- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزیدگان جشنواره تهران شهر چنارها تقدیر شدند

جشنواره فیلم و عکس موبایلی تهران شهر چنارها با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، آیین اختتامیه جشنواره تهران شهر چنارها با حضور فرامرز عظیمی شهردار منطقه، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، علی اصغر قائمی مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فرزاد هوشیار مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، جمعی از مدیران ارشد شهری، منتخبین و برگزیدگان این جشنواره در موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار شد.
در این مراسم فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن تشکر از حضور شهروندان و میهمانان این جشنواره در سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ چنارهای سطح منطقه ۱۰ گفت: در واقع، این جشنواره یادبودی برای چنارهایی است که یادگار خوب این شهر هستند.
عظیمی با بیان این که متاسفانه، کسی در تهران به فکر ریه های تنفسی نیست و در آینده این مشکلات گریبانگیر فرزندان ما نیز خواهد بود اظهار امیدواری کرد که در این جلسه و جلسات آینده نقطه نظراتی که ارائه می شوند منجر به یک فکر اساسی برای ریه‌های تنفسی تهران که همین چنارها هستند بشود تا هم برای خودمان و هم برای آیندگانمان گامی مثبت برداشته باشیم.
وی افزود: ما در هفته درختکاری به بهانه های مختلف در محله بریانک و هفت چنار درخت چنار کاشتیم تا فکری برای این ریه های چندین صد ساله شهر تهران یعنی همین چنارها کرده باشیم.
در ادامه این مراسم، خسروآبادی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با اشاره به اهمیت مطالبات مردم در حفظ فضای سبز تهران گفت: ما در شهری زندگی می کنیم که برای بعضی ها خاطره است و اگر ما با گذشته خودمان قطع ارتباط کنیم در واقع، فرهنگ و تمدن شهر خود را گم کرده ایم و نمی توانیم از مواهبی که در اطرافمان است بهره مند شویم.
وی افزود: در حقیقت، اگر ما این گذشته را فراموش کنیم چیزهای ارزشمندی را از دست داده ایم و عملکرد مثبتی را برای آیندگان به ارمغان نمی گذاریم.
خسروآبادی با اشاره به اینکه در گذشته درختان بسیاری در شهر تهران بر اثر تغییرات محیطی از بین رفته اند، تصریح کرد: در گذشته منطقه نارمک انار فراوان داشته است و متاسفانه، امروز با قطع این درختان بسیاری از خاطرات دیگران دستخوش تغییرات قرار داده ایم.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: ما با حفظ میراث طبیعی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی باید توسعه را در شهر انجام دهیم.
وی با قدردانی از اقدامات شهرداری تهران عنوان کرد: این اقدام شهرداری تهران از دو نظر قابل تقدیر است؛ در یک بخش هنر، خلاقیت و سرمایه ها مطرح است و بخشی دیگر مردم را از این طریق نسبت به محیط اطرافشان حساس کرده است.
خسرو آبادی در پایان تصریح کرد: حال که شهرداری تهران در این زمینه سرمایه گذاری کرده است همه ما باید قدردان آن باشیم و از عملکردهای این سازمان برای پیشرفت بیشتر حمایت کنیم.
شایان ذکر است جشنواره تهران شهر چنارها با قرائت بیانیه هیئت داوران و تجلیل از برگزیدگان بخش ویدئو و ۳۷ نفر از برگزیدگان بخش عکس و اهدا جوایز نفیس به منتخبین به کار خود پایان داد.
گفتنی است؛ این جشنواره از ۲۰ آبان تا ۵ دی به مدت ۴۵ روز برگزار شد و طی آن ۱۳ هزار عکس و ۹۰ ویدیو به دبیر خانه جشنواره ارسال که از این بین در بخش عکاسی ۳۶ نفر شایسته تقدیر و ۳نفر به عنوان برگزیده و در بخش ویدیو نیز ۳ نفر شایسته تقدیر معرفی شدند.

خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان در منطقه ۱۰ تهران با محوریت بهار فاطمی (س)
در راستای تحقق سیاست‎های مدیریت کلانشهر تهران، با هدف ارائه خدمات شهری به شهروندان و با توجه به ضرورت کنترل وضعیت عمومی منطقه در طول ۲۴ ساعت، شهرداران شب با سرکشی و رصد کامل امور به وظایف محوله عمل می کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، بر اساس رویکرد مدیریت شهری و تقسیم وظایف برای درک بهتر مشکلات هر شب یکی از مدیران منطقه به عنوان شهردار شب خدمات را رصد می کنند در این میان احمد شهیدیان رییس روابط عمومی منطقه در نوبت شیفت شب خود درباره این خدمات می گوید: ارائه خدمات تمام‌وقت به شهروندان وظیفه مدیریت شهری است و مشارکت حوزه های مختلف شهرداری منطقه در ارتباط با کنترل محدوده به منظور رفع مسائل و مشکلات احتمالی و ایجاد سیستمی منظم و قدرتمند برای اداره و مدیریت منطقه در شب، از جمله علل اجرای این طرح است. بر این اساس، معاونان و مدیران از جمله افرادی هستند که با توجه به آشنائی با محدوده و همچنین اشراف بر مسئولیت‌های مربوطه، به‌عنوان شهرداران شب به انجام وظیفه می پردازند.
شهردار شب منطقه در ادامه با اشاره به رفع نیازهای شبانه خاطرنشان می کند: همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار تمام واحدهای فعال در شب شهرداری منطقه در عرصه های مختلف با رویکرد نهضت خدمات رسانی به شهروندان در آماده باش کامل هستند و در این ماموریت شبانه ضمن ملاقات و گفت و گو با کارگران و عرض خدا قوت و خسته نباشید به آنان به وضعیت نظافت و شست و شوی معابر، شناسایی مشکلات اجتماعی و جمع آوری متکدیان و کارتن خواب ها، وضعیت تخلیه مخازن، رسیدگی به پیام های ۱۳۷ و همچنین رفت و روب معابر رسیدگی می کنند و این اقدامات را مورد ارزیابی قرار می دهند.
شهیدیان خدمت به مردم را توفیق الهی دانست و تلاش و همت شهردار منطقه و سایر مدیران و پرسنل منطقه را برای ایجاد آرامش، آسایش شهروندان را از مصادیق تحقق مدیریت جهادی برشمرد.