پانصد متر حفاری تونل مترو در بهمن ماه/ثبت رکورد روزانه بیش از۳۱متر حفاری
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم:

پانصد متر حفاری تونل مترو در بهمن ماه/ثبت رکورد روزانه بیش از۳۱متر حفاری...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

حفاری تونل مترو قم با ثبت رکورد ۳۱متر پیشروی روزانه، ۵۰۰متر پیشرفت در ماه جاری داشته است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان خدوم سازمان قطار شهری قم توانسته‌ایم به رکورد ۵۰۰متر حفاری ماهانه برسیم که تا به حال در کشور بی سابقه بوده است.

مسیح الله معصومی با بیان اینکه میزان استاندارد حفاری با دستگاه (تی بی ام )۱۰متر می‌باشد اظهار داشت: ما موفق به حفر تونل به متراژ بیش از ۳۱متر در یک روز شده‌ایم که ۳ برابر میزان استاندار حفر با این دستگاه می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت حفاری تونل مترو تا ماه پیش حدود ۲۳۰۰متر بوده است بیان داشت: تاامروز بیش از ۲۸۳۴متر پیشرفت حفاری مکانیزه با دستگاه تی بی ام داشته‌ایم.

دکتر معصومی ضرورت حمایت دولت را از حمل و نقل عمومی مخصوصا قطار شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از تعهدات مالی قطارهای شهری به عهده دولت می‌باشد و ۵۰درصد دیگر به عهده شهرداری‌هاامیدواریم با تعاملات بیشتر بتوانیم روند پیشرفت پروژه را بیش از پیش تسریع بخشیم.

معاون شهردار قم در ادامه لزوم توجه به بحث تملک و احداث ایستگا‌ه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تمامی مساعی مدیریت شهری در راستای بهره‌برداری هر چه سریعتر از این پروژه است تا بتوانیم خدمتی دیگر را به مردم شهر کریمه اهل بیت تقدیم کنیم و گامی موثر در راستای رسیدن به شهری توسعه یافته با معیارهای بومی و اسلامی برداریم.

naseryazdi۷۴@yahoo.com ناصر یزدی منش
۱۳۹۳/۱۱/۳۰
اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم

چاپ چاپ