- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

تلاش بی وقفه برای تصویب دخل و خرج شهر/ پاسخ دادگو به جهاد کشاورزی

بودجه ۹۴ خدمات شهری شهرداری کرج روی میز مذاکره قرار گرفت، گام های معاونت شهرسازی برای رسیدن به وحدت رویه، جذب نیروهای مازاد موجب وقفه در خدمت رسانی مطلوب می شود، وزارت جهاد کشاورزی دست از تلاش برای حراج سرمایه های مادی شهر بردارد و … از جمله اخبار منتشر شده در پایگاه خبری مدیریت شهری کرج طی هفته گذشته بود.
• بودجه ۹۴ خدمات شهری روی میز مذاکره
معاون خدمات شهری شهرداری کرج با حضور در جلسه کمیسیون بودجه شورای شهر به دفاع از بودجه سال ۹۴ این معاونت پرداخت و از تلاش برای کاهش هزینه های جاری و توجه به مبانی «اقتصاد مقاومتی» خبر داد. معاون خدمات شهری شهرداری کرج در این جلسه و در حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری گفت: در امور خدمات شهری و هزینه کردها، سیاست های «اقتصاد مقاومتی»، صرفه جویی و کاهش هزینه ها سرلوحه کار معاونت خدمات شهری قرار داد. حسن مدیر روستا تصریح کرد: معاونت خدمات شهری حوزه وسیعی از وظایف شهرداری را در بر می گیرد که با تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته به کاهش هزینه های جاری و ارائه خدمات مطلوب اهتمام دارد.
• گام های معاونت شهرسازی برای رسیدن به وحدت رویه
جلسه وحدت رویه حوزه معاونت شهرسازی و معماری با حضور معاون شهرسازی و معماری، مدیران ستادی و معاونین متبوع مناطق شهرداری کرج در باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد. در این جلسه امور مربوط به شهرسازی مناطق، با توجه به حجم تقاضاهای ارباب رجوعان بخصوص در روزهای پایانی سال، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج تذکراتی به حاضران ارائه داد. احدالله احمدی پرگو، تسریع در آمار و جلوگیری از مکاتبات غیرضروری با مرکز را بخصوص به معاونین مناطق توصیه کرد و اظهار داشت: این امر بخصوص در مواردی که به مناطق تفویض اختیار شده است نباید رخ دهد. در ادامه این جلسه، حاضرین نسبت به طرح سوالات و ابهامات خود در حوزه معماری و شهرسازی و ماده ۱۰۰ نکات و پرسش هایی را طرح کرده و پاسخ های آن را از مطلعین دریافت کردند.
• تکاپوی خانواده تاکسیرانی کرج برای میزبانی شایسته از بهار طبیعت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج و حومه با تاکید بر آماده باش کامل این نهاد خدمت رسان برای میزبانی شایسته از بهار طبیعت اظهار داشت: باید شرایط به گونه ای مدیریت شود که سفرهای درون شهری در روزهای پایانی سال و تعطیلات بهاری بدون وقفه صورت گیرد. پرویز اسکندری با اشاره به اینکه حوزه انتظامی سازمان باید نسبت به برگزاری جلسه ای با نمایندگان خطوط اقدام کند، از این حوزه خواست تا هماهنگی ها و برنامه های لازم جهت استقبال از بهار را در اختیار نمایندگان قرار دهد.
• ابیات مهربانی به بدرقه اسفند کرج می آیند
کلانشهر کرج شامگاه روز جاری در شازدهمین دوره برگزاری کنگره شعر خانگی میزبان شاعرانی از کل کشور می شود. مدیر انجمن شعر آیینی استان البرز با بیان اینکه کنگره شعر خانگی هر سال به میزبانی یکی از شهرهای کشور برگزار می شود، افزود: امسال این کنگره به میزبانی کرج، با همکاری و مشارکت انجمن شعر آیینی استان البرز، هیئت انصار الائمه و شهرداری کرج برگزار می شود. هادی جانفدا افزود: در این کنگره ۵۰ نفر از شاعران به نام و مطرح کشوری حضور دارند و نیز ۱۰ شاعر برگزیده شعر آیینی، شعر خوانی می کنند.
