- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

کمپین ” آسمان آبی ، زمین پاک” نشاط اجتماعی ایجاد می کند

مدیران اداری منطقه ۹ پایتخت براساس ابتکار شهرداری منطقه ۹ در برج آزادی گردهم آمدند و همگی ضمن حمایت از کمپین ” آسمان آبی ، زمین پاک” ، بر تاثیرگذاری آن در ارتقا کیفیت زندگی مردم تاکید کردند و ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر را در گرو آن دانستند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، نشست شورای اداری منطقه ۹ براساس طرحی از سوی شهرداری منطقه در برج آزادی برگزار شد و مدیران و مسئولان کشوری و لشکری و ادارات سطح منطقه مانند مدیرکل مجموعه فرودگاه ، رئیس مرکز مخابرات شهید فرد اسدی ، رئیس کلانتری مهرآباد ، رئیس هلال احمر ، مدیر کمیته امداد شمال غرب و … در این نشست صمیمانه گردهم آمدند.
سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۹ در نشست شورای اداری ضمن گرامیداشت روز مهندس و ولادت حضرت زینب (س) با بیان اینکه چنین جلساتی توسط فرمانداری هر شهری شکل می گیرد ، اظهار داشت: با توجه به گستردگی پایتخت و وجود مناطق ۲۲ گانه ، هماهنگی و برگزاری این نشست ها کار سختی است.
وی هدف از برگزاری جلسه را آشنایی بیشتر مدیران و مسئولان منطقه برشمرد و اذعان داشت: معمولا مدیران و مسئولان خیلی کم در خدمت خانواده شان هستند و در کنار این جلسات برگزاری جشن نیز می تواند در ایجاد فضای پرنشاط کمک کند تا فارغ از فضای اداری در کنار خانواده ها باشیم.
حسینی به طرح های پیش رو و در حال اجرای مجموعه شهرداری هم اشاره کرد و گفت: طرح استقبال از بهار در پایتخت بزودی کلید می خورد و برهمین اساس تمامی ارگانها و نهادها در منطقه می توانند فضای شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته با مشارکت مدیریت برج آزادی و مدیریت فرهنگی و هنری منطقه جشنواره اقوام ایرانی در ایام فاطمیه برگزار شد نیز تصریح کرد: این جشنواره مورد توجه عموم قرار گرفت و ترویج زندگی ایرانی و اسلامی در سرلوحه آن قرار داشت.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به کمپین ” آسمان آبی ، زمین پاک” و اجرای این طرح در پایتخت گفت: اخیرا شهرداری تهران این طرح را با جدیت دنبال می کند و این طرح با موضوعات مدیریت پسماند و خط سفید اجرایی می شود.
وی با تاکید براینکه این طرح ماموریت خاص شهرداری نیست با دعوت از تمامی مدیران و مسئولان در اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک نیز افزود: برهمین اساس می توانیم فرهنگ سازی لازم را انجام داده و در ارتقا کیفیت زندگی تاثیرگذار باشیم.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: در بحث خط سفید نیز مباحث سختی وجود ندارد و اگر رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و بین خطوط برانند و به انضباط ترافیکی توجه داشته باشند به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
در ادامه این نشست غلامحسین شاه علی مدیر مجموعه برج آزادی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه ۹ به خاطر تشکیل شورای اداری گفت: امیدواریم این جلسه بصورت فصلی یا هر ۶ ماه یکبار برگزار شود که قطعا برای تمامی دستگاه های اجرایی مثمر ثمر خواهد بود.
وی از تمامی حاضرین جلسه درخواست کرد که بصورت دقیق بخشهای مختلف برج را ببینند و تحلیل کنند و از این بنای فاخر و ارزشمند که متعلق به تمامی ایرانیان بوده استفاده کنند.
شاه علی به برنامه های نگهداشت برج آزادی نیز اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش بحث عملیات فاز اول با اعتبار ۲ میلیارد تومانی در جهت رفع نواقص و جلوگیری از آبریزش ها آغاز شد که مجموعه شهرداری منطقه ۹ و به ویژه شهردار منطقه همکاری ویژه ای در این رابطه داشتند.
وی با بیان اینکه پیگیری ها و حمایت های شهرداری منطقه ۹ در خصوص مرمت برج آزادی بسیار اثرگذار بود نیز گفت: اگر توجه مسئولان شهرداری و اعضا شورای اسلامی شهر تهران نبود به هیچ وجه مشکلات مرتفع نمی شد و ما این نشست را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که دستاوردهای خوبی برای همه سازمانها داشته باشد.
برپایه این گزارش ، غلامحسین شاه علی مدیر مجموعه برج آزادی ، علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد و کیوان دلاوری رئیس پلیس راهور منطقه ۹ در حاشیه نشست شورای اداری به حمایت خود از کمپین آسمان آبی و زمین پاک پرداختند.
