- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

با محوریت آموزش خط سفید برگزار شد: همایش فرهنگی – ترویجی ویژه تاکسی رانان منطقه ۱۱

همایش فرهنگی- ترویجی “آسمان آبی ،زمین پاک ” تاکسی رانان منطقه ۱۱با حضور مسئولین اداره کل تاکسی رانی و معاونین منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، همایش و جشن فرهنگی _ ترویجی با محوریت حمایت از “کمپین آسمان آبی ،زمین پاک” و با هدف آموزش انضباط ترافیکی و توجه رانندگان تاکسی به خطوط سفید درفرهنکسرای انقلاب برگزار شد.
حسین سیستانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ ،در این همایش با اشاره به این که رانندگان تاکسی می توانند نقش موثری در تحقق اهداف پروژه خط سفید و انضباط ترافیکی در شهر تهران داشته باشند ؛ به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای این طرح در محدوده مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: پروژه خط سفید در منطقه ۱۱ با اجرا واصلاح خط کشی معابر ، علائم ترافیکی ، سرپناه ایستگاه های اتوبوس و دیگر اقدامات سخت افزاری انجام شده است و این رانندگان هستند که با حرکت بین خطوط و رعایت حق تقدم در تقاطع ها به جلوگیری از اخلال در نظم و تنش ها و ناهنجاری های عمومی در سطح جامعه کمک می کنند.
سیستانی با بیان این که رانندگان تاکسی جزء اقشار زحمت کش و موثر جامعه هستند به اهمیت همکاری آنان برای حل امعضلات ترافیکی اشاره کرد و از آنان خواست با توجه کامل به خطوط سفید ؛ سفیران فرهنگی وپیشگامان ایجاد انضباط ترافیکی در پایتخت باشند.
این همایش با آموزش و بازآموزی مقررات ترافیکی و انواع خطوط سفید به رانندگان تاکسی ادامه یافت و از آنان خواسته شد تا به اهداف ضرورت خط کشی معابر از جمله تفکیک مسیرها ، هدایت رانندگان و عابرین ،تعیین مرز حرکتی رانندگان ، ایمنی و نظم در ترافیک توجه کنند.
در این همایش رانندگان با خطوط ممتد ،خطوط زیگزاگ،خطوط ایستگاه های تاکسی و اتوبوس ، خطوط پارک،خطوط عرضی ،خط عابر پیاده ،خط ایست ،خط توقف دوبل منقطع و خطوط شطرنجی آشنا شدند و در پایان ضمن اجرای برنامه های شاد و سرود از رانندگان نمونه منطقه ۱۱ با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.