• رفتارهای شهروندی در کلانشهرها نیازمند اصلاحات جدی است
شهردار کرج گفت: اصلاح رفتارهای شهروندی زمینه را برای ایجاد تغییراتی بزرگ در شاخص های زندگی شهری مهیا می کند. علی ترکاشوند عنوان کرد: به ‌طور قطع مفاهیمی مانند چگونگی رفتارهای ترافیکی، نگهداری از سرمایه های شهری و اموال عمومی، استفاده صحیح و منطقی از امکانات رفاهی شهر در عرصه حمل ‌و نقل و… که شهر و شهروندان با آن مواجه هستند، به منظور داشتن کارکرد و عملکرد بهینه، نیاز به سیاست گذاری های کلان مدیریتی دارند که این مهم می تواند در قالب آموزش مستمر بسیار مفید و کارآمد باشد.
• جذب نیروهای مازاد موجب وقفه در خدمت رسانی مطلوب می شود
قائم مقام شهردار کرج متورم و اشباع شدن فضای شهرداری این کلانشهر از نیروهای انسانی را موجب کند شدن سرعت حرکت مجموعه در آینده خواند و تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی در شهرداری طی سال های گذشته به صورت شایسته ای رخ نداده و نیازمند اصلاح و بهبود است. محمدرضا رضاپور با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای هر سازمان و دستگاهی است، ادامه داد: همانقدر که وجود نیروی انسانی در بهبود شرایط و افزایش کیفیت خدمات رسانی مفید و موثر است، بر هم خوردن تعادل فضا با وجود حجم زیادی از نیروها و افزایش بیش از حد نیاز، موجب کند شدن چرخه حرکت و آسیب دیدگی مجموعه خواهد شد. وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته مدیریت مطلوبی در امور استخدامی و نیروی انسانی مجموعه شهرداری کرج رخ نداده و همین موجب تورم بیش از حد بدنه این دستگاه از لحاظ نیرو شده است.
• وزارت جهاد کشاورزی دست از تلاش برای حراج سرمایه های مادی شهر بردارد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی البرز با ارایه آدرس های غلط به رسانه ها، سعی در فرار از پاسخگویی و رفع مسئولیت دارد، اظهار داشت: واگذاری اراضی محل احداث نمایشگاه گل و گیاه به یکی از زیر مجموعه های وزارتخانه نشان از ضعف عملکرد نمایندگان این وزارتخانه در استان البرز و شهرستان کرج دارد که خودشان هم باید پاسخگو باشند. محمود دادگو با بیان اینکه ایران کوچک از باغشهری در گذشته به یکی از کلانشهرهای آلوده و درگیر با چالش های زیست محیطی و معضل کم آبی تبدیل شده و سودجویان در سایه عدم کنترل مناسب متولیان بویژه جهاد کشاورزی نسبت به تخریب باغات و اراضی کشاورزی اقدام کرده اند، گفت: شایسته بود سازمان مذکور به جای ارسال جوابیه و رفع مسئولیت از پاسخگویی، برای بازپس گیری اراضی مذکور که جزو سرمایه های مادی این شهر به شمار می رود، با مدیریت شهری همراهی می کرد و نسبت به انعکاس دغدغه ها و مطالبات نمایندگان مردم در پارلمان شهری به مقامات بالادست و حتی شخص وزیر اقدام می کرد.
