قائم مقام شهردار کرج:

اجرای طرح های فرهنگی تثبیت «هویت شهروندی» را به دنبال دارد...

تاریخ انتشار: 08 مارس 2015 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

قائم مقام شهردار کرج با توجه به ضرورت اجرای طرح های فرهنگی در سطح شهر، گفت: اجرای این طرح ها موجب تثبیت هویت شهروندی می شود.
محمدرضا رضاپور با اشاره به بهره برداری از بزرگ ترین فرهنگسرای استان البرز، احداث فرهنگسراها را اقدامی مدبرانه اعلام کرد و افزود: تحقق این مهم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.
این مسئول همچنین به رشادت های شهید آوینی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این شخصیت نقش پررنگی در حفظ فرهنگ انقلابی داشته است، اظهار داشت: فرهنگسرای مذکور به نام این شهید گرانقدر مزین شده است.
وی اعتبار صرف شده در ساخت فرهنگسرای شهید آوینی را سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ذکر و عنوان کرد: ساخت این فرهنگسرا از سال ۹۱ آغاز و طی سال جاری توسط پیمانکار به مجموعه مدیریت شهری کرج تحویل داده شد که با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه به بهره برداری می رسد.

معاون اداری و مالی شهرداری کرج، مساحت کل فرهنگسرای مذکور را دو هزار ۲۴۵ متر مربع اعلام کرد و با اشاره به اینکه این فرهنگسرا دارای بخش های متفاوتی است، گفت: فرهنگسرای شهید آوینی خدمات فرهنگی مطلوب و قابل توجهی را به شهروندان ارائه می کند.
رضاپور، با بیان اینکه بزرگترین فرهنگسرای استان البرز در ۳ طبقه به بهره برداری می رسد، متراژ طبقات اول تا سوم را به ترتیب ۷۶۲، ۶۶۳ و ۴۶۴ متر مربع بیان کرد و افزود: این فرهنگسرا قسمت اعظمی از کمبود فضای فرهنگی منطقه را رفع می کند.
این مسئول، در خصوص اهمیت و مزیت های وجود فرهنگسرا در سطح شهر؛ به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد تفریحات سالم اشاره کرد و گفت: شناخت استعدادهای جوانان و پرورش آنان در زمینه های مختلف نیز از مزیت های اصلی فرهنگسرا به شمار می رود.
وی در پایان با اشاره به اینکه فرهنگسرا در ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری نقش عمده ای دارد، بر توجه به فرهنگ تاکید و بیان کرد: مسئولان باید مسائل فرهنگی را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

چاپ چاپ