- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

کاشت و توزیع ۱۸۰هزار اصله نهال در غرب تهران

معاون امورشهری وفضای سبزمنطقه ۵ گفت: همزمان با طرح بهار فاطمی و اجرای کمپین آسمان آبی وزمین پاک طرح توزیع وکاشت ۱۸۰هزار اصله نهال درغرب تهران درحال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، رضا مددی ، معاون امورشهری و محیط زیست منطقه ۵با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در ایجاد “آسمان آبی وزمین پاک” افزود: باتوجه به نقش واهمیت فضای سبزدرکاهش آلاینده های زیست محیطی برنامه های گسترده درقالب طرح درختکاری وتفکیک پسماند از مبدا درسطح منطقه درحال اجراست.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت درختکاری در سطح منطقه افزود: درهمین راستا توزیع وکاشت ۱۸۰هزاراصله نهال در حال انجام است تا غرب تهران آماده استقبال از سال نو شود.

وی ازاجرای طرح اهدای نهال رایگان به شهروندان خبردادو گفت: مردم می توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ و اعلام آدرس منزل خود نهال مورد نیاز خودشان را دریافت کرده و مسئولان نواحی ۷ گانه هم با حضور در محل مورد نظر به کاشت این نهال ها می پردازند .

وی افزود: با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ۸۰۰ هزار پیاز لاله در گونه و رنگ‌های بسیار متنوع و مختلف در بوستان‌ها و بدنه بزرگراه‌ها کاشته شده است.

مددی تصریح کرد: در همین راستا با شکوفا شدن پیازهای گل در فصل بهار باغ های لاله در سطح منطقه غرب زیبایی بخش و تلطیف بخش محیط شهری منطقه می شود.