• مهندسین با تخصص و تعهد بر قله های خودباوری ایستاده اند
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج با تبریک سالروز ولادت حکیم و دانشمند ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس، این مناسبت را یادآور روح دغدغه مند متخصصین متعهدی دانست که با ایستادن بر قله های عزت نفس و خودباوری، میهن اسلامی را به سمت فرداهای بهتر حرکت می دهند. مهندس حجت اله غلامرضایی در حاشیه جشن روز مهندس که عصر روز گذشته به همت سازمان نظام مهندسی استان البرز و با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی و شهری و مهندسین رشته های مختلف در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهندسین یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار به شمار می روند و با تحقیق و پژوهش، به بومی سازی آخرین فناوری ها و دستاوردهای علمی همت گمارده و میهن اسلامی را از نیاز به کشورهای خارجی بی نیاز می کنند. عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه نحوه تعامل شهرداریها و سازمان نظام مهندسی از دیرباز تاکنون محل بحث و گفتگو بوده است، به تهدید هویت معماری و شهرسازی این کلانشهر طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: مهندسین و معاونت معماری و شهرسازی با آغاز فصل جدیدی از همکاریها باید به سمت تشدید نظارت ها بر روند ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از احداث بناهای فاقد کیفیت و استانداردهای لازم حرکت کنند؛ چرا که خلاء نظارت در این حوزه بسیار مشهود بوده و محل نگرانی کارشناسان و نخبگان می باشد.
• به فرموده رهبری «اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی و شعار محقق نمی شود
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اتخاذ راهبردهای عملیاتی به منظور تحقق مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: به فرموده رهبری «اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی و شعار محقق نمی شود. علی حاج کاظم با بیان اینکه کشور در دوره کنونی در حوزه اقتصادی با مسائل و مفاهیمی گسترده و در عین حال پیچیده ای مواجه است، عنوان کرد: بنا به آنچه در تعاریف «اقتصاد مقاومتی» آمده است، می توان گفت این نوع اقتصاد یک جنبش نرم‌افزاری و الگوی اسلامی – ایرانی است که هدف از مطرح کردن آن رسیدن به استقلال و خودکفایی در همه عرصه های جامعه با توجه به شرایط تحریم است. این عضو شورای اسلامی شهر افزود: در مجموعه مدیریت شهری نیز اعمال مولفه های «اقتصاد مقاومتی» امری ضروری است، زیرا فعالیت و پویایی این مجموعه به اجرای طرح ها و پروژه های متعدد عمرانی بستگی دارد؛ بر این اساس ضروری است تعریف جامعی از اقتصاد مقاومتی ویژه کارکرد و عملکرد شهرداریها داشته باشیم تا طبق آن اهداف کلان مدیریتی را پایه ریزی و اجرایی کنیم.
• مدیران اداری و مالی نباید از تغییرات پیاپی قوانین عقب بمانند
قائم مقام شهردار کرج خواستار توجه و اهمیت دوچندان مسئولان بخش اداری به وضعیت معیشتی کارمندان و پرسنل شد و اظهار داشت: تبعیض های موجود میان نیروها باید برچیده شود. محمدرضا رضاپور در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید امور اداری و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج که لحظاتی قبل در محل سالن جلسات شهدای این نهاد خدمت رسان و با حضور جمعی از مدیران ستادی برگزار شد، با بیان این مطلب از خدمات امیر جوانمرد مدیر سابق تقدیر کرد و گفت: اقدامات وی همواره همسو با سیاست های کلان نظام اداری و مالی این مجموعه بوده و حضور جوانمرد در جایگاه مذکور موجب اطمینان خاطر و آرامش مجموعه معاونت اداری مالی بوده است.
