تاریخ انتشار: 25 فوریه 2015 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌

معاون زیست محیطی و خدمات شهری ؛ آغاز بهار فاطمی در منطقه ۲۱...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ۲۱ از آغاز طرح استقبال از بهار در سطح منطقه با عنوان ” بهار فاطمی ” خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، امیر حسین جابر انصاری معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ضمن اعلام این خبر بیان داشت : این طرح از اول اسفند ماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت .
وی با بیان اینکه اساس طرح استقبال از بهار در منطقه ۲۱ بر مبنای نگهداشت کیفی و کمی خواد بود افزود : موضوعات شاخص در بحث استقبال از بهار ۱۳۹۴ ، طرح کمپین ” آسمان آبی و زمین پاک ” با تأکید بر تفکیک پسماند از مبدأ خواهد بود .
مهندس جابر انصاری اظهار داشت : طرح تفکیک پسماند از مبدأ بطور ویژه در ناحیه ۲ این منطقه بعنوان ناحیه پایلوت پیگیری خواهد شد که البته در دو ناحیه دیگر هم این اقدام در دست اجرا است .
معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ۲۱ همچنین از کاشت ۵۰ هزار اصله درخت از ابتدای آغاز بکار طرح استقبال از بهار در سطح منطقه خبر داد و گفت : تلاش ما اینست که تا پایان سال جاری تعداد درخت های کاشته شده به ۱۰۰ هزار اصله برسد که این درختان هم مثمر و هم غیر مثمر هستند که علاوه بر کاشت در بوستان ها و معابر در پادگان های نظامی و کارخانجات سطح منطقه هم کاشته خواهند شد .
وی همچنین از توزیع رایگان نهال بین شهروندان سطح منطقه در هفته منابع طبیعی خبر داد و بیان داشت : شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ میتوانند درخواست کاشت نهال در منزلشان را داشته باشند که در اینصورت اکیپ های درختکاری با مراجعه به درب منزل شهروندان بصورت رایگان عمل کاشت نهال را انجام خواهند داد .
در ادامه مهندس جابر انصاری از دیگر اقدامات این معاونت در راستای طرح استقبال از بهار مانند آماده سازی و بازپیرایی بوستان ها ، فضای سبز ، زیبا سازی منطقه ، رنگ آمیزی جداول ، المان های شهری ، بازپیرایی وضعیت ظاهری کیوسک های سطح منطقه ، تشدید عملیات کنترل و مبارزه با جاوران موذی ، برخورد با سد معبر کنندگان ، توزیع کیسه های زباله تجزیه پذیر ، لایروبی و پاکسازی کانالها و انهار خبر داد و افزود : با توجه به تداخل عید نوروز با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه ( س ) در هفته اول تعطیلات فضا سازی بصری مناسب و آماده سازی سطح منطقه برای این ایام نیز در طرح استقبال از بهار دیده شده است .
معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ۲۱ در پایان تصریح کرد : موضوع پاکسازی یک خیابان در منطقه بصورت نمادین با مشارکت سمن های محیط زیستی نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام در طرح استقبال از بهار خواهد بود .

چاپ چاپ