- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

در آستانه فصل بهار آغاز شد: کاشت هزاران اصله نهال در محله های مرکزی پایتخت

در آستانه آغاز سال نو و در راستای استقبال از بهار ؛ ۸۰ هزار اصله نهال در محله ها ، خیابان ها ،بوستان ها و منازل شهروندان منطقه ۱۱ کاشته می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ ، امیر حسین عصاری معاون خدمات شهری و محیط زیست در تشریح خبر کاشت و توزیع ۸۰ هزار اصله درخت در منازل، معابر، مراکز دولتی و آموزشی بخش مرکزی پایتخت گفت: به منظور ترویج فرهنگ کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز منطقه، مراسم درختکاری فقط به روز ۱۵ اسفند ماه خلاصه نشده است و این طرح از اوایل بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد و در طول این مدت بیش از ۸۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در سطح منطقه(معابر، منازل، مراکز دولتی، مدارس ) کاشته می شود.
او در ادامه افزود: نهال های غیر مثمر شامل چنار، توت کاپوزا، زیتون تلخ، اقاقیاو..نهال مثمر شامل گیلاس، آلبالو، شلیل، سیب، گلابی، خرمالو، به و زرد آلو است.
عساری با اشاره به توزیع نهال رایگان بین شهروندان در بوستان های سطح منطقه عنوان کرد: در بوستان دانشجو، مهر، اوستا و امیریه نهال های مثمر و غیر مثمر توزیع می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ خاطرنشان کرد:کاشت نهال در خیابان های جمهوری، حافظ، دانشگاه، فلسطین ،فروزش، وزیری، قزوین، شیخ بهایی ، کارگر، مخصوص، کلهر ،راهپیما، هلال احمر، رباط کریم و بوستان جلالی انجام می شود.
در همین راستا آیین درختکاری با حضورخانواده شهدای منطقه ۱۱، شهردار ،معاونین ومدیران در بوستان رازی برگزار و نهال هایی در این بوستان غرس شد.