• ۳۴۰۰ تن آسفالت صرف ساماندهی معابر منطقه ۱۱ شهرداری کرج شد
در ۴ ماهه منتهی به اسفند ۹۳، ۳ هزار و ۳۹۱ تن آسفالت صرف بهسازی و ساماندهی معابر اصلی و فرعی منطقه ۱۱ شهرداری کرج شد. رئیس اداره فنی و عمرانی منطقه ۱۱ شهرداری کرج شهری کرج با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل بهار و ضرورت میزبانی شایسته ایران کوچک از مهمانان نوروزی، هر یک از مناطق ۱۲ گانه شهرداری به سهم خویش برای ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان می کوشند و سعی در به حداقل رساندن نارسایی ها و کمبودهای شهری دارند تا عزیزان لذتی مضاعف از نو شدن روزگار و طبیعت بهاری ببرند.حسین صوفی با اشاره به صرف بیش از ۳ هزار و ۳۹۱ تن آسفالت جهت ترمیم روکش و رفع خرابی های معابر اصلی و فرعی، آن را موجب تسهیل در عبور و مرور وسایط نقلیه و عابرین پیاده دانست و گفت: با تاکیدات مدیر منطقه و در راستای تامین رفاه حال شهروندان گرامی، اعتبار مورد نیاز جهت انجام امانی و پیمانی پروژه های آسفالت ریزی و ترمیم آسفالت معابر تامین شد و طی آن بخش قابل توجهی از کوچه ها، خیابانها و بلوارهای سطح منطقه جانی دوباره به خود گرفتند و در آستانه بهار، وضعیت مناسبی پیدا کردند.
• پروژه ساخت دیتاسنتر شهرداری کرج وارد فاز بررسی فنی شد
با اتمام فاز صفر و یک پروژه احداث دیتاسنتر شهرداری کرج با نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، فاز بررسی فنی پروژه آغاز شد. مهرداد فیروزبخت در خصوص نشست مشترک با کارشناسان و مشاوران پروژه احداث دیتاسنتر شهرداری کرج گفت: فاز صفر و یک پروژه مربوط به مطالعات دیتا سنتر و تهیه نقشه معماری اولیه بوده است. این مسئول با اشاره به اینکه اجرای این پروژه مدتی است که آغاز شده است، اظهار داشت: در گام بعدی موضوعات مرتبط با ژئوتکنیک، سازه و معماری پروژه از لحاظ اجرایی بررسی خواهد شد. وی در ادامه افزود: در این نشست نقشه های معماری تهیه شده توسط شرکت مشاور بررسی شد و نظرات اصلاحی جهت اعمال در نقشه ها به شرکت اعلام شد.
• بیمارستان کوثر از مرگ حتمی نجات یافت / ساخت بیمارستان در اراضی حسن آباد
با پیگیری ویژه رسانه ها و انتشار گزارش های تحلیلی و انتقادی، یکی دیگر از مشکلات و دغدغه های جدی مردم و مسئولان استان از میان برداشته شد تا تاثیرگذاری و مردم محوری رسانه های مکتوب و مجازی البرز و کرج باری دیگر رخ نمایی کند. به دنبال انتشار خبر آغاز تلاش ها برای تخریب بیمارستان تخصصی کوثر و فروش تجهیزات آن به بیمارستانهای سایر نقاط کشور، رسانه ها با موضع گیری شجاعانه نسبت به انتشار اخبار و گزارش های تحلیلی و انتقادی اقدام کردند و فقر شدید سرانه های بهداشت و درمان در این استان بویژه کلانشهر دو میلیون نفری کرج را گوشزد کردند که در همین ارتباط، اخبار واصله از انعطاف سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و تمایل آنها برای فروش این مرکز درمانی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز حکایت دارد.
• کاهش وابستگی آبیاری عرصه های فضای سبز به آب شرب دغدغه ملی است
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: یکی از دغدغه های اصلی این نهاد اصلاح شبکه آبیاری و تامین منابع آب غیر شرب مورد نیاز به منظور سیراب کردن عرصه های فضای سبز می باشد که متاسفانه دچار محدودیت منابع مالی هستیم. عباس زارع با بیان این مطلب اظهار داشت: جهت صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به شرکت مدیریت منابع آب پیشنهاد دادیم تا با کنترل و تشخیص میزان استحصال آب های زیرزمینی و استفاده از آب قنات های موجود در سطح شهر، مانع از اسراف و از بین رفتن این نعمت الهی شویم.
