تاریخ انتشار: 01 مارس 2015 - اخبار

حساسیت نحوه استقبال از زائرین راه آهن مشهد بیش از سایر نقاط شهر است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه در نشست شورای بهداشت منطقه سه؛
مزین نمودن بزرگترین ورودی ریلی شرق کشور، با نمادهای شهر علی ابن موسی الرضا(ع) خصوصاٌ‌ در ایام دهه فاطمیه حساسیت های خاصی را دارد چراکه همین زوار پیام رسان نحوه استقبال ما به همشهریان خود در سراسر کشور خواهند بود.

آخرین نشست شورای بهداشت منطقه سه شهرداری مشهد با حضور قاطبه اعضا برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه مشهد، در این نشست که آخرین جلسه شورای بهداشت منطقه سه در سال جاری بود، منصور باقری که دبیر جلسات این منطقه را در سال جاری برعهده داشت با تمجید از تلاش های صورت گرفته در منطقه سه برای بهبود بهداشت عمومی تصریح کرد: باید پذیرفت که تغییر دفعی محیط امر آسانی نیست و روند فعلی که در محدوده منطقه سه وجود دارد بسیار مطلوب است.
وی با درخواست از اعضای جلسه پیرامون طرح موضوعات بهداشتی استقبال از بهار گفت: آخرین گردهمایی ما با محوریت موضوع استقبال از بهار است و مناسب است تا دوستان که به نمایندگی ادارات و سازمان های مرتبط در این جلسه حضور یافته اند در خصوص اقدامات شاخص خود برای استقبال از زائرین طرح بحث داشته باشند.
نخستین عضو سخنگوی جلسه رحمت موحد کارشناس مسئول دبیرخانه کمیته بهداشت شماره سه مشهد بود که درباره روند جلسات در سال جاری گفت: یکی از معدود مناطقی که بر اساس آمار اعلام شده فرمانداری، فرد ارشد مجموعه آن یعنی شهردار منطقه در اکثر جلسات حضور پررنگ داشته است همین منطقه است که این را باید به فال نیک گرفت و نشانی از عزم مدیران منطقه برای رفع معضلات بهداشتی دانست.
وی همچنین نسبت به تمهیدات اندیشیده شده در حوزه آبفا نیز انتقاد نمود و گفت: روند فعلی طرح جمع آوری فاضلاب بسیار نامناسب است و آبفا باید در این حوزه سرعت عمل بیشتری از خود نشان دهد.
خیرالنساء اربابی کارشناس بهداشت فرمانداری نیز با ابراز امیدواری برای بهبود خدمات رسانی در ایام نوروز در این باره گفت: برنامه کشیک های منظم اطباء در نوروز برای خدمت رسانی به شهروندان چیده شده است و از نیمه اسفند این موضوع اجرایی خواهد شد.
الهام عبدالعلی پور نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست هم با اشاره به افزایش گشت های شناسایی خودروهای آلاینده در سطح شهر گفت: به جز افزایش گشت های شناسایی خودروهای آلاینده، جمع آوری ضربتی صنایع آلاینده نیز در دستور کار است که این امر در بهبود هوای شهر نیز بسیار تاثیرگذار است.
دکتر شبستری مسئول مرکز بهداشتی درمانی قدس نیز با اشاره به ظرفیت های فراموش شده فرهنگی برای ارتقاء سطح بهداشتی شهر گفت: باید علاوه بر زمینه سازی برای بهداشت عمومی محیط برنامه های مدونی برای بهداشت روح و روان شهروندان نیز تدارک دیده شود چراکه با توجه به کمبود فضاهای تفریحی در شهر اهمیت توانمندسازی روحی شهروندان اولویت بیشتری میابد و از این رو باید فکر عاجلی برای درمان وضع موجود بشود.
حسین عطائی مسئول بهره برداری شبکه های آب منطقه دو مشهد هم در خصوص وضعیت طرح فاضلاب در منطقه سه گفت: برنامه های مناسبی برای سال آتی در دستور کار است که از جمله‌آنها برنامه سه ساله برای جمع آوری فاضلاب محلات شمال صدمتری و حاشیه شهر از جمله طبرسی، رسالت و بلال دیده شده ه در کنار تکمیل محدوده های درون شهری مانند بلوار مجلسی، حاشیه خیابان عبادی و مقداد، مسلم شمالی و جنوبی و… روند رو به رشدی در این زمینه را شاهد خواهیم بود.
در بخش پایانی این نشست نیز شهردار منطقه سه با تاکید بر وضع مطلوب حوزه بهداشتی منطقه سه گفت‌: کاستی ها بسیار زیاد است و این برما پوشیده نیست. لیکن تلاش های صورت گرفته در این حوزه مناسب است و باید به جهد بیشتری این موضوعات به سرانجام برسد.
وی درخصوص برنامه های شهرداری در این ایام گفت: طبیعی است که مدیریت موضوع استقبال از زائران بر عهده ماست و در منطقه سه که بزرگترین ورودی ریلی شرق کشور است این امر مخاطره آمیزتر است چرا که زائرین راه‌آهن مشهد از اقصی نقاط کشور به این محدوده وارد می شوند و با توجه به نوع سفر اولین مبداء ورودی آنها میدان راه آهن است و باید ذهنیت آنها با آنچه در عمل ما نشان می دهیم همخوانی داشته باشد.
وی ادامه داد: از این رو مزین نمودن این ورودی حساس با نمادهای شهر علی ابن موسی الرضا(ع) خصوصاٌ‌ در ایام دهه فاطمیه حساسیت های خاصی را دارد چراکه همین زوار پیام رسان نحوه استقبال ما به همشهریان خود در سراسر کشور خواهند بود.
یوسف زاده همچنین در خصوص سایر اقدامات در آستانه نوروز۹۴ گفت: علاوه بر زیباسازی اراضی رها و جمع آوری پسماندهای خانه تکانی و آماده باش سالن های ورزشی منطقه برای اسکان اضطراری زائرین، از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین هیچ گونه مجوزی برای عملیات عمرانی صادر نخواهد شد که این امر برای بهبود روند ترافیکی شهر بسیار حیاتی است.
وی همچنین درباره یادمان های نوروزی گفت:با توجه به رنگ و بوی فاطمی نوروز امسال انتظار همه این است که یادمان ها با تاکید بر این موضوعات ارائه گردد و ما نیز امسال ۶ نقطه محوری در منطقه برای استقرار یادمان های نوروزی اعلام شده است که پراکنش آن بسیار مناسب است.
وی در پایان از حضور مجدانه اعضا در نشست های شورای بهداشت منطقه با هدایایی تقدیر نمود و گفت: امید داریم این روند در سال آتی استمرار یابد تا روند رفع معضلات بهداشتی منطقه به زودی به سرانجامی مطلوب برسد.

چاپ چاپ