- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

رعایت ۹۰ درصد حریم خط عابر در معابر مرکزی تهران// بهره مندی همراهان ۱۶۰۰ بیمار از همراه سرای منطقه

در دیدار فرماندار تهران با شهردار منطقه ۶ مطرح شد:
تشکیل کارگروه های مشترک مدیریت شهری با مجموعه استانداری تهران نقش بسزایی در هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی و حل مشکلات کلانشهر تهران خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی منطقه ۶، در نشست مشترکی که میان فرهادی فرماندار تهران با عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ برگزار شد، مسائل و موضوعات شهری محلات مرکزی تهران مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست که در دفتر شهردار منطقه شش برگزار شد، معضلات ترافیکی محلات مرکزی شهر و همچنین معضل کمبود پارکینگ در بافت اداری و تجاری منطقه اولین محور مطرح شده بود.
به گفته شهردار منطقه شش، توسعه سامانه های مکانیزه و پارکومترهای سطح منطقه یکی از راهکارهایی است که می تواند در کاهش مشکلات ناشی از مدیریت انسانی و فضای پارک در سطح معابر نقش موثری بر عهده داشته باشد.
بابایی در این خصوص تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم دوربین های نظارتی و سامانه های مکانیزه در معابر منطقه ۶ فعال شده است، این فرایند کنترلی در کنار فعالیت های فرهنگی آموزشی اجرا شده در کمپین آسمان آبی و زمین پاک منجر به کاهش ۹۰ درصدی نقض حریم خطوط عابر پیاده در تقاطع های سطح منطقه شده است.
وی همچنین با اشاره به کمبود سرانه های اجتماعی و فرهنگی و خدماتی در منطقه شش و اقداماتی که طی یک سال اخیر برای ارتقاء دو برابری این سرانه ها انجام شده است، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مدیریت شهری منطقه در جهت توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی راه اندازی همراه سرای بیماران بستری در بیمارستان های دولتی بوده است که در همین زمینه طی شش ماهه بیش از ۱۶۰۰ نفر از همراهان بیماران بیمارستان امام خمینی از خدمات همراه سرای در نظر گرفته شده برای این مجموعه بهداشتی استفاده کرده اند.
فرهادی فرماندار تهران این اقدام شهردار منطقه شش را کاری بی نظیر عنوان کرد که می تواند الگوی مناسبی برای دیگر دستگاه های مسئول باشد.
مشکلات ناشی از فرسودگی سرانه های آموزشی و مدارس منطقه و بخصوص پروژه طرح توسعه دانشگاه تهران از دیگر محورهای این نشست بود.
در این زمینه بابایی با اشاره به کمک های ارائه شده به مدارس منطقه راهکار اساسی برای نوسازی مدارس منطقه را که به نحوی فرسوده ترین مدارس شهر تهران می باشند عزم جمعی همه نهادها و جلب حمایت خیرین مدرسه ساز عنوان کرد.
فرهادی نیز با اشاره به طولانی شدن طرح توسعه دانشگاه تهران اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح را معطوف به حساسیت همه بخش ها و عزم جدی برای رهایی شهروندان ساکن حریم دانشگاه تهران عنوان کرد.
در این جلسه که با حضور قائم مقام و معاونین ترافیک، اجتماعی و عمرانی شهرداری منطقه شش و فرمانداری تهران برگزار شد بر تکمیل کمیته های مشترک میان مجموعه مدیریت شهری و مجموعه های استانداری تهران برای هم افزایی بیشتر در جهت مشکلات شهر تهران تاکید شد.