• وضعیت روشنایی معابر با تعویض پایه چراغ های خیابانی ساماندهی شد
مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج گفت: با توجه به شروع فعالیت کمیته استقبال از بهار در این منطقه، تعویض ۱۰۰ عدد پایه چراغ های خیابانی در محدوده بلوار طالقانی جنوبی اجرایی شد. عباس سعیدی کیا عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن سال جدید، واحد زیباسازی رنگ آمیزی دیوارها، نورپردازی، ترمیم و تعویض چراغ های بلوارهای سطح منطقه را در دستور کار قرار داده و این اقدام در حال اجرا می باشد.
• بانوان مداح انتقال دهنده فرهنگ دینی هستند
بانوان مداح انتقال دهنده فرهنگ دینی هستند و با توجه به اینکه مخاطبین این مداحان، مادران و همسران هستند، نقش بسزایی در فرهنگسازی، غنی سازی و هویت بخشی در جامعه خواهند داشت. فاطمه اسکندری در آیین گردهمایی بانوان مداح فردیس که در حسینیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، افزود: بانوان مداح علاوه بر انتقال فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه توسط تبلیغ، به دلیل نقش خود در خانواده می توانند در غنی سازی و هویت بخشی جامعه به فرهنگ ایرانی – اسلامی نقش بسزایی داشته باشند. عضو پارلمان شهری ایران کوچک در ادامه ارتباط و هماهنگی هیئت‌های مذهبی خواهران و بانوان مداح را در فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی و مذهبی بسیار حایز اهمیت خواند و تصریح کرد: این تعامل و همکاری باید بیش ‌از پیش افزایش یابد. این عضو شورا با تاکید بر ایجاد وحدت رویه در این قشر از جامعه اذعان داشت: مسئولین مرتبط باید با برنامه ریزی های مدون جهت ساماندهی و رفع مشکلات و معضلات جامعه تلاش نمایند تا شاهد خروجی مثبت در این حوزه باشیم.
• احداث رینگ شمالی کمربندی جنوبی کرج به بحث و بررسی گذاشته شد
در چهل و نهمین جلسه رسمی کمیسیون بودجه شورای شهر کرج که این روزها بررسی لایحه بودجه ۹۴ شهرداری را به صورت فشرده در دستور کار دارد، اعتبار مورد نیاز به منظور احداث رینگ شمالی کمربندی جنوبی این کلانشهر به بحث و بررسی گذاشته شد. شهردار کرج در خصوص جزئیات این پروژه اظهار داشت: اجرای بزرگراه شمالی از سال ۸۹ در دستور کار شورای شوم قرار گرفته و طبق مصوبه پارلمان شهری هر ساله مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای این پروژه تخصیص داده شد. علی ترکاشوند با تاکید بر اجرای سیاست های «اقتصاد مقاومتی» در پروژه های مدیریت شهری افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی و استانداری البرز مقرر گردیده ۳۰ درصد از کل هزینه های این پروژه به صورت نقدی توسط شهرداری کرج و ۷۰ درصد توسط پیمانکار و از طریق تهاتر اراضی پرداخت شود.
• عدم پاسخگویی به مطالبات شهروندان؛ نمره منفی برای مدیران مناطق
مسئول آموزش و اطلاع رسانی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج از برپایی جلسه همیاران ۱۳۷ در منطقه ۲ شهرداری خبر داد و گفت: این جلسه روز چهارشنبه ششم اسفندماه در ساختمان شهرداری منطقه مذکور برگزار خواهد شد. شبیر اربابی، این مطلب را عنوان کرد و ادامه داد: سامانه ۱۳۷ شهرداری این کلانشهر با هدف فرهنگسازی در حوزه حقوق شهری و شهروندی و نیز افزایش کیفیت و سرعت در خدمات رسانی راه اندازی شده و می کوشد با تقویت این بخش و ایجاد ارتباط موثر با شهروندان، به نیازهای آنان در حوزه مدیریت شهری پاسخ دهد. این مدیر با بیان اینکه در وظایف سامانه، پاسخگویی سریع به تماس های شهروندان، انتقال آن به مراکز مرتبط و پیگیری اقدامات انجام شده به منظور پاسخگویی به پیگیری های شهروندان دیده شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، افرادی که اقدام به برقراری تماس با سامانه می کنند، می توانند نتیجه خواسته ها و نیازهای خود را از طریق شماره ۱۳۷ با اعلام کد پیگیری جویا شوند.
