از انتخاب اشتباه مسیر و اتلاف وقت رانندگان و سوخت جلوگیری کند به ویژه در مناطقی مانند منطقه ما که خودروها به دلیل عرض کم و یکطرفه بودن معابر گاهی به ناچار بخش قابل توجهی از سوخت خود را در ترافیک می سوزانند.