- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

هشدار مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان به شهروندان: حوادث چهارشنبه‌ی آخر سال را پیشگیری کنید

حوادث قابل پیش‌بینی نیستند اما قابل پیشگیری هستند ، وظیفه‌ی ذاتی ما نجات جان انسانهاست و هر چه این امر در زمان کمتری اجرا شود تلفات کمتری خواهیم داشت.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل؛ مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ۷ ایستگاه آتشنشانی در نقاط مختلف شهر فعال هستند و آماده‌ی امدادرسانی به شهروندان عزیز می‌باشند همچنین ۲ پایگاه در نقاطی که پرتردد بوده و دارای ترافیک بالا هستند نیز به جهت سهولت در امر امداد رسانی دایر می‌باشد.
احمد ریگی فرد از افتتاح ۲ ایستگاه جدید در محدوده‌ی شهرک جهاد در سال آینده خبر داد و گفت: شهرک جهاد جز مناطقی است که اخیراً به محدوده‌ی شهر ملحق شده است و با توجه به فاصله‌ای که این منطقه از سایر ایستگاه‌های آتشنشانی دارد لذا موضوع ایجاد امکانات لازم جهت امدادرسانی به ساکنین این منطقه به عنوان یک ضرورت در دستور کار سازمان قرار گرفته که ان‌شاءا… در سال اینده این امر محقق خواهد شد.
وی با تاکید بر ارائه‌ی آموزشهای مورد نیاز در زمینه‌ی کمکهای اولیه و نحوه‌ی مقابله با حوادث گفت: موضوع ارائه‌ی آموزشهای فراگیر برای شهروندان همواره در دستور کار سازمان قرار دارد چرا که داشتن اطلاعات و آگاهی کافی برای شهروندان در زمینه‌های مختلف امدادرسانی و مقابله با حوادث باعث کاهش چشمگیر تلفات و خسارات خواهد شد لذا در همین راستا برنامه‌های آموزشی مربوطه در سال آینده با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال آینده در کنار فعالیتهای آموزشی توسط این سازمان اجرا خواهد شد موضوع اعطای کد ایمنی به مغازه داران است. در این طرح همراه با ارائه‌ی آموزشهای لازم، به مغازه‌داران شناسنامه‌ی ایمنی داده می‌شود و ما امیدواریم که شهروندان و سایر ادارات و نهادها نهایت همکاری و مساعدت را در این امر مهم با ما به عمل آورند.