• دستاورد شرکت در نمایشگاه جامع مدیریت شهری باید خدمت مضاعف به شهروندان باشد
شهرداری کرج و سازمان های تابعه با راه اندازی غرفه در چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداریهای کشور، پروژه های اجرا شده در این کلانشهر را در معرض نمایش همگان گذاشتند.
این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط و برقراری تعامل بین شهرداری های کشور به منظور انتقال تجربیات برپا شده است. از خروجی های برگزاری نمایشگاه علاوه بر تعامل و همگرایی بین شهرداریها، فراهم آوردن فرصتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و آشنایی آنها با فرصت های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور است. علاوه بر آنچه گفته شد، نمایشگاه جامع مدیریت شهری نقش بسزایی در کسب تجربیات جدید برای دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و شهرداری ها دارد که نتایج و خروجی های بدست آمده از برگزاری دوره های قبل مصداقی بر این گفته است.
• لایحه بودجه ۹۴ بر مبنای سند چشم انداز توسعه تهیه و تدوین شده است
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ضرورت بررسی مفاد و تباصر لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری کرج و سازمان های تابعه در پارلمان شهری، سازمان مدیریت پسمانداین روزها در تب و تاب تصویب متمم بودجه سال جاری و همچنین تعیین بودجه ۹۴ به سر می برد. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تصویب متمم بودجه سال جاری این نهاد از سوی نمایندگان مردم خبر داد و با بیان اینکه اعتبار مذکور به زودی ابلاغ خواهد شد و شکل اجرایی به خود می گیرد، گفت: کلیه اقدامات و عملکرد سازمان بر مبنای ردیف های بودجه قابل انجام و پیشبرد است و از این رو، با تدوین بودجه کارشناسی برای تصویب آن در شورای شهر تلاش های لازم را به عمل آورده ایم.
• آموزش های شهروندی به زندگی شهرنشینی روح زندگی می بخشد
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه «آموزش های شهروندی» به زندگی شهرنشینی روح زندگی می بخشد، اظهار داشت: با افزایش روز افزون جمعیت و مهاجرپذیری بالا، زندگی شهری با مشکلات و مسایل خاص خود همراه شده است که در این ارتباط نیاز به تقویت آموزش های شهروندی به شدت احساس می شود. مریم قهرمانی اظهار داشت: آموزش شهروندی تاثیر بسزایی در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر دارد و شورای شهر با تخصیص بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی به اجرای این مهم اهتمام دارد.
• کمال انسانی در آینه وجود پرستاران به اوج می رسد
عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (س) و روز پرستار به تمامی دست اندرکاران عرصه سلامت بویژه این سپید پوشان خستگی ناپذیر که شمع وجودشان را در راه بهبودی بیماران آب می کنند، اظهار داشت: کمال انسانی در آینه وجود پرستاران به اوج می رسد و آنان شاگردان حقیقی مکتب زینبی (س) هستند. فاطمه آجرلو ادامه داد: در شرایطی که یزیدیان با زیر پا گذاشتن ارزش های انسانی و دستورات الهی در برابر بهترین بندگان خدا شمشیر کشیدند و با ایجاد فضای تهدید و تطمیع سعی در گمراهی مسلمانان داشتند، حضرت زینب (س) با شجاعت و فداکاری در برابر دشمنان دین و شریعت ایستادگی کرد و طی خطبه ای صریح و قاطع، ضمن در هم شکستن ابهت پوشالی مجلس یزید، همگان را متوجه ظلم بزرگی که بر سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان رفت، ساخت و در برابر همه بی عدالتی ها زبان به افشاگری و انتقاد گشود.