مدیر مجموعه برج آزادی:
کمپین آسمان آبی و زمین پاک باید به فرهنگ تبدیل شود
مدیر مجموعه برج آزادی در خصوص اجرای طرح آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید در پایتخت گفت: این اتفاق باید سالها پیش اتفاق می افتاد و این طرح بصورت جدی با سلامت شهروندان درگیر است و نباید در قالب شعار باقی بماند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، غلامحسین شاه علی افزود: وقتی ایده ای مطرح می شود و نگاه آن تاثیرگذار است ، معمولا تا به مرحله اجرایی برسد به دست فراموشی سپرده می شود و در قالب یک شعار ، تیزر تلویزیونی و کار تبلیغاتی باقی می ماند.
وی تاکید کرد: به هر حال باید این طرح تبدیل به فرهنگ شود تا شهری سالم و پاکیزه و عاری از زباله داشته باشیم و با تفکیک زباله های خشک و تر هزینه کمتری بر کشور تحمیل کنیم.
مدیر مجموعه برج آزادی با اشاره به طرح خط سفید نیز گفت: در واقع خط سفید و احترام به حقوق عابرین پیاده باید در جامعه نهادینه شود و مانند اینکه آدابی که در محیط خانواده و برای منافع افراد خانواده است.
وی اذعان داشت: هر طرحی که در شهرداری و یا هر نهاد دیگری اجرا می شود الزاما باید حمایت و پشتوانه آموزش و پرورش را داشته باشد و قطعا در درازمدت اثربخش خواهد بود و موجب می شود که انسانها بصورت خودجوش و متعهدانه ملزم به رعایت آن شوند.
شاه علی در خصوص مرمت و رفع مشکلات برج آزادی نیز گفت: مرمت برج از سال ۸۶ انجام و همچنان پیگیری شده و براساس توجه ویژه مجموعه شهرداری منطقه ۹ این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد تا مشکل آبریزش ها در بنای برج در قسمت نگارخانه و ساختمان شمالی در کمترین زمان ممکن رفع شود.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد:
همراهی با کمپین آسمان آبی و زمین پاک لازم و ضروری است
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در خصوص اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک گفت: در اجرای این طرح همگان باید همراه باشند تا سطح خدمات زندگی اعم از پزشکی ، بهداشتی و روانی بالا برود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، علی رستمی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری در اشاعه فرهنگ این طرح نیز اظهار داشت: برای داشتن آسمان آبی و زمین پاک همه آحاد جامعه اعم از زن و مرد ، مسئول و غیرمسئول ، پیر و جوان باید تلاش کنیم.
وی افزود: رعایت مبانی کمپین آسمان آبی و زمین پاک جهت بالا بردن سطح رفاه اجتماعی است و همه اینها برای این است که زندگی سالم و شادابی را داشته باشیم و هر کاری در مجموعه فرودگاهی اعم از ارگانها ، نهادها و شرکته ای هواپیمایی در راستای تحقق اهداف این طرح انجام می دهیم.
رئیس پلیس راهور منطقه ۹ :
اقدامات شهرداری در راستای طرح آسمان آبی و زمین پاک موثر است
رئیس پلیس راهور منطقه ۹ در خصوص اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک گفت: راهنمایی و رانندگی همگام با شهرداری این طرح را دنبال می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، کیوان دلاوری افزود: راهنمایی و رانندگی طرح هایی نظیر حرکت بین خطوط و عدم تجاوز به گذرگاه عابر پیاده را در طول سالیان انجام می داده و مجموعه شهرداری نیز در اجرای خط کشی و تبلیغات محیطی حساسیت ویژه ای را ایجاد کرده و این اثرگذاری در سطح شهر مشهود است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نوع خط کشی های معابر تغییر کرده و به چشم شهروندان و رانندگان بهتر دیده می شود و لازم است که شهروندان بیشتر رعایت کنند.
رئیس پلیس راهور منطقه ۹ افزود: در رابطه با حرکت بین خطوط و همچنین عدم تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و احترام به خط ایست نیاز به کار بیشتری است تا همه مردم رعایت کنند و درباره خط کشی ایست و خط کشی گذرگاه عابر پیاده و حرکت کردن بین خطوط نیاز است که به همین صورت پیگیری شود و امیدواریم فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت گیرد.
برپایه این گزارش ، مدیران و مسئولان حاضر در نشست شورای اداری برای نخستین بار براساس ابتکار شهردار منطقه ۹ گردهم آمدند و پس از برگزاری نشست از بخشهای مختلف برج آزادی بازدید کردند و در کنار این نشست ، جشن خانواده شورای اداری منطقه ۹ با حضور هنرمندان نیز برگزار شد.