تاریخ انتشار: 21 فوریه 2015 - اخبار

بودجه شهرداری اصفهان برنامه‌محور است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان:
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عنوان کرد : شهرداری از نبود درآمد‌های پایدار رنج می برد؛اما مقایسه بودجه ۸۵ اصفهان با بودجه ۹۴ نشان می دهد درروند بودجه‌بندی نسبت به سال های گذشته تحول ایجاد شده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عنوان کرد : بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در تهیه و تدوین لایحه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان مشارکت داشتند. لایحه بودجه ۹۴ شهر در زمان مقرر از سوی شهرداری به شورای شهر ارایه شد و در موعد مقرر از سوی شورای شهر به تصویب رسیده است.ابوالقاسم گلستان‌نژاد با بیان اینکه در آمد پایدار یکی از مباحث مهم است که باید به آن توجه شود، عنوان کرد: شهرداری از نبود درآمد‌های پایدار و ردیف درآمد‌های پایدار رنج می‌برد و اکنون درآمد‌های پایدار تعریف شده نداریم
به گفته وی شورای اسلامی شهر اصفهان برای جذب بودجه، ۱۵ روش را تعیین کرده که در روند بودجه بندی مورد توجه قرار گرفته است. معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای دوازدهمین بار است که در تدوین بودجه شرکت دارم ،عنوان کرد : مقایسه بودجه ۸۵ اصفهان با بودجه ۹۴ نشان می دهد درروند بودجه‌بندی نسبت به گذشته تحول ایجاد شده است. گلستان‌نژاد تاکید کرد: بودجه شهرداری اصفهان برنامه‌محور است و بودجه براساس برنامه تدوین می‌شود و روش خلاقانه در تدوین بودجه به کار گرفتیم و از شهروندان نظرسنجی شد و نتایج نظرسنجی در تدوین بودجه مورد توجه قرار گرفت. معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عنوان کرد: سند پیشرفت محلات تدوین شده است و اکنون دو‌ سوم محلات در سطح شهر اصفهان دارای سند پیشرفت هستند.
وی تاکید کرد:یکی از ویژگی های بودجه امسال وجود پیوست ها است و در پیوست ها هم برآورد ریالی و هم نقشه پروژه ها مشخص است و مشخص است قرار است با چه حجم ریالی ، با چه برآوردی اقدامات انجام شود.
گلستان‌نژاد بابیان اینکه بازنگری برنامه از تیر تا آبان ماه در مدت زمان ۴ ماه انجام شد و پس از آن بودجه در مدت زمان ۹ ماه تدوین شد، عنوان کرد:باز پرداخت تسهیلات بانکی بر اساس فرمت وزارت کشور در دل بودجه جاری قرار گرفته است، درحالیکه این هزینه از نوع سرمایه گذاری است.معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عنوان کرد:در بودجه شهراصفهان در سال آینده وابستگی به تراکم کاهش پیدا کرده است و این امر نشان می دهد جهت گیری شهرداری اصفهان به سمت کاهش وابستگی به تراکم بوده است.وی با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه محرومیت زدایی گفت:بودجه محرومیت زدایی از ۵/۴۶میلیارد تومان به ۴/۶۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عنوان کرد:برای حوزه های مختلف شهرداری اصفهان برنامه های موضوعی تدوین شده است.
گلستان‌نژاد با بیان اینکه در دو سال گذشته برنامه فضای سبز تدوین شده است، گفت: سال آینده ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نقد و غیر نقد به مناطق کم بر خوردار یا مناطقی که زمینه توسعه فضای سبز داشتند ،اختصاص می یابد .
اداره ارتباطات رسانه ای
روابط عمومی شهرداری اصفهان

چاپ چاپ