- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری همایش تاکسیرانی در منطقه ۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از برگزاری همایش تاکسیرانی در فرهنگسرای ارسباران با هدف آشنایی تاکسیرانان با طرح خط سفید خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، امیرحسین حیدرنیا با اعلام این مطلب افزود: این همایش با حضور مدیران و رانندگان تاکسی منطقه دوشنبه هجدهم اسفندماه به منظور آشنایی رانندگان با تقاطعات هوشمند، کانال های عابرپیاده، خط های ایست تقاطعات و عدم تغییر جهت در خطوط خیابان ها قبل از چراغ راهنمایی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح نماسازی خط سفید در منطقه با هدف ساماندهی شبکه معابر و فرهنگ سازی و جلب توجه شهروندان به خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی، کاهش سوانح رانندگی و ارتقا ایمنی شهروندان اجرا می شود.
معاون شهردار منطقه ۷ اظهار داشت: اصلاح خط کشی محوری، گذرگاه عابرپیاده تقاطع ها، عابرپیاده میان تقاطعی، آسفالت، اصلاح هندسی و اصلاح نوشتار از جمله اقداماتی است که در طرح نماسازی خط سفید در منطقه اجرا می شود.
وی یادآور شد: آسفالت، خط کشی و اصلاح هندسی خیابان های دماوند به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر، شریعتی به طول ۴ هزار و ۷۰۰ متر و شهید طالقانی به طول ۷۳۰ متر و اصلاح خط کشی تقاطع های مفتح-طالقانی، بهار-طالقانی، سبلان-دماوند، شریعتی-پلیس و شریعتی-مطهری از جمله اصلاحات خط کشی تقاطع هایی است که در راستای اجرای خط سفید در منطقه انجام شده است.
حیدرنیا با اشاره به اینکه طرح خط سفید برای هدایت خودر‌وها به حرکت بین خطوط و رعایت حقوق عابران طراحی شده‌ است،خاطرنشان کرد: اصلاح خط کشی تقاطع های مدنی-سبلان، نامجو-قجاوند، سهروردی-مطهری و سهروردی-خرمشهر از جمله موارد در دست اقدام است.
به گفته وی در راستای بحث توسعه پایدار ، ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش رفاه جامعه که از سیاستهای مدیریت شهری است و به منظور کاهش آسیب های ناشی از فقر فرهنگی در حوزه ترافیک ، بستر سازی جهت رانندگی اصولی و درست ، افزایش و ارتقاء فرهنگ شهروندی ، ارتقاء فرهنگ سلامت اجتماعی و نظم و انضباط و همچنین تمایل به قانون گرایی و گسترش فرهنگ صبر و آرامش ، پروژه ی خط سفید به عنوان “نمادسازی” در دستور کار حوزه ی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت.